Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › simkortsproblem
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har just köpt en iPhone 3G 16 Gb från en annan privatperson, inplastad ny med kvitto. Där står det att den är olåst utan bindning. Jag är inte så haj på de tekniska delarna. I alla fall satte jag i mitt gamla kontantkort och när jag startar telefonen fastnar jag på en bild med en usb-kabel som pekar mot en itunes ikon. Går in på itunes och sen meddelandet:
The SIM Card inserted in this iPhone does not appeart to be supported.
Längst upp på skärmen är det ett litet låst lås.
Trodde att om den var olåst skulle den fungera med alla sorters simkort. Var ligger felet här? tackar hjärtligt för hjälp
/ovetande
“där står det att den är olåst”….var är “där” ? För något sådant brukar inte stå på kvitto. Och är den inköpt i Sverige så är den dessvärre INTE olåst.
den är köpt i en norsk affär, (jag bor i norge). Så länge inte killen jag köpte den av har förfalskat kvittot så ska det stämma det att den är olåst.
AMENTIO / APPLE iPhone 3G 16 GB White – ulÃ¥st og uten binding
japp, det är exakt den som är köpt.
Du får nog slå Amentio en signal i morgon…
Ringde till affæren men dom hade førstås ingen aning om hur saker och ting fungerade men nær jag testade ett kompis kontantkort från en annan leverantør så funkade det. Testade två andra mærken innan men inget av dem fungerade. Skumt.
Problemet løst alltså.
tack ændå
/E -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.