Ska jag eller ska jag inte?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ska jag eller ska jag inte?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 19

Jag fick min iPhone 3G igår (8GB) och uppdaterade den till 3.0 direkt. Sitter nu och funderar på om jag ska jailbreaka den så jag kan använda Comviq istället för Halebop (som jag beställde den med) och vad fördelarna är om man jailbreakar den. Sen undrar jag om jag måste återställa den innan jag gör det isånafall. Och vad är skillnaden mellan jailbreak och unlocking? Så slutligen, tycker ni jag ska jailbreaka eller inte även om jag fortsätter använda halebop. Tacksam för svar!

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Jag tycker helt klart iPhonen blir mkt bättre med jailbreak. Men känner du inget behov av att jailbreaka den så gör det inte, så slipper du trubbel med halebop om den skulle gå sönder. Men man kan alltid återställa den ifall den skulle behöva repareras. Men som jag sa tidigare, om du inte känner behov, gör det inte 🙂

Fredriklarsson2
    Member
    Post count: 19

@Äppelphone 37959 wrote:

Jag tycker helt klart iPhonen blir mkt bättre med jailbreak. Men känner du inget behov av att jailbreaka den så gör det inte, så slipper du trubbel med halebop om den skulle gå sönder. Men man kan alltid återställa den ifall den skulle behöva repareras. Men som jag sa tidigare, om du inte känner behov, gör det inte 🙂

Jo men behovet av att jailbreaka den ENDAST pga. Comviq finns inte, men frågan är om det är värt det om man tänker applikations mässigt och utseénde mässigt. Hur svårt är det att jailbreaka en iPhone 3G (3.0)? Är det bara att använda något av de program som finns?

jollejo
    Member
    Post count: 64

Det är exremt lätt att jailbreaka och låsa upp telefonen.Här är två länkar hur du jailbreakar din iPhone och låser upp den. Du måste först jailbreaka sen kan du låsa upp den.

iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows) <— Jailbreak (RedSn0w)

iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w <— Låsa upp (Ultrasn0w)

Själv kör jag med ultrasn0w med tele2 och det enda problemet jag har är att jag inte kan ha auto under operatörinställningar för då får jag aldrig någon 3g täckning.

Lycka till!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.