Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ska jag ha en aktiverad IPSW om jag har Telenor?
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Jag har köpt en iPhone 3GS från Telenor och jailbreakade den med blackra1n, men vissa apps funkar inte och nu när en ny version av Pwnage Tool har kommit så skulle tydligen det fixa sig. Men jag har ingen Mac så jag kan inte göra en egen IPSW-fil så jag får antingen ladda hem en eller fråga någon som kan göra en till mig.
Så min fråga är, ska jag ha en som är aktiverad eller inte? Eftersom jag har köpt den från Telenor och använder Telenor så behöver jag inte unlocka den eller något men jag är fortfarande osäker på om jag ska ha en aktiverad eller inte!?Och är det någon som kan konfirmera om jag kan använda någon från denna siten: iPhoneFix.de V2oo9.2 – Largest iPhone related filebase on .NET! No.1 File Source! -> Download -> FTP access -> /Firmware System Custom/ (Dom byter lösenord varje dag tror jag).
Eller om ni kan länka till någon pålitlig sida.Tack för hjälpen!
@k1piee 44369 wrote:
Tjena!
Jag har köpt en iPhone 3GS från Telenor och jailbreakade den med blackra1n, men vissa apps funkar inte och nu när en ny version av Pwnage Tool har kommit så skulle tydligen det fixa sig. Men jag har ingen Mac så jag kan inte göra en egen IPSW-fil så jag får antingen ladda hem en eller fråga någon som kan göra en till mig.
Så min fråga är, ska jag ha en som är aktiverad eller inte? Eftersom jag har köpt den från Telenor och använder Telenor så behöver jag inte unlocka den eller något men jag är fortfarande osäker på om jag ska ha en aktiverad eller inte!?Och är det någon som kan konfirmera om jag kan använda någon från denna siten: iPhoneFix.de V2oo9.2 – Largest iPhone related filebase on .NET! No.1 File Source! -> Download -> FTP access -> /Firmware System Custom/ (Dom byter lösenord varje dag tror jag).
Eller om ni kan länka till någon pålitlig sida.Tack för hjälpen!
Vilka apps är det som inte fungerar under Blackra1n? Många har haft problem som numera lösts med afc2add (afc2add : Solve iFunBox, iPhoneBrowser, Diskaid With Blackra1n phones | Tips & Tricks)
Svar på alla dina andra frågpor får du om du söker på Pwnagetool här på forumet och nej, jag tror inte någon kan verifiera att just dessa IPSWer är 100% “kosher”
Aktiverat = om du tänker använda ett annat simkort än det din mobil är bunden till
Oaktiverat = om du tänker använda original simkortet som din mobil är låst till.Tack för svaret, nu förstår jag lite bättre.
De appsen som inte fungerar är Winterboard, backgrounder, five-column och lite andra små saker. Det är lite irreterande faktiskt och det var en på hackint0sh som sa att det nya Pwnge Tool fixade en sak som inte blackra1n gjorde.testade också att installera afc2add men det blev inte någon skillnad med det.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.