Skumt smsproblem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skumt smsproblem

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Jag och min sambo köpte varsin Iphone 4 (4.0.1) från blocket av en kille som importerat ett antal från UK. De är låsta till någon operatör som jag ej vet vilken, och var jailbreakade och upplåsta med ultrasn0w vid leverans. Allt fungerar perfekt förutom sms. Både jag och min sambo har Tele2 abb.

Jag kan smsa folk och dom får smsen ganska så direkt, men när någon (oftast med Tele2/Comviq) smsar mig så får jag smsen efter ca 24 timmar. Stämmer oftast på minuten. Jag har testat gratis sms-webbsidor och därifrån får jag smsen direkt, men inte när någon med Comviq/Tele2 smsar mig.

Testade precis att stoppa i mitt simkort i min gamla x10mini och då helt plötsligt börjar alla gamla ej levererade sms till mig trilla in i inboxen. Nu funkar det även att smsa från tjejens Iphone4 till min x10mini och viceversa.

Någon som varit med om liknande eller vet vad jag ska göra?

Har uppdaterat operatörsinställningarna från Itunes och det står Tele2 3G i vänstra hörnet samt Tele2 8.1 under inställningar.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Hur är det med datum och tidzon i telefonen ?

ekeneken
    Member
    Post count: 7

Uppdatering: Jag verkar ha hittat den felande länken. Jag hade installerat en Cydia app som fixade leveransrapport, när jag tog bort denna och startade om så fungerar det igen.

Appen kanske skickade en kod som inte tele2 gillar? Någon som vet en liknande app som fungerar utan att göra sms till snailmail? 🙂

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.