Skillnaden mellan 3G och iPhone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skillnaden mellan 3G och iPhone 4

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1847

Säkert många som tycker att iPhone 4s display är jättevacker och skär i ögonen.
    Men när Apple sade att deras nya display skulle ha 960 pixlar istället för 640, då var det en mattematik som inte gick ihop i min skalle. Men efter att ha tittat närmare på vilken upplösning den nya skärmen har så är jag förvånad över att allting fortfarande är stort och klumpigt.

Alla dessa bilder är 100% stora.

19481130.jpg
    54483160.jpg
    31783768.jpg
    38557720.jpg

Om du är intresserad av multitouchen som är på iPhone så kan du i vinklat ljus se att det är dubbelt så många sensorer för fingrarna.

Varför inte Apple med en större upplösning behållt de gamla bildstorlekarna är lite tråkigt eftersom man hade fått plats med så mycket mer på skärmen.

wasds.jpg

Hade det sett ut som på iPad hade jag tyckt det var lite coolare.

Edit:

wasd2.jpg

Det hade sett ut som en helt annan telefon.

medzz
    Member
    Post count: 259

Helt sant, hur lyckades du med att ändra upplösningen på i4 (sista bilden)

Zike
    Member
    Post count: 571

iPhonen har en inbyggd funktion för att visa bilder!

medzz
    Member
    Post count: 259

amen ååå

mossarelli
    Member

@medzz 72301 wrote:

amen ååå

Med photoshop kan man lura många 😀

TruB
    Member
    Post count: 476

“när Apple sade att deras nya display skulle ha 960 pixlar istället för 640, då var det en mattematik som inte gick ihop i min skalle. “
    va? svårt med engelskan men inte matten?
    dom hade kunnat ha mindre ikoner på dom äldre skärmarna med. har inte så mycket med upplösning att göra.

mossarelli
    Member

@trub 72354 wrote:

“när Apple sade att deras nya display skulle ha 960 pixlar istället för 640, då var det en mattematik som inte gick ihop i min skalle. “
    va? svårt med engelskan men inte matten?
    dom hade kunnat ha mindre ikoner på dom äldre skärmarna med. har inte så mycket med upplösning att göra.

Om du ser mina skärmdumpar där uppe så ser du att storleksproportionerna är samma som på de gamla iphones.
    När Apple sade att de skulle ha 960 px på höjden så trodde jag att de skulle behålla 320 px på bredden. Men det gjorde de inte.

TruB
    Member

grattis får man väl ta och säga

matteh80
    Member
    Post count: 150

Skulle ju vara väldigt konstigt om de bara ändrar upplösning i Y-led och inte X-led så att det är samma ratio.

mossarelli
    Member

@trub 72386 wrote:

grattis får man väl ta och säga

Påstår du att du visste att Apple skulle ha fler pixlar på båda leden?
    @matteh80 72399 wrote:

Skulle ju vara väldigt konstigt om de bara ändrar upplösning i Y-led och inte X-led så att det är samma ratio.

Nej, Inte med Apple. Enda företaget som lanserar en iPad med 1024×768-upplösning och kommer undan med det.

TruB
    Member

det var ganska underförstått ja, då det var hela grejen med att skulle fungera som innan. fast dubbelt med pixlar, dom visade ju till och med bilder på det.

mossarelli
    Member

Efter att ha fått tanka två ipsw-filer de senaste dagarna har jag blivit lite förundrad varför dessa filer helt plötsligt tar 500 MB istället för de bekväma 250 jag är så van vid. “Ok, Apples skärm är större, därför måste bilderna vara större.”
    Men efter att ha lurkat omkring inne på min iPhone som jag vanligtvis gör så blir man förvånad över hur mycket skräp som ligger där och hur lata Apple är.

inst.png

Inte nog med att de nya ikonerna är större än innan och iPad, allihopa ligger i alla mapparna. Mycket troligt när man laddar ner apps från appstore kommer ikoner till alla de 3 olika enheterna att finnas med i mapparna, vilket jag kan räkna med, men inte i firmwareinstallationen. Bort med skräpet Apple, vad tänker ni?

71566062.png

Behöver jag så här många ikoner? Tydligen.

wtfi.png

Och sen 54 MB bara bilder varav 20 MB av dem är fullkomligt meningslösa då jag inte kan använda dem. Så här ser det ut på hela telefonen och du kan räkna med att iPad har detta när 4.0 kommer om den inte redan har allt detta.

Nej Apple, att lämna kvar alla filerna som någon första klass hacker och sen zippa det ut till kunderna är inte snällt mot bandbredden.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Så ere med fanboy 4an 😀

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.