Skumt meddelande…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skumt meddelande…

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2271

Det känns väl lite tråkigt att skapa en helt ny tråd för detta, men men…

Jag har uppgraderat min iPhone till 2.2.1 (BB 02.28.00) och när jag ska synka apps så får jag ett meddelande där det står:

“En del program i iTunes-biblioteket, bl.a. “Sol Free”, installerades inte på iPhone-enheten “Brynolf Brunstgnägg” eftersom du inte är auktoriserad för dem på den här datorn”

Det är 7 program som inte kommer till iPhonen, alla gratis. Men det skumma är ju då det att den är auktoriserad… Hur jag än gör så funkar det inte… Nåt tips? 🙁

Kungen
    Member
    Post count: 985

Laddar ner dem via appstore i telefonen 🙂 Kan vara bra med enstaka program.. Har ingen aning annars 🙁

Kungen
    Member

Laddar ner dem via appstore i telefonen 🙂 Kan vara bra med enstaka program.. Har ingen aning annars 🙁

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Du har mac va?

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Du har mac va?

generuss
    Member
    Post count: 285

iTunes -> Affär / Avancerat – Auktorisera bla bla

generuss
    Member
    Post count: 285

iTunes -> Affär / Avancerat – Auktorisera bla bla

snook
    Member
    Post count: 2190

@mekke 24068 wrote:

Jag har uppgraderat min iPhone till 2.2.1 (BB 02.28.00) och när jag ska synka apps så får jag ett meddelande där det står:

“En del program i iTunes-biblioteket, bl.a. “Sol Free”, installerades inte på iPhone-enheten “Brynolf Brunstgnägg” eftersom du inte är auktoriserad för dem på den här datorn”

Det är 7 program som inte kommer till iPhonen, alla gratis. Men det skumma är ju då det att den är auktoriserad… Hur jag än gör så funkar det inte… Nåt tips? 🙁

Det rapporteras även att 2.2.1 kan skapa problem vid synkning med iTunes.

Kanske en bugg med tanke på att du har 2.2.1?

snook
    Member
    Post count: 2190

@mekke 24068 wrote:

Mekke
    Member

@snook 24105 wrote:

Det kan vara det, ja. Om jag inte får det att funka så får jag väl tanka dem på nytt 😉

Och jolinjom, ja 🙂

Pear
    Member
    Post count: 322

Eller så gör du bara som generuss säger ^^
    fick samma felmeddelande för ett tag sen, även fast datorn var auktoriserad, då auktoriserade jag igen å fick upp meddelandet “denna dator är redan auktoriserad” och sen funkade det att föra över appsen =)

Mekke
    Member

Jo, men det har jag gjort tre gånger nu 🙁

Pear
    Member

de e väl bara göra allt grundläggande, starta om mobilen, datorn, etc etc “/

Mekke
    Member

@pear 24146 wrote:

de e väl bara göra allt grundläggande, starta om mobilen, datorn, etc etc “/

Redan gjort 🙁

Pear
    Member

maila Apple å se va fasen dem gör?^^
    testa å ladda ner ngt nytt från AppStore för då får du ju skriva in kontouppgifter i telefonen, så då vet ju telefonen om vilket konto du tillhör, sen så kanske dator å iphonen fattar att båda har samma konto å synkar?^^

Voyager
    Member
    Post count: 11

har samma problem och har gått igenom alla felsökningsstegen som jag kunnat hitta för det – grundligt

Någon som kommit på en lösning… Mekke har det löst sig??

Kungen
    Member

Ladda ner en gratis app i itunes och se vad som händer, funkade för mig iaf 🙂

Mekke
    Member

Jag laddade ned alla apps på nytt. Eftersom jag redan köpt dem med mitt iTunes-store-konto, så är ju även icke-gratis-apps gratis 😉

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.