Skyfire

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1906

Tröttnat på att inte kunna spela upp vissa flash-baserade videos när du surfar?
    Skyfire har numera blivit godkänd i AppStore och kan konvertera flash-videos till html5 och på så vis kunna spela upp dom på din iPryl: Skyfire släpps tidigare än väntat | iMediaNU

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    muffins wrote:
    Tröttnat på att inte kunna spela upp vissa flash-baserade videos när du surfar?
    Skyfire har numera blivit godkänd i AppStore och kan konvertera flash-videos till html5 och på så vis kunna spela upp dom på din iPryl: Skyfire släpps tidigare än väntat | iMediaNU

Kostar 2.99$ där, undrar vad det blir hos oss?

armis
    Member
    Post count: 104

@tompasod 82342 wrote:

Kostar 2.99$ där, undrar vad det blir hos oss?

Den kom på App Store och blev lika snabbt borttagen. Nu blir väl enda sättet att få tag den på Cydia eller **********.

Edit: Vad är det för larvig censur? Jag måste väl få nämna ordet utan att uppmana någon? **********.

Edit2: Fan är det frågan om. **********.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

För att programet du nämner används för att installera crackade apps, villket är dels olagligt dels förbjudet att diskutera här

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@armis 82344 wrote:

Den kom på App Store och blev lika snabbt borttagen. Nu blir väl enda sättet att få tag den på Cydia eller **********.

Edit: Vad är det för larvig censur? Jag måste väl få nämna ordet utan att uppmana någon? **********.

Edit2: Fan är det frågan om. **********.

Precis som Esmir säger, så bryter du en regel om du nämner det programmet.
    Varför?
    – För varje program som görs, så sitter det faktist en person, som gör programmet. Tro det eller ej, men personen i fråga gör inte detta för att h*n tycker att det är kul! Han vill ju tjäna någonting på det, så han tar betalt för programmet. Sedan kommer det någon finnig 17åring som tycker att “Information ska ju vara gratis! Det är allas!”.
    Men nej, det är det inte. Det finns något som kallas för upphovsrättslagen.
    Om du gör en film med dina vänner, så är det inte allas rättighet att kunna hoppa in på din dator och ta filmen och använda för eget bruk.
    Men 17åringen tror att personen som har gjort piratprogrammet, är en god själ som tycker samma sak. Personen bakom piratprogrammet är ute efter samma sak som personen som skapat applikation x. Pengar.
    En av de största torrentsidorna (Ja, det är faktist precis samma sak med nerladdade filmer som med nerladdade applikationer till iPhonen) säjler annonser för mer än 600.000 per månad. Oj då! Så vem är det som förlorar det i slutändan?
    Ni smarta har nog räknat ut det. Precis! Alla!
    För er som inte har förstått än läs följande.
    1. Eric, 23 år, har gjort en storsäljare för ca 50kr, som han har lagt ner flera hundratals timmar på.
    2. Programmet blir jättepopulärt men Eric märker att han ändå bara får in runt 300kr per dag. Ändå har nästan alla applikationen.
    3. Anders, 45 år, ger nämligen bort applikationen gratis via sitt piratprogram.
    4. Anders drar in storkovan och alla verkar lyckliga.
    5. Applikationen har inte utvecklats på ett tag, så folk slutar använda den pga att de tröttnar på den.
    6. Folket väntar på en ny succé från Eric.
    7. Inget kommer, för Eric hade inte råd att betala senaste hyran, så han letar jobb ständigt och har inte tid till programmering.
    8. Anders piratprogram får inte in några nya applikationer, då det inte görs några nya i princip.
    9. Folk som köper reklamplatser märker att de inte längre tjänar på att ha reklam hos Anders.
    10. Anders tjänar inte några pengar längre på sitt program.
    11. Folket får inga nya applikationer via appstore eller via piratprogrammet.

Så kortfattat så är det för att vi vill uppmuntra alla som programmerar spel på fritiden att fortsätta med det.

