Skyddsskal och skydd i allmänhet (till iPhonen))

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Skyddsskal och skydd i allmänhet (till iPhonen))

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 27

Jag har planerat att köpa en iPhone 3G nu imorgon om kön inte blir alltför lång.

Det jag mest undrar över är olika skydd för att skydda den. Jag såg att macoteket sålde en hel del tillbehör till 3G modellen.

Det jag funderar över just nu är om “Mirror skyddskal” fungerar som skärmskydd också, och om inte om det går att köpa ett sånt och sätta på över “Mirror…..”. Jag såg nämligen att det har funnits en hel del sådana saker till den “gamla” iPhonen och undrar om nån har använt ett.
    Macoteket – Artwizz MirrorFilm för iPhone 3G
    Sedan undrar jag även om själva skärmskydden passar från den gamla telefonen på den nya. (alltså om det går att köpa ett skärmskydd till den “gamla” och använda på 3G iPhonen)

Sedan undrar jag över vad som är bäst att köpa som telefonskydd är det ett “crystalcase” eller ett silikonskal eller vad finns det mer för allternativ. Vad som var effektivast till den gamla modellen osv.

Tacksam för svar.
    //Constantiuos

Snackhat
    Member
    Post count: 60

Kan väl säga som såhär:
    Om du antingen använder din iphone i “tuffa” miljöer, typ campar och är ute i naturen, eller bara är rädd om den borde du skaffa ett skal efter vad du utsätter den för, fråga i butiken 😉
    Om du däremot bara vill skydda din skärm mot alldaglig använding räcker det gott med en skyddsfilm.
    Jag använder inget av det och min har klarat sig bra (har iof inga nycklar e.l. dyl. i samma ficka).

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.