Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Sjukt problem med uppdatering plus jailbreak av iphone 3G
-
AuthorPosts
-
Hejsan köpte mig en iphone 3G med 3.1.3. och ville igår uppdatera till 4.1 med redsnow.
sagt och gjort följde jag en guide på nätet och valde till “install ipad baseband” för att kunna låsa upp telen sen. det står en varningstext att använder man det så kan man inte nedgradera till en “normal” iphone baseband med vad det nu innebär.
men det fungerar inte kommer inte fram, det står error i iphonen efter en massa text kommit fram eller så laddar den om till äpplet så händer inget efter de har testat hålla in home och start knappen för att starta om men kommer bara till äpplet.
jag kan inte heller att återställa telefonen i itunes utan när iphonen “laddar” så når den fram till näst sista pluppen är ifylld så får jag upp ett felmeddelande av itunes att det inte gick att återställa och uppdatera. har testat massa gånger med både DFU och Recovery mode har även testat att köra med Shift och välja IPSW själv men den återställer inte.
Så just nu vill jag bara ha en fungerande iphone så om någon kunde hjälpa mig att kunna använda telen skulle jag bli sjukt glad 😀 tack på förhand
EDIT: Nu när jag testar kommer jag lite längre den laddar och jag får upp loggan med annanas gubben som springer. men den laddar ca 60% och de står: Flashing Baseband (dont interrupt!) sen kommet bara apple loggan och den startar om så kommer itunes plus kabeln upp samma bild som när man har recovery mode. 🙂
DU kan ju börja med att googla vad skillnaden mellan en iphone och ipad är?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.