Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Slocknad iphone..
-
AuthorPosts
-
Hej,
Har sökt runt lite och läst på om problemet jag nu stött på(svartaste onsdagen på länge). Men undrar om det är någon som har fler tips?
Jag har en ny iphone 3gs som jag hade ca 50% kvar av batteriet innan jag la mig. Och när jag vaknade hade den slocknat helt. Hade ingen wifi, notiser m.m på under natten. Så jag kopplade in ett externt batteripack som jag köpt på elgiganten som funkar fint. 24hem.se – Mobile Powerstation, Litiumbatteri
Enligt displayen laddade den upp telefonen till ca 25% och fortsatte ladda men då slocknade telefonen helt. Tog ur batteripacket och försökte få liv i den men ingenting händer. Har läst på att man kan sätta den i väggladdaren ett tag och se om den vaknar till liv så det är det jag gör nu.
Och ja den är jailbreakad, kommer inte åt att återställa den heller så jag kan inte direkt knalla in till stället jag köpte den och säga att jag vill byta utan att känna pirr i magen. Så jag sitter riktigt i skiten.
Tips uppskattas.
Vad händer om du kopplar in den i datorn? Hittar iTunes den?
Testa hålla inne home+sleepknappen tills (om) Applemärket ploppar upp.Kolla denna tråd (bl.a):
https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/5545-dod-iphone.htmlItunes hittar den inte.
Händer 0 när man håller inne home+sleepknappen.Känns inte som den blir varmare när den får sitta i laddaren heller.
usch, händer absolut ingenting med allt jag läst. Ser inte ljust ut 🙁
Troligen bara att ge sig iväg och lämna in där man köpte och hoppas på att de kan testa i affären och ge en utbytes direkt, möjligt tro?
Den är ju jailbreakad så egentligen ingen garanti, men om man inte får igång den och inte kan återställa den så finns det ju inget alternativ.
@evol 44218 wrote:
usch, händer absolut ingenting med allt jag läst. Ser inte ljust ut 🙁
Troligen bara att ge sig iväg och lämna in där man köpte och hoppas på att de kan testa i affären och ge en utbytes direkt, möjligt tro?
Den är ju jailbreakad så egentligen ingen garanti, men om man inte får igång den och inte kan återställa den så finns det ju inget alternativ.
Testade du att ladda via USB-sladden? Det verkar ha hjälpt flera
Får du inte igång den efter att ha testat alla knep du läser om så kanske inte heller Anovo får igång den men lämnar du in den så lär ju ta lite tid innan du får ut en ny. Jag skulle absolut rekommendera dig att fortsätta söka på de större forumen, modmyi.com och macrumors.com efter lösningsförslag.
Testat att ladda från bägge usb och från väggen, ingen skillnad 🙁
Ska försöka jaga lite fler tips men känns som det inte är så mycket mer man kan göra. Den är verkligen steeeeendöd.
Hur länge har du låtit laddsladden sitta i när du testat? 1minut? 10minuter?
Låt den sitta i, i minst en halvtimme innan du avgör om det funkar eller ej! 1 minut räcker inte för att avögra det t.ex!Trist 🙁
Har du provat byta USB-sladd? Sladden kanske är trasig? Jag skulle nästan kunna tro att den är trasig (för vissa av kablarna går sönder precis vid skarven har jag sett på flera kablar).
Ska pröva med några andra kablar när jag kommer hem ifrån jobbet. Börjar kännas som att den är förstörd dock, riktigt trist 🙁
testa koppla in den i en annan dator än vad du brukar använda
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.