Skapa kontakt grupp för sms

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skapa kontakt grupp för sms

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hur skapar man en sms grupp (flera kontakter i en grupp som man kan skicka till?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

du skriver in namnen på de som du ska skicka till.

lasseboy
    Member

Hej!
    Ok det går inte göra en färdig grupp eller mall, jag skickar grupp medelande rätt ofta och då är det jobbigt att leat upp 20 namn bland 300 kontakter, alla telfoner jag haft fungerar det att skapa en grupp som man väljer och vips så går det sms till alla i gruppen.

@h3nr11k 58852 wrote:

du skriver in namnen på de som du ska skicka till.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@lasseboy 58922 wrote:

Hej!
    Ok det går inte göra en färdig grupp eller mall, jag skickar grupp medelande rätt ofta och då är det jobbigt att leat upp 20 namn bland 300 kontakter, alla telfoner jag haft fungerar det att skapa en grupp som man väljer och vips så går det sms till alla i gruppen.

Lasse, detta är en klar brist i standard iPhone. Du måste jailbreaka och kombinera biteSMS eller iRealSMS med iPhone ABContacts Application för att få det att fungera

Det manuella alternativet är att skapa ett SMS där du lägger till samtliga kontakter du brukar grupptexta till. Återanvänd sedan detta SMS för framtida utskick

lasseboy
    Member

Okej lite kass faktiskt!
    Men går det att spara det meddelandet i en speicel mapp eller liknande så att man lätt hittar den när man ska använda den?
    Sen irriterar jag mig över itunes som synkroniserar över befintliga appsen, använder 3 datorer på olika ställen, köpte några apps la in dem , sen hemma vill jag ha in några till, då plockade den bort de jag hade inne redan, kan man inte lägga in en och en via itunes??

@freebo 58926 wrote:

Lasse, detta är en klar brist i standard iPhone. Du måste jailbreaka och kombinera biteSMS eller iRealSMS med iPhone ABContacts Application för att få det att fungera

Det manuella alternativet är att skapa ett SMS där du lägger till samtliga kontakter du brukar grupptexta till. Återanvänd sedan detta SMS för framtida utskick

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@lasseboy 59102 wrote:

Okej lite kass faktiskt!
    Men går det att spara det meddelandet i en speicel mapp eller liknande så att man lätt hittar den när man ska använda den?
    Sen irriterar jag mig över itunes som synkroniserar över befintliga appsen, använder 3 datorer på olika ställen, köpte några apps la in dem , sen hemma vill jag ha in några till, då plockade den bort de jag hade inne redan, kan man inte lägga in en och en via itunes??

Nej, du kan inte skapa mappar i SMS appen, inte heller i biteSMS/iRealSMS. Du får helt enkelt bläddra dig fram till gruppSMSet.

Vad gäller synkronisering med tre datorer är mitt tips att du auktoriserar iTunesinstallationen på alla tre datorer. Du kan då synka apparna på alla tre datorer – men återigen, det är inget jag rekommenderar för det kommer att ställa till det med mail/sms/kontakter/musik etc. Det är klart du kan lägga in en och en men varför joxa till det så förtvivlat? Bäst är att bestämma sig för att en dator är MASTER där du synkar allt och slår av synkronisering av musik/kontakter/apps/etc på de andra två och bara tar backup vid synk.

probe
    Member
    Post count: 66

Jag har JB, bitesms och sen ABContact. Hur skickar jag grupp SMS?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.