Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Skype + 3G Guide
-
AuthorPosts
-
Yes, it’s here lador and gentlemän.
Tanka det i appstore FOR FREE och sen följ guiden under för att ta dig förbi Apples förbud mot att använda Skype på 3G-nätet.
Du behöver:
3G iPhone
Jailbreakad
iTunes
DiskAid / OpenSSHGör följande:
Sök på “Voip” i Cydia och installera VoIPover3G.
Använd DiskAid eller OpenSSH och ta dig till: root/Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries
Spara filen VoIPover3G.plist på din dator.
Öppna filen med anteckningar eller liknande textbehandlingsprogram.
Redigera:I slutet av meningen finner du: “com.apple.MobileStore”);};[/CODE]
Klistra in så att det ser ut som följande: [CODE]”com.apple.MobileStore”, “com.skype.skype”);};[/CODE]Spara plist och lägg tillbaka filen på iPhonen.
Starta om mobiltelefonen.
Installera Skype (Fix’d) i iTunes.
Logga in och prata med alla dina vänner så gott som gratis (beroende på din internetplan med din operatör)
————————
Varför har ingen skapat en tråd än?[CODE]”com.apple.MobileStore”);};[/CODE]
Klistra in så att det ser ut som följande: “com.apple.MobileStore”, “com.skype.skype”);};[/CODE]Spara plist och lägg tillbaka filen på iPhonen.
Logga in och prata med alla dina vänner så gott som gratis (beroende på din internetplan med din operatör)
————————
Varför har ingen skapat en tråd än?[CODE]”com.apple.MobileStore”, “com.skype.skype”);};[/CODE]
Spara plist och lägg tillbaka filen på iPhonen.
Varför har ingen skapat en tråd än?
SKYPE.
Som trådrubriken lyder.Vad har hänt egentligen?
Nice guide 🙂 Tack
Ska testa den senare idag.I made error, so no cookie then.
Har testat och det funkar bra 🙂
Nu till en fråga:
Jag testade att ringa min hemtelefon via skype, vilket även det fungerade, men går skype automatiskt över till att kosta pengar då?
Jag har ingen skypephone hemma (har dock bbb´s bredbandstelefoni) men det gick fram signaler ändå?snyggt 😀 !
funkade perfekt med både skypecalls och att till hem tfn.
Dock vet jag ej om man ringer gratis eller om det är på ens egen bekostnad ?Nu är jag ingen skype expert men….
Från skype-konto till skype-konto är det gratis, men det drar ju ändå datatrafik. Så har du inte trådlös uppkoppling, så går det över 3G och då kostar det. Om man inte har fri datatrafik från sin operatör.
Och ska man ringa till det fasta nätet så kostar det, och att det drar datatrafik.
Ingen expert så rätta mig om jag är helt ute och cyklar.
?
Lyckas folk ringa sina hemtelefoner med skype?
Jag måste gå in och läsa lite på skypes hemsida, för man ska egentligen inte kunna ringa så.Tips är att installera Backgrounder från Cydia och enabla Skype i applikationen så ligger Skype på i bakgrunden och man är “ON” såsom på PC t.ex.
Äter förstås en hel del batteri, dock inte så mycket som man skulle tro men går ej att köra heldagar med!@mossarelli 28925 wrote:
Yes, it’s here lador and gentlemän.
Tanka det i appstore FOR FREE och sen följ guiden under för att ta dig förbi Apples förbud mot att använda Skype på 3G-nätet.
Du behöver:
3G iPhone
Jailbreakad
iTunes
DiskAid / OpenSSHGör följande:
Sök på “Voip” i Cydia och installera VoIPover3G.
Använd DiskAid eller OpenSSH och ta dig till: root/Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries
Spara filen VoIPover3G.plist på din dator.
Öppna filen med anteckningar eller liknande textbehandlingsprogram.
Redigera:I slutet av meningen finner du: “com.apple.MobileStore”);};[/CODE]
Klistra in så att det ser ut som följande: [CODE]”com.apple.MobileStore”, “com.skype.skype”);};[/CODE]Spara plist och lägg tillbaka filen på iPhonen.
————————
Får det inte att fungera, skype säger “3g calls not supported…”
Jag har redigerat filen VoIPover3G.plist och lagt tillbaka den fast com.skype.skype stor redan med i filen.Har även provat att ta bort hela filen VoIPover3G.plist från iphonen
som thebigboss.org skriver om men skype vägrar 3g 🙁
“[I]If you remove or rename the VoIPover3G.plist ALL applications will be tricked.
