Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ska uppdatera får okänt fel 13 vad göra?
-
AuthorPosts
-
Hejsan! Har en 3gs och sitter på firmware 3.1.3 och ska uppdatera till 4.0 men när jag klickar på uppdatera och håller inne shift så står det bara efter den stått och snurrat ett tag ett okänt fel uppstod typ kod 13. Efter detta hänt måste jag alltså återställa min iPhone till 3.1.3 igen.
Saker jag testat:
Starta om datorn.
Uppdatera iTunes
Byta USB port.( Dock inte testat alla ännu inte de jag har på baksidan ska testa nu)
Även försökt återställa till 4.0 samma fel okänt fel 13.Enligt vad jag läst kan det inte ha och göra med att jag skrivit fel UDID till killen som hjälpte mig då Apple ska kontrollera det efter och jag är säker jag skrev rätt UDID. Detta meddelande kommer typ när det står förbereder iPhone för uppdatering.
Vad kan man göra?
låt mig gissa, du försöker göra detta på en windows dator.
“everyone is getting this error with 4.0 on windows.”
så få tag på en mac, o installera via den
@kallz 62332 wrote:
Okej! Detta var inget roligt har ingen mac tillgänglig 🙁 Inget man kan göra?
har sökt ganska mycket om detta nu, o verkar som att ingen med windows har lyckats installera, men funkar kanske via vmware eller hackintosh (mac os)
Why do I get an error when I install 4.0 beta on windows?
As of today, April 9, only Mac users can install this onto their iPhone. Windows users will have to wait until Apple fixes the issue.
@pongo 62333 wrote:
har sökt ganska mycket om detta nu, o verkar som att ingen med windows har lyckats installera, men funkar kanske via vmware eller hackintosh (mac os)
Why do I get an error when I install 4.0 beta on windows?
As of today, April 9, only Mac users can install this onto their iPhone. Windows users will have to wait until Apple fixes the issue.
Okej får snällt vänta då!
Men hittade denna när jag googlade:
If you you are running WINDOWS and to open up the .dmg file, you can download TransMac to do this. It comes with a free 15 day trial.
Almost too easy! Download the program. Open up the .dmb file, click to twice to expand and you will see the .ipsw file to the right. Click and drag it to your desktop (make sure you have enough room) and you’re good to go.
Kan det vara något?
Nån som vet om det hänt något på denna fronten? Har också googlat runt och dessutom testat flera varianter utan resultat.
TransMac tror jag inte behövs, det är bara för att komma åt ipsw-filen och den går bra att plocka ut med t.ex. 7-zip.
Har ingen Mac tillgänlig heller men vill ha in os 4 beta 3 NU! 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.