Ska formatera datorn – hjälp!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ska formatera datorn – hjälp!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 52

Är tvungen att formatera datorn, men jag har ett litet problem.

Jag har nyligen köpt en mac också, men har inte tillräckligt med utrymme på den för att synca den med iPhonen och ha en massa musik utom måste ha iPhonen kopplad till iTunes på staionära. Har några frågor jag skulle vilja ha svar på:

1. Vad ska jag tänka på när jag ska formatera? Vad ska jag ta backup på och hur göra jag?

2. Jag har WeekCal appen på iPhonen som jag skulle vilja synca med macens iCal, går det även fast jag synkar till annat iTunes annars?

3. Musik/Filmer/Bilder som jag lagt in, hur ska jag göra med det?

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Kan svara på fråga 1&2, när du formaterar din dator så återställs den till fabkriksinställning = Allt försvinner.

Ta backup på det du vill ha kvar, bilder, filmer, musik etc, du kan ju t.ex lägga det på en annan hårddisk, om du har en extern t.ex. Eller så kan du bränna ner det på CD eller DVD skivor.

johanfo
    Member
    Post count: 52

Tack. Hur blir det med alla appar, kontaker osv? Finns der nån säkerhetskopia jag kan spara eller?

MiRRe
    Member
    Post count: 174

@johanfo 81015 wrote:

Tack. Hur blir det med alla appar, kontaker osv? Finns der nån säkerhetskopia jag kan spara eller?

Du menar från din telefon? Du kan göra en säkerhetskopia i iTunes, den gör det när du synkar den, den ska du hitta på datorn, var kan jag tyvärr inte svara på, men då kan du spara den säkerhetskopian på en hårddisk som du INTE ska formatera:)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.