Ska man uppdatera till OS4???

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ska man uppdatera till OS4???

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej,

Mitt första inlägg här har läst och följt det här forumet länge nu men nu kände jag att det va dags att göra sitt första inlägg. Har läst en massa både här på forumet och ute på nätet men blir inte så mycke klokare, jag har gjort misstaget en gång att uppgradera till 3.1.3 då fick jag vänta 3mån innan unlocken kom, och nu har jag alltså en iphone 3gs med version 3.1.3 samt firmware 05.12.01 den är jailbreakad med spirit och uplåst med sn0w så min fråga är ska man uppgradera till OS4? vad är nackdelarna med att uppgradera till OS4a i dagsläget? är det så att man itne kan jailbreaka den? går det inte att låsa upp den? eller är det safe att uppgradera till OS4 nu kan man både JBa och unlocka den?

Sorry för ett onödigt långt mail men va bara tvungen att skriva av mig 🙂

mandinga
    Member
    Post count: 96

Jag ska inte framstå som ett proffs, men har du en 3GS med nya bootroom. Alltså en telefon som är lanserad efter Vecka 42. Så kan du inte JB’a din 3GS. Det finns upplåsning, men ingen JB. Alltså, kan du teoretiskt låsa upp din 3GS. Men det blir alltså omöjligt, då du måste komma åt upplåsningen via Cydia.

Jag gjorde ju då detta misstag, och jag kan i ärlighetens namn säga att jag var mer nöjd med min 3.1.2 än vad jag är med 4.0. Visst, lite finesser är uppgradera, och några nya funktioner. Men överlag är det inget som tilltalar mig!

Om jag har fel på någon punkt så får ni gärna rätta mig!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.