Skulle uppdatera min iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Skulle uppdatera min iPhone

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej, jag skulle uppdatera min iPhone på iTunes och det gick bra fram tills det var klart. Nu står min iPhone på “Slide for emergency” och en bild på USB-kabeln som ska kopplas till iTunes kommer upp. När jag testar att koppla den till datorn och ta upp iTunes så står det: The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Det går alltså inte att “ta tillbaka” uppgraderingen! Vore tacksam för svar, kan inte göra någonting med den!

iPhoneproblem
    Member

nu har det tydligen kommit upp ett IMEI nummer och ICCID nummer men vet ej vad jag ska göra med det…

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Gör enligt denna guide så funkar det nog. Har gjort det ett par gånger och det funkat varje gång. iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)

Sen ligger denna tråd helt fel då den ligger i ipad delen…

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

I din profil har du skrivit att du har en iPhone 2G som inte är jailbreakad. En 2G måste du jailbreaka om du vill använda med svenska operatörer för att nästan alla är låsta till amerikanska AT&T. Sök i forumet efter jailbreak 2G.

johanb81
    Member

Hej !!

Jag sitter med samma problem (The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported) gick in på länken ovan iClarified men när jag skall ladda ner iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw kommer den ner som en ZIP-fil. Det står inget om det i guiden. Hur ska jag gå vidare?

Mvh Johan

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@johanb81 65843 wrote:

Hej !!

Jag sitter med samma problem (The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported) gick in på länken ovan iClarified men när jag skall ladda ner iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw kommer den ner som en ZIP-fil. Det står inget om det i guiden. Hur ska jag gå vidare?

Mvh Johan

Johan, ladda ned IPSW-filen med Firefox, inte Internet Explorer

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@freebo 65845 wrote:

Johan, ladda ned IPSW-filen med Firefox, inte Internet Explorer

Lite off topic men skönaste signaturen har du Freebo!!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@steffeiphone 66521 wrote:

Lite off topic men skönaste signaturen har du Freebo!!

Jag vill inte göra mig lustig över någon, men den där var bara för bra för att släppa 😉 cred till kingmartin

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.