Skicka SMS med iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skicka SMS med iPhone

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • Author
    Member
    Post count: 482

Hej

har en liten fråga ja funderar på att köpa en iPhone denna veckan och jag skickar väldigt mycket SMS och MMS nu är SwirlyMMS på G till iPhone vilket är kanon men fattar inte hur dom kan göra en lur utan MMS funktionen.

Frågan lyder som så att jag undrar om det är besvärligt att skriva SMS på iPhone ? klart allt är en vanesak men vad tycker ni som har en iPhone.

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

jag tyckte det var svårt i början, men efter ett tag blev det lättare och nu tycker jag att det är mycket lättare än en vanlig knapptelefon 🙂

Al3x
    Member
    Post count: 272

det går dubbelt så snabbt som en vanlig telefon tycker jag.

korlei
    Member
    Post count: 48

Tyckte det var äckligt kanske första och andra dagen jag hade den. Man kom in i det rätt så bra och nu går det mycket snabbare än vanliga telefoner. Enda problemet är rättstavningen som jävlas ibland. :p

Sean
    Member

@korlei 12861 wrote:

Tyckte det var äckligt kanske första och andra dagen jag hade den. Man kom in i det rätt så bra och nu går det mycket snabbare än vanliga telefoner. Enda problemet är rättstavningen som jävlas ibland. :p

Går att åtgärda via ett program i Cydia 🙂

korlei
    Member

@sean 12862 wrote:

Jo jag jailbreakade min ett tag förut men kände faktiskt inte att jag fick ut så mycket av det. Det enda som jag tyckte var vettigt med det var en bakgrund. Men nästan alla bakgrunder jag skaffade störde mig på något sett i form av att jag inte såg texten på apps eller apps logona blev fuckade. Så jag jailade den igen. :p

iohan
    Member
    Post count: 167

SMS-funktionen har varit lite “buggig” fram tills firmware 2.1. Nu funkar det supersmidigt och all lagg är borta, för mig iaf.

Tror nog att det är lite besvärligare att skriva SMS med endast en tumme om man jämför med en telefon med normal knappsats. Jag skriver oftast mina SMS med två händer och då fungerar det riktigt smidigt. Bäst fungerar det när man kan lägga telefonen på en platt yta och köra pekfingervalsen. Då går det übersnabbt.

Att SMS:en hamnar efter varandra i en konversation likt de på MSN eller andra instant messengers är supersmidigt. Det blir väldigt tydligt vad man skrivit tidigare vilket kanske kan ses som både en för- och nackdel.
    Vill man ha en mer normal hantering av SMS finns det en applikation att ladda ner via Cydia. Kostar dock en slant.

andresin
    Member
    Post count: 53

Det går bra att skriva. Nackdelarna med att skriva på skärmen märks främst i situationer där man bara kan använda en hand och liksom är i farten annars går det som andra sagt rejält fort.

Andra jobbiga saker med sms är att jag inte lyckas vidarebefordra varken meddelanden eller kontakter som sms, något som de flesta andra telefoner klarar av. Kanske är det dock jag som inte fattat hur man gör.

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

vad heter programet där man kan göra så att rättstavningen eller vad det heter försvinner?

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Skriva sms på iphone är superskönt 🙂 , dock lite jobbigt att gå och skriva samtidigt , det är smidigare på “vanliga” telefoner.

Att man ser smskonversationen som på tex. MSN är ganska farligt tycker jag.. Man tänker inte på att varje sms kostar en slant, så konversationerna brukar dra iväg och bli rätt långa ..

iohan
    Member
    Post count: 167

@fotbollskillen 12869 wrote:

vad heter programet där man kan göra så att rättstavningen eller vad det heter försvinner?

Det finns ett plugin / tillägg till BossPrefs som heter: CToggle BossPrefs Addon.

Har det installerat men aldrig testat det så jag vet inte om det fungerar 🙂

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@iohan 12867 wrote:

Tror nog att det är lite besvärligare att skriva SMS med endast en tumme om man jämför med en telefon med normal knappsats. Jag skriver oftast mina SMS med två händer och då fungerar det riktigt smidigt. Bäst fungerar det när man kan lägga telefonen på en platt yta och köra pekfingervalsen. Då går det übersnabbt.

Ja det är ju så man skriver men en “vanlig” telefon (med tummen) men det är ju som många säger att man lär sig ganska fort.

Att man ser smskonversationen som på tex. MSN är ganska farligt tycker jag.. Man tänker inte på att varje sms kostar en slant, så konversationerna brukar dra iväg och bli rätt långa

Har ju ganska många fria SMS per månad så jag klarar mig nog hoppas jag 🙂

Tack för infon alla kul att läsa vad ni tycker..

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

I början var det lite småpilligt att träffa rätt tangent, men nu går det undan. Dock synd att ÅÄÖ inte finns direkt på tangentbordet – då hade det gått ännu fortare.

Liggande tangentbord hade varit guld värt och…. det fixar programmet iRealSMS (kräver jailbreak) åt er! 😉

SouND
    Member
    Post count: 72

Hur är det att skriva sms på Iphonen? Är det svårt/lätt? Hört många olika åsikter om det.

*Flyttade hit ditt inlägg. Fråga här om du har fler angående SMS-skrivning på iPhone. // Admin*

SouND
    Member

Hur är det att skriva sms på Iphonen? Är det svårt/lätt? Hört många olika åsikter om det.

*Flyttade hit ditt inlägg. Fråga här om du har fler angående SMS-skrivning på iPhone. // Admin*

SouND
    Member

Al3x
    Member

Läs inläggen ovanför dig så borde du få svar ganska direkt…

Al3x
    Member

Al3x
    Member

pherlo
    Member
    Post count: 104

@sean 12862 wrote:

vad heter programmet?

pherlo
    Member

@sean 12862 wrote:

vad heter programmet?

pherlo
    Member

@sean 12862 wrote:

vad heter programmet?

iPhoneinfo.se
    Member

@pherlo 14207 wrote:

vad heter programmet?

Stänga av rättstavningen i iPhone | iPhoneinfo.se :rolleyes:

iPhoneinfo.se
    Member

@pherlo 14207 wrote:

vad heter programmet?

iPhoneinfo.se
    Member

@pherlo 14207 wrote:

vad heter programmet?

pherlo
    Member

@iPhoneinfo.se 14208 wrote:

Jaha. Jag tänkte mig mera ett program som fixar år > är etc. Kanske missförstod inlägget då. 🙁

pherlo
    Member

Jaha. Jag tänkte mig mera ett program som fixar år > är etc. Kanske missförstod inlägget då. 🙁

pherlo
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

@pherlo 14210 wrote:

Aha du menar någon form av T9. Den vanliga/inbyggda rättstavningen fungerar väl på liknande sätt.

iPhoneinfo.se
    Member

@pherlo 14210 wrote:

Aha du menar någon form av T9. Den vanliga/inbyggda rättstavningen fungerar väl på liknande sätt.

iPhoneinfo.se
    Member

@pherlo 14210 wrote:

pherlo
    Member

@iPhoneinfo.se 14211 wrote:

Jo, den ska ju göra det, men den är olagligt seg. Min vägrar acceptera att jag hellre skriver “är” än “år” när jag knappar in “ar”.

pherlo
    Member

Jo, den ska ju göra det, men den är olagligt seg. Min vägrar acceptera att jag hellre skriver “är” än “år” när jag knappar in “ar”.

pherlo
    Member

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.