Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Skärm lyser vit
-
AuthorPosts
-
Ångest.
Jag satt lite tidigare i dag framför datorn på jobbet med min iPhone 3g i fickan.. Korkat nog då jag vet att dessa byxor har skitkassa fickor i polyester..
Telefonen landade platt på golvet med displayen neråt. Det var inget dramatiskt fall och jag har råkat ut för värre tidigare.. Dock så när jag plockade upp den så lös displayen helt vit och en del grå-vita vertikala sträck på högra delen (från ens egen synvinkel) av skärmen.
Jag har stängt av den med hjälp av home/sleepknappen 10-sek. och sedan startat den igen.
Det är alltså ingen spricka i den och den är helt ny sedan december (då jag fick en ny på garantin). Garantin som f ö har gått ut nu….
Vad kan man göra åt något sådant här?
Jag har inte kommit hem från jobbet än och har därför inte försökt att återställa den i itunes, men det känns som att det kan hjälpa föga.
Någon som känner igen felet?
Jag har startat om telefonen några gånger nu och jag ser inte längre några sträck på sidan.
Skärmen lyser bara upp helt blankt på samma sätt som när man startar telefonen normalt, eller så lyser den upp helvit.
Testa att återställa den i iTunes. Det känns dock som om själva displayen gått sönder. Iphonen har först en display som visar själva bilden, och sen en “glasskiva” över (inte glas, men nåt åt det hållet).
Din “glasskiva verkar ju vara hel, som du säger, men displayen kanske har fått sig en smäll 🙁exakt samma hände mig. tappade från 90cm. paj, ny på försäkringen. 1500 i självrisk
Jag funderar nu på att köpa en ny display på ebay. de kostar bara runt 40 dollar, och sedan byta den själv. Men det vore ju jobbigt om det sedan inte är displayen som är trasig. Tror ni att det går att fastslå att det är felet? Om det är känt fel så borde man ju kunna ta reda på’t…
Kan vara så att nån av LCD sladdarna har hoppat ut. Har du öppnat den och kollat om alla sladdarna är på plats?
40$ för LCD-display är ett bra pris men du kommer att behöva ett nytt skärmglas också då den är fastlimmat till displayen och kommer att spricka ifall du försöker seperera dem.
YouTube – iPhone 3G LCD Replacement Directions by DirectFix.com där ser det ut att gå bra?
Jag har faktiskt tänkt på det där med glapp i sladden, vilket inte känns helt orimligt. Har dock inte verktyg för att öppna den än. Jag beställde en iphonedisplay på ebay idag för $27 ink frakt. Då får jag även verktyg att öppna den med. Bittersött det kommer kännas om det bara är glapp 😎
rapportering kommer fortgå!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.