Ska köpa Iphone idag. Dubbla abonemang :( SNABBA SVAR tack!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Ska köpa Iphone idag. Dubbla abonemang :( SNABBA SVAR tack!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej,

Har idag Tele2 abonemang, Fast pris (499kr+150kr upphöjt i mån= 3000 samtalsmin, sms, mms)
    Det är bundet 11 månader till = skit.

Nu VILL JAG HA en iPhone 3GS IDAG!!!!

Med Telia Storprataren (3000 samtalsmin, sms, mms) så kostar det hela ytterligare 750kr/mån. Dvs 1400kr /mån för en jävla iPhone….

MEN om jag tar det billigaste TELIA abonemanget 229 kr/mån så är det överkommligt. Då är docck iphonen LÅST.

Har läst om att vissa butiker låser upp operatörslåsta, har oxå läst att det kan bli stora problem med iphonen efter.

Kan någon reda ut?
    —-> Är det smart att köra på en iphone med Telias billigaste 229 kr och låsa upp, köra iphonen med Tele2 abonnemanget?? (lägga till surf)
    Tänkte isf köra med Tele 2 resterande 11 mån sedan köra Telia….

HJÄLP MIG SNABBT NÅGON, det kliar i iPhonefingrarna!!!!

jca
    Member
    Post count: 221

Så du ska alltså betala 2500 för något du inte ska använda?

Jag hade Tele 2 på min förra iphone och det var inga problem, du kan låsa upp den själv hemma men då försvinner garantier!

hk1971j
    Member
    Post count: 10

Hej.

Har samma problem som du. Har även jag Tele2 idag (via företaget) och vill köpa en Iphone 3GS med Telia för 229:-/mån.

Du måste då Jailbreaka och låsa upp den. Dock inte utan problem.:(

Se mina frågor kring detta.

LÄNK

Om batteriet tar slut, eller om du stänger av din Iphone måste du köra Jailbreak igen.

Lycka till!

/H

E-Minor
    Member
    Post count: 87

Kan man inte fortfarande köpa en med kontantkort på 3, och låsa upp den “lagligt” direkt?

zocute
    Member
    Post count: 2

@jca 49483 wrote:

Så du ska alltså betala 2500 för något du inte ska använda?

Jag hade Tele 2 på min förra iphone och det var inga problem, du kan låsa upp den själv hemma men då försvinner garantier!

2500kr??? Hur fick du det till det?
    1400kr/mån om man köör två st fast pris-abonemang….= slipper låsa upp.

Eller 650kr + 229 kr/mån = MÅSTE låsa upp = Problem??

Vad menar ni med att man måste jailbeaka varje gång den stängts av?? Menar ni att jag måste låsa upp den varje gång?

Vilka problem kan man få om man låser upp den hos en butik som kan sånt, tex hos:
    Mobil Tele Akuten

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@e-minor 49485 wrote:

Kan man inte fortfarande köpa en med kontantkort på 3, och låsa upp den “lagligt” direkt?

Yes Box, i mina ögon det klokaste valet

jca
    Member
    Post count: 221

var du inte låst till Tele 2 i 11 månader och så kostade telia 229 kr i månaden
    229 x 11 = 2519.

Det där med att han måste jailbreaka om den varje gång han stänger av den fattar jag inte mycket av, det har inte jag behövt och har stängt av min flera gånger!

Men jag skulle skippat en iphone nu om jag hade haft 11 månader kvar på mitt abonnemang och skaffat mig nästa iphone som troligen kommer nästa sommar/höst.

hk1971j
    Member
    Post count: 10

@zocute 49486 wrote:

2500kr??? Hur fick du det till det?
    1400kr/mån om man köör två st fast pris-abonemang….= slipper låsa upp.

Eller 650kr + 229 kr/mån = MÅSTE låsa upp = Problem??

Vad menar ni med att man måste jailbeaka varje gång den stängts av?? Menar ni att jag måste låsa upp den varje gång?

Vilka problem kan man få om man låser upp den hos en butik som kan sånt, tex hos:
    Mobil Tele Akuten

Om du köper en 3GS nu så har den det senaste bootramen. Detta innebär att Apple täppt till delvis för att Jailbreaka, och därmed kunna låsa upp telefonen för valfri simkort.

M.a.o… Startar du om din Iphone måste du köra progranet BlackRa1n t.e.x

/H

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 49487 wrote:

Yes Box, i mina ögon det klokaste valet

Det är underbart. Dock har jag en som är gjort innan de nya bootroom;et

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@zocute 49482 wrote:

Hej,

Har idag Tele2 abonemang, Fast pris (499kr+150kr upphöjt i mån= 3000 samtalsmin, sms, mms)
    Det är bundet 11 månader till = skit.

Nu VILL JAG HA en iPhone 3GS IDAG!!!!

Med Telia Storprataren (3000 samtalsmin, sms, mms) så kostar det hela ytterligare 750kr/mån. Dvs 1400kr /mån för en jävla iPhone….

MEN om jag tar det billigaste TELIA abonemanget 229 kr/mån så är det överkommligt. Då är docck iphonen LÅST.

Har läst om att vissa butiker låser upp operatörslåsta, har oxå läst att det kan bli stora problem med iphonen efter.

Kan någon reda ut?
    —-> Är det smart att köra på en iphone med Telias billigaste 229 kr och låsa upp, köra iphonen med Tele2 abonnemanget?? (lägga till surf)
    Tänkte isf köra med Tele 2 resterande 11 mån sedan köra Telia….

HJÄLP MIG SNABBT NÅGON, det kliar i iPhonefingrarna!!!!

Vad blev det ?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.