Skicka applikationer via varandra, t ex via msn?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skicka applikationer via varandra, t ex via msn?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 506

Hej, jag undrar om jag som t ex betalat för Super Monkey kan skicka vidare det till mina kompisar så alla slipper betala 75 kronor, eller om dom kan skicka deras betalda apps till mig?

Det är ju rörliga filer så det är inte helt möjligt, finns det något som kan sätta stopp för detta?

I sånafall kan vi ju skicka applikationer till varandra här emellan på forumet också .

Nå, någon som vet?

iohan
    Member
    Post count: 167

Alla applikationer som tankas hem via AppStore är belagda med ett DRM-skydd. Oavsett om de kostar pengar eller är gratis. Du kan alltså inte dela en applikation mellan flera telefoner.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@iohan 8500 wrote:

Alla applikationer som tankas hem via AppStore är belagda med ett DRM-skydd. Oavsett om de kostar pengar eller är gratis. Du kan alltså inte dela en applikation mellan flera telefoner.

Haha, ja, det är ju ingen välgörenhet som utvecklarna/försäljarna sysslar med.

fritte_n
    Member
    Post count: 44

@rotkiv 8498 wrote:

Hej, jag undrar om jag som t ex betalat för Super Monkey kan skicka vidare det till mina kompisar så alla slipper betala 75 kronor, eller om dom kan skicka deras betalda apps till mig?

Det är ju rörliga filer så det är inte helt möjligt, finns det något som kan sätta stopp för detta?

I sånafall kan vi ju skicka applikationer till varandra här emellan på forumet också .

Nå, någon som vet?

Tror inte detta forum stöjder diskutioner om piratkopiering. Stöd istället utvecklarna utav programmen så vi kan få mängder med nya apps till Ihponen i framtiden.

geezarn
    Member
    Post count: 197

@fritte_n 8549 wrote:

Tror inte detta forum stöjder diskutioner om piratkopiering. Stöd istället utvecklarna utav programmen så vi kan få mängder med nya apps till Ihponen i framtiden.

Amen! *Låser tråd*

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • The topic ‘Skicka applikationer via varandra, t ex via msn?’ is closed to new replies.