DonRon
    Member
    Post count: 96

@iash 82348 wrote:

Varför?
    – För varje program som görs, så sitter det faktist en person, som gör programmet. Tro det eller ej, men personen i fråga gör inte detta för att h*n tycker att det är kul! Han vill ju tjäna någonting på det, så han tar betalt för programmet. Sedan kommer det någon finnig 17åring som tycker att “Information ska ju vara gratis! Det är allas!”.
    Om du gör en film med dina vänner, så är det inte allas rättighet att kunna hoppa in på din dator och ta filmen och använda för eget bruk.
    Men 17åringen tror att personen som har gjort piratprogrammet, är en god själ som tycker samma sak. Personen bakom piratprogrammet är ute efter samma sak som personen som skapat applikation x. Pengar.
    En av de största torrentsidorna (Ja, det är faktist precis samma sak med nerladdade filmer som med nerladdade applikationer till iPhonen) säjler annonser för mer än 600.000 per månad. Oj då! Så vem är det som förlorar det i slutändan?
    1. Eric, 23 år, har gjort en storsäljare för ca 50kr, som han har lagt ner flera hundratals timmar på.
    2. Programmet blir jättepopulärt men Eric märker att han ändå bara får in runt 300kr per dag. Ändå har nästan alla applikationen.
    5. Applikationen har inte utvecklats på ett tag, så folk slutar använda den pga att de tröttnar på den.
    7. Inget kommer, för Eric hade inte råd att betala senaste hyran, så han letar jobb ständigt och har inte tid till programmering.
    8. Anders piratprogram får inte in några nya applikationer, då det inte görs några nya i princip.
    9. Folk som köper reklamplatser märker att de inte längre tjänar på att ha reklam hos Anders.

Så kortfattat så är det för att vi vill uppmuntra alla som programmerar spel på fritiden att fortsätta med det.

Tycker synd om Eric 🙁

TruB
    Member
    Post count: 476

Skyfire togs bort för att det tog för mycket resurser på deras servrar, also utvecklarnas, så dom håller på att uppgradera.
    Flashwebbläsaren Skyfire når App Store – utsåld – MacWorld

armis
    Member

@iash 82348 wrote:

Varför?

Absolut, jag är med dig.

Men, det togs bort från App Store igår. Jag trodde (och alla andra innan det blev känt att för många laddat ner det) att Apple hade satt ner foten och tagit bort det. Enda sättet att få tag i det då hade varit ett betalalternativ på Cydia eller på något annat sätt.

Finns inte alternativet att få köpa det ärligt via iTunes tycker jag faktiskt inte att det är så konstigt att jag tar upp andra alternativ i hur man kan få tag i mjukvaran.

Ps. Jag är ingen finnig 17-åring utan en hårt arbetande 24-åring 😉

TruB
    Member

24 åring eller ej, du har missat att det var utvecklarna som tog ner det tills dom fick upp bättre servrar.. så det kommer also tillbaka om du inte förstod det.

Castel
    Member
    Post count: 19

Jag tycker man ska få diskutera vad man vill. Så kan gemeneman sedan välja vad man gör med informationen.

Ska man va riktigt riktig så är det ju lika fel att låsa upp sin mobil innan operatören gör det åt dig och dessutom tjänar några hundralappar på det. Vilket ni gärna tillåter folket att prata om här. Är det många som gör så förlorar operatören många SEK vilket kan resultera i varsel bland personalen.

TruB
    Member

@castel 82443 wrote:

Jag tycker man ska få diskutera vad man vill. Så kan gemeneman sedan välja vad man gör med informationen.

Ska man va riktigt riktig så är det ju lika fel att låsa upp sin mobil innan operatören gör det åt dig och dessutom tjänar några hundralappar på det. Vilket ni gärna tillåter folket att prata om här. Är det många som gör så förlorar operatören många SEK vilket kan resultera i varsel bland personalen.

var det en respons till min post så får du nog ta och läsa om..

Castel
    Member
    Post count: 19

@trub 82444 wrote:

var det en respons till min post så får du nog ta och läsa om..

O Nej det va inte till dig. 😀
    Det va till reglerna på forumet kontra just låsa upp osv. Andra jättestora iphone forum pratar gladeligen om allt.

Jag är väl medveten om att Skyfire:s servrar inte pallade trycket så dom plockade ner det därför tillsvidare 🙁

// Danne

armis
    Member

@trub 82440 wrote:

24 åring eller ej, du har missat att det var utvecklarna som tog ner det tills dom fick upp bättre servrar.. så det kommer also tillbaka om du inte förstod det.

Men om du kommer in i matchen lite och faktiskt läser det jag skriver så hade du insett att utvecklarna inte hade kommenterat att de själva tagit ner applikationen när jag skrev det jag skrev.

Utan jag, precis som alla andra, trodde att Apple själva hade tagit ner den.

Hur är det med läsförståelsen?

TruB
    Member

@armis 82446 wrote:

Men om du kommer in i matchen lite och faktiskt läser det jag skriver så hade du insett att utvecklarna inte hade kommenterat att de själva tagit ner applikationen när jag skrev det jag skrev.

Utan jag, precis som alla andra, trodde att Apple själva hade tagit ner den.

Hur är det med läsförståelsen?

Där ser man en post längre upp, you all look the same to me

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.