Skärm/Hel skydd.

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 37

Hej, jag har legat hemma i sängen och varit sjuk i 5 dagar nu, med min fina iPhone 4 lådan oanvänd, idag kom mitt Micro SIM och jag har använt telefonen lite, hade fortfarande kvar skyddsfilmen som man får med, dom som är tänkt att tas bort. Men nu är den filmen jätte bubblig eftersom man måste lyfta den varje gång man ska komma åt Hem knappen.

Men imorgon ska jag nog försöka ta mig in till stan och köpa ett case, även om jag har beställt via Apple, deras kampanj så kommer det ju ta några veckor.

Jag ska också ha ett skärm skydd eller helkropps ? skydd, lokala elgiganten har ZAGG’s invisible shield och något annat.

Jag tror det blir ZAGG’s men hur fungerar touchen på iPhonen efter att man har haft på en skyddsfilm som är ganska tjock?

Och sen, om ni vet några som är bättre än ZAGG så tipsa gärna! 🙂

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@simoneriksson 76852 wrote:

Hej, jag har legat hemma i sängen och varit sjuk i 5 dagar nu, med min fina iPhone 4 lådan oanvänd, idag kom mitt Micro SIM och jag har använt telefonen lite, hade fortfarande kvar skyddsfilmen som man får med, dom som är tänkt att tas bort. Men nu är den filmen jätte bubblig eftersom man måste lyfta den varje gång man ska komma åt Hem knappen.

Men imorgon ska jag nog försöka ta mig in till stan och köpa ett case, även om jag har beställt via Apple, deras kampanj så kommer det ju ta några veckor.

Jag ska också ha ett skärm skydd eller helkropps ? skydd, lokala elgiganten har ZAGG’s invisible shield och något annat.

Jag tror det blir ZAGG’s men hur fungerar touchen på iPhonen efter att man har haft på en skyddsfilm som är ganska tjock?

Och sen, om ni vet några som är bättre än ZAGG så tipsa gärna! 🙂

Jag köpr med vanligt billigt skärmskydd som i mitt fall ingick med ett skal jag köpte, detta skal upplever jag (i jämförelse med Zagg, IZ och Copter) som bättre när det gäller att bevara touch-känslan, dock mer fettfläckar med detta skydd. Det är antagligen en smaksak, kan dock säga att ZAGG vad jag hört skyddar fint mot repor så är det det viktigaste för dig så kör på det. Eftersom det är lite dyrare utgår jag från att det är bättre på detta då det är sämre på att bevara tocuh-känslan.

SimonEriksson
    Member

Okej, är det ungefär samma skärm skydd man får med alla fodral? I så fall köper jag nog ZAGG’s full body och använder allt utom skärm skyddet.

Repor och repor, skyddet får gärna bli repat det bryr jag mig inte om men om telefonen skulle bli repad så blir man väll halvt självmordsbenägen. 😛

SimonEriksson
    Member

Blev ett “full body set” från zagg och ett svart silicon fodral. 🙂

mrsmart
    Member

@simoneriksson 76963 wrote:

Blev ett “full body set” från zagg och ett svart silicon fodral. 🙂

Låter utmärkt. Det är inte alla som tycker det är snyggt men det skyddar kanon mot repor. 🙂

SimonEriksson
    Member

Hej igen, jag har haft skyddsfilmen som satt på iphonen från första början på tills nu, jag har ett skärmskydd från ZAGG som jag inte har satt dit än, men jag har beställt ett ”vanligt” skärmskydd som kommer på tisdag, grejen är att jag ska ju iväg till skolan imorn och mobilen ska med och jag tänker inte ta med den utan skydd, ska jag sätta dit ZAGG skyddet eller låta mobilen vara i några dagar och vänta på det andra?

Hur lätt är det att få av ett invisible shield skydd? Det blir inga repor eller liknande?

mrsmart
    Member

@simoneriksson 77355 wrote:

Hej igen, jag har haft skyddsfilmen som satt på iphonen från första början på tills nu, jag har ett skärmskydd från ZAGG som jag inte har satt dit än, men jag har beställt ett ”vanligt” skärmskydd som kommer på tisdag, grejen är att jag ska ju iväg till skolan imorn och mobilen ska med och jag tänker inte ta med den utan skydd, ska jag sätta dit ZAGG skyddet eller låta mobilen vara i några dagar och vänta på det andra?