This is not recommended though, because for a lot of apps its makes sense to know whether they are on wifi or 3G[/I].”edit
installerade VoIPover3G från cydia fixade filen, reboot, sedan skype från itunesvad gör jag för fel?[CODE]”com.apple.MobileStore”);};[/CODE]
Klistra in så att det ser ut som följande: “com.apple.MobileStore”, “com.skype.skype”);};[/CODE]Spara plist och lägg tillbaka filen på iPhonen.
————————
Jag har redigerat filen VoIPover3G.plist och lagt tillbaka den fast com.skype.skype stor redan med i filen.Har även provat att ta bort hela filen VoIPover3G.plist från iphonen
“[I]If you remove or rename the VoIPover3G.plist ALL applications will be tricked.
This is not recommended though, because for a lot of apps its makes sense to know whether they are on wifi or 3G[/I].”edit
installerade VoIPover3G från cydia fixade filen, reboot, sedan skype från itunesvad gör jag för fel?[CODE]”com.apple.MobileStore”, “com.skype.skype”);};[/CODE]
Spara plist och lägg tillbaka filen på iPhonen.
“If you remove or rename the VoIPover3G.plist ALL applications will be tricked.
This is not recommended though, because for a lot of apps its makes sense to know whether they are on wifi or 3G.”edit
installerade VoIPover3G från cydia fixade filen, reboot, sedan skype från itunesvad gör jag för fel?
@maker 29052 wrote:
“If you remove or rename the VoIPover3G.plist ALL applications will be tricked.
This is not recommended though, because for a lot of apps its makes sense to know whether they are on wifi or 3G.”edit
installerade VoIPover3G från cydia fixade filen, reboot, sedan skype från itunesvad gör jag för fel?
Jag fick också den först. Avinstallera alla program och sen installera dem igen.
Har du 2.2.1 skall det egentligen inte påverka om det funkar eller inte.@mossarelli 29057 wrote:
Jag fick också den först. Avinstallera alla program och sen installera dem igen.
Har du 2.2.1 skall det egentligen inte påverka om det funkar eller inte.Testat typ 3 ggr
2.2 har jagBehöver man redigera filen VoIPover3G.plist ?
ja menar “com.skype.skype” står ju redan med där.Jag behövde inte redigera VoIPover3G – den var redan redigerad!
uppdaterad (?)
Skype funkar perfekt nu på 3Gnätet. Redan ringt till min fader och berättat – via skype =D
@mossarelli 29101 wrote:
Du skulle kunna radera det och sen starta om mobilen och sen lägga in det igen följta av att starta om mobilen.
Kan inte hjälpa dig mer än så.
Tack för hjälpen iaf.
Har provet idag igen, avinstallerade alla program och
installerade bara VoIPover3G & skype men med samma resultat 😡
Ligger väll kvar nån fil å gömmer sig nånstans på iphonen som stör ändå :confused:edit
kanske 2.2.1 som krävs.
men ja har ingen mac så ja kan inte göra en custom
me bb 02.28.00 (reser en del utomlands)@maker 29111 wrote:
Tack för hjälpen iaf.
Har provet idag igen, avinstallerade alla program och
installerade bara VoIPover3G & skype men med samma resultat 😡
Ligger väll kvar nån fil å gömmer sig nånstans på iphonen som stör ändå :confused:edit
kanske 2.2.1 som krävs.
men ja har ingen mac så ja kan inte göra en custom
me bb 02.28.00 (reser en del utomlands)Jag har 2.2 så det är inte sant.
1.Har gjort en återställning till fabriksinställningar (2.2) ny (utan säkerhetskopian)
2.Jailbreakat med QUICKPWN 2.2-1
3.Lagt in VoIPover3G från Cydia
4.reboot
5.Installerat Skype från iTunes
6.rebootMen Skype säger samma sak, calls over 3g not supported
Nu ger ja upp 🙁edit
känns lite skönt med en ren iPhone iafGjorde om allt en gång till å nu funkare huuu :laugh::laugh:
Jag måste ha gjort nå fel tidigare.
Tack för all hjälp iafsmutt, funka hur bra som helst! En annan fråga jag har är; är det bara så att jag missat det eller går det inte att skicka sms från skype som man kan på datorn?
Tror inte riktigt det.
det är väl i så fall kanske det enda som saknas i den här appen…
Så klart blev min Iphone stulen och nu när jag ska installera är den senaste versionen av skype 1.0.3 och det ser ut som att den inte går att cracka.
Någon som vet om det går eller om det går att installera en äldre version?
OK KILLAR ! finns det någon vettig person här på forumet som fortfarande
råkar ha skype V. 1.0.1 på iphonen ? SVARA DIREKT ISF !!!!! mycket viktigt
då 1.0.3 fuckar upp hela 3g principen 🙁 ! snälla säg att det finns någon som har det ? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.