Skillanden mellan iphone och iphone 3G?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skillanden mellan iphone och iphone 3G?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Hej! Jag funderar på att köpa en Iphone 3g men det är ju så himla dyrt. jag har inte riktigt kollat runt på gamla Iphone men om jag väljer att köpa den istället vad för saker kommer jag inte att ha tillgång till?

Och vad kostar en sådan?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@monnz 28869 wrote:

Hej! Jag funderar på att köpa en Iphone 3g men det är ju så himla dyrt. jag har inte riktigt kollat runt på gamla Iphone men om jag väljer att köpa den istället vad för saker kommer jag inte att ha tillgång till?

Och vad kostar en sådan?

hej 🙂 en 3G iphone har 3G connection!! snabbare än edge på den gamla, men du kan använda trådlöst på båda två “om du har hemma”, som är mmmmycket snabbare än 3G + gratis 😮
    3G har klarare och högre ljud, och när det kommer nya uppdateringen på sommaren kommer 3G få MMS och A2DP, men inte den gamla!!!

3G kostar något kring 5500-6000 NYTT
    2G kostar typ 2500-3500 beg “tillverkas inte längre”

Monnz
    Member

@qeudee 28875 wrote:

hej 🙂 en 3G iphone har 3G connection!! snabbare än edge på den gamla, men du kan använda trådlöst på båda två “om du har hemma”, som är mmmmycket snabbare än 3G + gratis 😮
    3G har klarare och högre ljud, och när det kommer nya uppdateringen på sommaren kommer 3G få MMS och A2DP, men inte den gamla!!!

Tack så mycket för infon priset på 2Gn är ju frestande men känns inte heller bra att köpa en gammal när det finns en nyare version.

och när du skriver 5500-6000 nytt var kan man då köpa en sådan ny i sverige? olåst så jag kan använda till mitt telenor kontantkort?

carpe
    Member
    Post count: 904

@monnz 28886 wrote:

Tack så mycket för infon priset på 2Gn är ju frestande men känns inte heller bra att köpa en gammal när det finns en nyare version.

och när du skriver 5500-6000 nytt var kan man då köpa en sådan ny i sverige? olåst så jag kan använda till mitt telenor kontantkort?

Gå in i en telenor affär eller telenor.se, har du missat att Telenor nu oxå säljer iPhone?

Telenor börjar sälja iPhone idag! | iPhoneinfo.se

Monnz
    Member

@carpe 28888 wrote:

Gå in i en telenor affär eller telenor.se, har du missat att Telenor nu oxå säljer iPhone?

Telenor börjar sälja iPhone idag! | iPhoneinfo.se

Jag har inte missat de jag har tillochmed chattat med dem men det kostar ju fan 11 000 om man ska köpa den där.

Bmode
    Member
    Post count: 201

@monnz 28918 wrote:

Jag har inte missat de jag har tillochmed chattat med dem men det kostar ju fan 11 000 om man ska köpa den där.

priset man får betala om man vill ha en häftig tfn. som kan göra allt 🙂 !
    köp en på blocket bara, det gjorde jag och jag är nöjd, fick ge 3800 kr

Monnz
    Member

@bmode 28922 wrote:

priset man får betala om man vill ha en häftig tfn. som kan göra allt 🙂 !
    köp en på blocket bara, det gjorde jag och jag är nöjd, fick ge 3800 kr

för en olåst iphone 3G?

QeuDee
    Member

@monnz 28923 wrote:

för en olåst iphone 3G?

ja, som inte är garenterad!!!! du kan köpa iPhone 3G från telia BARA 8GB, erbjudanden är att du får betala kontant “5500” men det ingen abbnomang utan kontant kort telia, det heter refill eller nått om ja minns rätt, du kan då låsa upp med en fakeSIM “150-200 kr”… eller så får du beställa olåst och jailbreakad på nationalorders,
    läs även de här ämnena för mer information
    https://www.iphoneinfo.se/forum/kopa-iphone/1773-kop-en-iphone-3g-16gb-i-sverige-totalt-5700-sek.html
    https://www.iphoneinfo.se/forum/kopa-iphone/1935-kopa-fran-international-orders.html

Miche
    Participant
    Post count: 358

@qeudee 28875 wrote:

Den som pröjsar 2500-3500 för en begagnad iphone 2G lär ju inte vara så uppdaterad på priser eller så… I och med att man kan få en beggad iphone 3G för just 2500-3500:- 🙂 Eller ptja, jag skulle då inte ge en krona mer än 2000:- för en beggad 2G då jag fixade en andra iphone 3G för någon månad sen för 2500:-.

QeuDee
    Member

@miche 29293 wrote:

Den som pröjsar 2500-3500 för en begagnad iphone 2G lär ju inte vara så uppdaterad på priser eller så… I och med att man kan få en beggad iphone 3G för just 2500-3500:- 🙂 Eller ptja, jag skulle då inte ge en krona mer än 2000:- för en beggad 2G då jag fixade en andra iphone 3G för någon månad sen för 2500:-.

om man kollar runt på tradera, blocket o nationalorders så ser priserna ut såhär 😉

Miche
    Participant
    Post count: 358

@qeudee 29329 wrote:

om man kollar runt på tradera, blocket o nationalorders så ser priserna ut såhär 😉

Ja, är ni villiga att pröjsa dom priserna, så go ahead, jag köpte en 3g för 2500:- för 2månader sen, så det är inte för inte som jag säger att man inte behöver pröjsa mer för en. På blocket kan man alltid pruta också om man är smidig.

QeuDee
    Member

@miche 29431 wrote:

Ja, är ni villiga att pröjsa dom priserna, så go ahead, jag köpte en 3g för 2500:- för 2månader sen, så det är inte för inte som jag säger att man inte behöver pröjsa mer för en. På blocket kan man alltid pruta också om man är smidig.

man ska kunna pruta 🙂 eller om man får den av en kompis eller nån släkt…
    min vän fick sin 2G 16GB för 1800:- av sin morbror!!!!
    man hittar inte en 3G för 2500:- varje dag elr hur??
    de vanligaste priser på 3G ligger ca 5000-6000 “nytt”

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.