Hur lätt är det att få av ett invisible shield skydd? Det blir inga repor eller liknande?

Låt mobilen ligga hemma en dag och avgör vilket skydd du vill använda när du fått se båda. Dock är ZAGG ett bra skydd för repor och det håller fett borta, lite annorlunda touch-känsla dock (lite).

IS skydd ska vara lätt att ta bort, jag har aldrig hört någon klaga på detta. Själv har jag tagit bort två vanliga från min och det har gått utmärkt, inte minsta märke kvar. och torkar du snabbt med sidenduk eller något ser den ny ut.

Lycka till!

SimonEriksson
    Member

Okej, det blir att den får vara hemma tills båda är här. Kan lägga upp lite bilder på hur det blir när det är klart.

SimonEriksson
    Member

Blev invisible shield men jag har en katt hemma så det är lite hårigt och nu är det lite damm och 2 små 5 mm hår under skyddet, gör det något? Kan det bli skador på skärmen? Jag trodde först att det var vanliga små bubblor och lät skyddet ligga på skärmen och torka in lite i ungefär 2 timmar så det är försent att ta av.

iPhoneButiken.se
    Member
    Post count: 118

Har svårt att tänka mig att katthår skulle kunna orsaka skador på skärmen, speciellt när de ligger fast.

Chill
    Member
    Post count: 72

@simoneriksson 76871 wrote:

Repor och repor, skyddet får gärna bli repat det bryr jag mig inte om men om telefonen skulle bli repad så blir man väll halvt självmordsbenägen. 😛

Det tänkte jag me när ja fick min iPhone (3G), ändå ser den ut som ett bombnedslag nu 😀

JWallbeck
    Member
    Post count: 21

Zagg är bra, men det sägs att det blir lite för mycket bubblor på skärmen. På deras hemsida står det att bubblorna försvinner efter 1-2 dagar, men det är inte alltid det blir så.

Mailshop.se
    Member
    Post count: 17

Alternativ till IS som även skyddar mot skador vid fall upp till 1m:
    Wrapsol ultra drop + scratch protection iPhone 4 | Skydd & Skins | iPhone 4 | Mailshop.se (Sverige)

JWallbeck
    Member
    Post count: 21

Det bästa med Zagg är ju att bubblorna under skyddet försvinner, så man kan nästan inte märka att man har ett skydd på glaset. Med tanke på hur många skrämar som spricker då de inte har skydd så rekommenderar jag att ni fixar ett Zagg.

tanjanielsen
    Member
    Post count: 6

en Ultra skal vis jag skulle välja

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Beror mest på vad man är ute efter. Är skyddet viktigare än utseendet? Jag hade satsat på att endast köra en bumper eller något skal/skyddsfilm på baksidan då skärmen har väldigt svårt för att få repor. Dock är baksidan mer mottaglig för det. Om man bara kör Invisible Shield på baksidan så syns det inte att du har något skydd samtidigt som det skyddar väldigt bra mot repor m.m.

Jag själv vill ha kvar mitt standard-utseende på min iPhone, och kör därför med metoden ovan.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Beror mest på vad man är ute efter. Är skyddet viktigare än utseendet? Jag hade satsat på att endast köra en bumper eller något skal/skyddsfilm på baksidan då skärmen har väldigt svårt för att få repor. Dock är baksidan mer mottaglig för det. Om man bara kör Invisible Shield på baksidan så syns det inte att du har något skydd samtidigt som det skyddar väldigt bra mot repor m.m.

Jag själv vill ha kvar mitt standard-utseende på min iPhone, och kör därför med metoden ovan.

Kaptenx.se
    Member
    Post count: 199

*egenreklam* // MOD

Egenreklam är förbjudet på forumet.

akelagercrantz
    Member
    Post count: 2

@iPhoneinfo.se 86818 wrote:

Precis så tänker jag också. Har IS på baksidan och ett läderfodral som iPhonen kan ligga i när den är i fickan/väskan. Jag har väldigt svårt för stora fula gummiskal som gömmer telefonen bakom 5cm silikon. Då kan man ju lika gärna köpa en telefon som ser ut så från början.

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.