Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › SKype på iPhone
-
AuthorPosts
-
Jag undrar om nån har koll på om och isåfall hur skype fungerar på iPhone. Vet att man kan betala för skype på datorn (och köra gratis) vad vinner man på att betala för det? och kommer man att kunna använda sig av det för att ringa gratis över internet med iphone? SKulle kunna spara in en hel del pengar på det.
finns det något som heter “betala för så man kan köra gratis”
Kanske för att det finns 2 alternativ, betala för det och att köra gratis, och eftersom jag frågar skillnaden mellan de båda är det ganska uppenbart att jag inte menar att man ska betala för något som är gratis. Att vara en smartass på internet är som paralympiaden, du kan vinna men du är fortfarande ett retard -.-
oj vad man hettade till…jag missuppfattade dig bara helt enkelt…iofs är jag nog rätt retard i alla fall…men men…
Hehe förlåt, var trött och grinig efter en lång arbetsvecka 🙂
Hur som helst så vore det bra att få mer info om någon har koll?
det här med att ringa med skype från mobiltelefon är inget som kommer att fungera tro mig! Om man inte är allt för snål då…
Dels för att det är sååå omsändigt att starta upp programmet, koppla upp sig, sen ringa.. istället för att trycka in nummret och sedan på den gröna knappen. Och dels för att Wifi tar väldigt mycket batteri…
Men visst under vissa situationer fungerar det väl.
Men fungerar det att ringa andra mobiltelefoner/fasta nätet om man har gratis versionen på skype? Håller med om att det kanske inte är det snabbaste sättet att ringa men om man förväntar sig ett 20-min samtal kan det ju kanske vara lönt.
@sl99 5710 wrote:
Men fungerar det att ringa andra mobiltelefoner/fasta nätet om man har gratis versionen på skype? Håller med om att det kanske inte är det snabbaste sättet att ringa men om man förväntar sig ett 20-min samtal kan det ju kanske vara lönt.
Alltså, ska du ringa till en mobiltelefon eller fast telefon så måste du ju ändå köpa krediter. Om det inte är så att du ringer någon som har Skype och har det igång. Det enda du kan använda Skype gratis till är just att ringa mellan klient och klient, oavsett om den är på en handdator, laptop eller mobiltelefon. Ringer du mobilt så får du ju i vilket fall betala för datatrafiken som Skype använder sig av, inte alls stora mängder men ändå. Tycker det låter långsökt men i praktiken bör det ju fungera om motparten har igång Skype som sagt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.