Skärmen fungerar halvbra?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skärmen fungerar halvbra?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 43

Tjena, min första post här på iphoneinfo 🙂
    Jag var i USA och köpte en begagnad iphone 3g 16gig när jag ändå var där..
    Den fungerar helt perfekt förutom att ibland slutar skärmen att fungera, den lyser osv men det går inte att “tapa” den..
    Detta åtgärdas med att jag får trycka in holdknappen och låsa upp den igen, då fungerar det..
    Detta är grymt störande och med tanke på att när den väl fungerar fungerar den felfritt så jag tänkte att det kanske har nåt med någon mjukvara att göra?

Har 3.0 och jailbreakat den med ultrasn0w.
    MVH
    Adam

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hej och Välkommen!

Det enda jag kan komma på att göra är att återställa telefonen. Är det ett mjukvaruproblem så kanske det kan hjälpa.

Men då måste du jailbreaka och låsa upp den sen igen

adam_
    Member

Tackar!
    Jag har redan gjort det en gång.. total återställning av allt och jailbreakat på nytt :/

adam_
    Member

Kamrater, hjälp mig!

Appelphone
    Member
    Post count: 594

@adam_ 40349 wrote:

Kamrater, hjälp mig!

Då lär det vara hårdvarufel av något slag. Glappkontakt eller liknande. Men ge inte upp, verkar ju lite konstigt att det alltid funkar när du låser upp den igen :confused: Kör återställning ett par gånger till om du orkar annars skulle jag skicka den till mumien.

adam_
    Member

Då har jag en fråga.. om jag återställer hela iphonen nu med alla apps, försvinner dom från itunes också? eller kan jag återställa och sen bara trycka på synka så blir den exakt samma som förut?
    Om ja på frågan om allt försvinner från itunes också, kan man kanske återställa den från en annan dator då och sen koppla den till datorn med itunes där alla apps ligger?:)

adam_
    Member

Okej, status:
    Restorat hela telefonen tre gånger nu och det hjälper inte… är det mumien som gäller eller?

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@adam_ 40406 wrote:

Då har jag en fråga.. om jag återställer hela iphonen nu med alla apps, försvinner dom från itunes också? eller kan jag återställa och sen bara trycka på synka så blir den exakt samma som förut?
    Om ja på frågan om allt försvinner från itunes också, kan man kanske återställa den från en annan dator då och sen koppla den till datorn med itunes där alla apps ligger?:)

Appsen finns kvar i iTunes, bara att synka över efter du valt “ny iPhone” vid återställning.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.