Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › sista minuten frågor innan jailbreak!
-
AuthorPosts
-
Hej! är så att jag ikväll ska jailbreaka min iphone 3gs FW: 3.1.2 Basband: 05.11.07. Har nu några sista minuten frågor.
Undrar om jag har fattat följande rätt:1. I.o.m att jag har 05.11.07 så kommer jag få ett så kallat “tetherd jailbreak” vilket kommer att innebära att varje gång jag stänger av iphonen så kommer jag vara tvungen att koppla in den i datorn och köra själva “make it rain” (har tänkt att använda mig av blackrain) proccesen igen.
2. Dom eventuella problemen som kan uppstå med jailbreakning uppstår oftast p.g.a att man råkat ha uppe itunes eller liknande när man jailbreakar. Om man (mot förmodan :P) skulle bli av med täckningen eller liknande efter att ha jailbreakat så går det oftast att lösa genom att återställa i itunes från senaste säkerhetskopian man tagit innan jailbreak.
3. Om man skulle tappa Iphonen i golvet och vara tvungen att lämna in den på lagning så är det bara att göra en återställning i Itunes.
SÅ! skulle vara tacksam om någon kunde “bekräfta” det här^^
EDIT: om iphonen av någon anledning inte skulle starta kan man då återställa den iaf? Har hört att man måste starta om Iphonen när man installerat vissa program, hur fungerar det då? Kan man bara stänga av den -> “make it rain” -> sen har man programen?
Tack på förhand! // JibbsonDu har uppfattat allting helt rätt, däremot heter det tetherd jailbreak (även om det iofs kan kännas threated ibland…)
#Freebo, #Jibbson tack för denna tråden 🙂 Hade precis tänkt göra en tråd för att jailbreaka själv. Är en liten fegis inom detta men hoppas att jag vågar starta blackra1n ;o 😉
EDIT: Jailbreakade nyss och det har gått fint hittils. Ska installera winterboard o starta om med blackra1n igen 🙂Jag jailbreakade min iPhone 3G men har ej vågat med min 3Gs
Läs igenom vår FAQ så klarnar det nog
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6482-iphone-faq.htmlJAg tänkte också ge mig på jailbreak ikväll för att se om jag lyckas bättre. Men när jag kopplade upp den mot Itunes så finns det en nyare FW. 3.1.3 Jag har 3.1.2 idag. Vågar man ta den uppdateringen??
Hmm. Hur ska jag då kunna återställa den innan jag jailbreakar den utan att behöva uppdatera till den nya FW:n?
@mr henke 54067 wrote:
Hmm. Hur ska jag då kunna återställa den innan jag jailbreakar den utan att behöva uppdatera till den nya FW:n?
Du måste vänta, fw 3.1.3 kom för nån minut sen och det finns inga svar på din fråga för tillfället. Läs denna tråd https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6755-fw-3-1-3-uppdatera-inte.html
Så typiskt när jag skulle ge det en chans till:) Ingen som vet någon i Malmö som kan och vet vad han gör så att jag kan ringa på min telefon igen och inte bara surfa:)?
Malmö? Du kan leta i galaxen utan att hitta någon
@mr henke 54073 wrote:
Så typiskt när jag skulle ge det en chans till:) Ingen som vet någon i Malmö som kan och vet vad han gör så att jag kan ringa på min telefon igen och inte bara surfa:)?
Du kan jailbreaka nu om du har fw 3.1.2. Stäng iTunes och alla andra Apple program i aktivitets hanteraren. Koppla din iphone till datorn och kör blackra1n.
@mr henke 54067 wrote:
Är väl inga problem att återställa sålänge man INTE tankar ner och uppdaterar till 3.1.3?
Återställer man sen så blir det ju 3.1.2 som man har nu.
Freebo iphoneninja vet nog bättre iofs 🙂
@micke Prylgalen 54080 wrote:
Är väl inga problem att återställa sålänge man INTE tankar ner och uppdaterar till 3.1.3?
Återställer man sen så blir det ju 3.1.2 som man har nu.
Freebo iphoneninja vet nog bättre iofs 🙂
Du kan inte återställa till 3.1.2, itunes kommer inte att tillåta det. iTunes letar alltid efter den senaste fw och du är tvungen att återställa med den.
Aha, vilka gangsters 🙂 Trodde den blev exakt som den var vid säkerhetskopieringstillfället ( långt ord )
Då är det bara för 3.1.2 att skita i uppdateringen nu och köra sin jailbreak och sen hålla tummarna för att de inte behöver återställa på länge. Är ju ingen fara egentligen mer än att cydia appsen o det ev försvinner men alla andra data skall ju finnas kvar då iaf.
Får hoppas någon löser det innan en restore behövs då
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.