Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Sjukt problem med uppdatering plus jailbreak av iphone 3G
-
AuthorPosts
-
Hejsan köpte mig en iphone 3G med 3.1.3. och ville igår uppdatera till 4.1 med redsnow.
sagt och gjort följde jag en guide på nätet och valde till “install ipad baseband” för att kunna låsa upp telen sen. det står en varningstext att använder man det så kan man inte nedgradera till en “normal” iphone baseband med vad det nu innebär.
men det fungerar inte kommer inte fram, det står error i iphonen efter en massa text kommit fram eller så laddar den om till äpplet så händer inget efter de har testat hålla in home och start knappen för att starta om men kommer bara till äpplet.
jag kan inte heller att återställa telefonen i itunes utan när iphonen “laddar” så når den fram till näst sista pluppen är ifylld så får jag upp ett felmeddelande av itunes att det inte gick att återställa och uppdatera. har testat massa gånger med både DFU och Recovery mode har även testat att köra med Shift och välja IPSW själv men den återställer inte.
Så just nu vill jag bara ha en fungerande iphone så om någon kunde hjälpa mig att kunna använda telen skulle jag bli sjukt glad tack på förhand
EDIT: Nu när jag testar kommer jag lite längre den laddar och jag får upp loggan med annanas gubben som springer. men den laddar ca 60% och de står: Flashing Baseband (dont interrupt!) sen kommet bara apple loggan och den startar om så kommer itunes plus kabeln upp samma bild som när man har recovery mode. Har testat med 2 windows 7 datorer och en mac och de blir samma symptom. 🙂
Jag skulle rekomendera er att först uppdatera till 4.2.1 och sedan jailbreaka med redsn0w och ipad baseband
@iPhoneReservdelar.se 84937 wrote:
Jag skulle rekomendera er att först uppdatera till 4.2.1 och sedan jailbreaka med redsn0w och ipad baseband
iphonen vill inte, det går inte att uppdatera genom itunes eller genom redsnow, har testat olika program som ska “kicka” iphonen från recovery mode men de fungerar inte, tex tinyumbrella
Prova med en annan dator 🙂
@jabbasvens 84951 wrote:
Prova med en annan dator 🙂
har testat med 3 olika datorer både mac och windows 🙂
ipeddy i think we got a problem 🙁
@eskapaden 84959 wrote:
ipeddy i think we got a problem 🙁
Jävla H”ror 😡 då får vi vänta tills någon kan knäcka deras skit
Hur går det för dig, har du fått fart på din lur?
Har ni provat att återställa telefonen med en “custom firmware 4.2.1”?
Det skulle nog göra susen för er.
johnstone wrote:Har ni provat att återställa telefonen med en “custom firmware 4.2.1”?Det skulle nog göra susen för er.
Vart hittar vi en sån då?
@eskapaden 85680 wrote:
Hur går det för dig, har du fått fart på din lur?
Nej det går inte 😡
@johnstone 85709 wrote:
Har ni provat att återställa telefonen med en “custom firmware 4.2.1”?
Det skulle nog göra susen för er.Ja men de fungerar inte… har testat olika firmware också men de går inte.
@apple 3g 85712 wrote:
fattar inte varför du har en smiley , när din iphone kanske är död 😮
Hur gammal är du? Fan spelar de för roll om jag har smiley eller inte. Nej den är inte död utan det går inte att installera nån mjukvara just nu.. ska jag vara ledesn/sur för att min telefon är sönder? jag bajsar på iphonen.. bara en matriell sak.
jag fixade min iphone med hjälp av denna guide Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.