Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@saklie 58492 wrote:
Hej!
Köpte en ny iPhone häromdan. Av nån anledning så lyckades den uppdatera sig till 3.1.3 och jag kan nu inte Jailbreaka och heller inte låsa upp telefonen.
Telefonen är låst till Telenor och jag själv använder telia. Finns det nått annat sätt att låsa upp telefonen? Det går väl inte att nedgradera om telefonen inte varit Jailnreakad innan? Kommer det att komma ett sätt att Jailbreaka 3.1.3? Förmodligen som vet när den kommer ändå?!
Är det en 3GS som aldrig varit jailbrekad tidigare så kommer du varken kunna jailbreaka eller låsa upp den. Unlock kommer, ingen vet dock när så vill du kunna ringa med Telia så är det nummerportering som gäller – eller att lägga ut en bytesannons här i forumet och hoppas på att någon med Telialåst vill byta.
Mitt Cydia säger : This devide has SHSHs on file for Iphone OS: 3.1.3? Då kommer ju inte 3.1.2 återställning funka 🙁 Kan man ändra det?
@freebo 58493 wrote:
Är det en 3GS som aldrig varit jailbrekad tidigare så kommer du varken kunna jailbreaka eller låsa upp den. Unlock kommer, ingen vet dock när så vill du kunna ringa med Telia så är det nummerportering som gäller – eller att lägga ut en bytesannons här i forumet och hoppas på att någon med Telialåst vill byta.
Det är en 3GS som aldrig varit jailbreakad…Så det kommer inte att komma nått om nån månad eller så? Hur fungerarw RebelSIM med 3GSen då?
Just nu lutar det mot att sälja denna och sen plocka ut en ny på försäkringen, (tappade min andra iPhone i Vietnam och köpte den jag har nu ny från Blocket.)Om du svarar på hur snödjupet är i Åre vecka 16 så berättar jag när unlocken kommer… 😉 RebelSIM och liknande lösningar fungerar inte längre, mitt första råd är din enda valmöjlighet
hur ska host filen se ut som orginal jag kan inte återställa min iphone den har crashat så jag får inte kontakt med apple server
@Förbannadjävel 58497 wrote:
Mitt Cydia säger : This devide has SHSHs on file for Iphone OS: 3.1.3? Då kommer ju inte 3.1.2 återställning funka 🙁 Kan man ändra det?
Nej
@saklie 58499 wrote:
Det är en 3GS som aldrig varit jailbreakad…Så det kommer inte att komma nått om nån månad eller så? Hur fungerarw RebelSIM med 3GSen då?
Just nu lutar det mot att sälja denna och sen plocka ut en ny på försäkringen, (tappade min andra iPhone i Vietnam och köpte den jag har nu ny från Blocket.)RebelSim har inte funkat på över ett år.. De hänger inte med i utvecklingen.
Vet inte vad du vinner på det.. Du lär få ut en 3.1.3..Efter att ha förstört min första iphone med uppdatering där jag inte kunde låsa upp den mer så lyckades jag få tag på en med en 3.1.2 version som jag lämnade in för att va på den säkra sidan för att öppna helt enkelt.
Nu är telefonen öppen och jag kör med mitt befintliga kort som jag vill men går i tankar på att Jailbreakar den och behöver hjälp med det.
Jag vet inte hur min telefon är öppen, jag ser inga konstiga program som som ligger i telefonen så den är nog inte öppnad med något ut av dessa.
Kan jag Jailbreka den nu ? Kan någon ge mig en step by step beskrivning som är gjord för barn vid 11 års ålder ( så lätt som möjligt alltså )
Om jag misslyckas med det hela är min telefon låst igen som det va första dagen ?Tråd flyttad /Ponyboy
@h3nr11k 58511 wrote:
RebelSim har inte funkat på över ett år.. De hänger inte med i utvecklingen.
Vet inte vad du vinner på det.. Du lär få ut en 3.1.3..Okej, ligger fan ganska risigt till. Får nog bli att sälja denna och sen köpa en beggad med några månader på nacken. Vad kan det kosta om man låser upp telefonen i butik då? Dock vill jag fortfarande ha en jailbreakad.
Klumpig man är alltså fan!@saklie 58519 wrote:
Okej, ligger fan ganska risigt till. Får nog bli att sälja denna och sen köpa en beggad med några månader på nacken. Vad kan det kosta om man låser upp telefonen i butik då? Dock vill jag fortfarande ha en jailbreakad.
Klumpig man är alltså fan!Du kan endast låsa upp den i butik om du har köpt den med kontantkort från Tre. Annars måste du vänta 12 månader efter inköps datumet för att kunna få den fabrikupplåst i butiken, kostar 300-350 kr beroende på operatör.
Detta kanske är fel tråd men är det någon mer som har problem med Cydia just nu? Jag ser inga sources och inga packages fast alla mina apps jag laddat ner via Cydia fungerar. Har hört att detta har hänt innan men man blir ju lite orolig.
@ponyboy 58521 wrote:
Du kan endast låsa upp den i butik om du har köpt den med kontantkort från Tre. Annars måste du vänta 12 månader efter inköps datumet för att kunna få den fabrikupplåst i butiken, kostar 300-350 kr beroende på operatör.
Okej, dock köpte jag min på blocket, fick inte med nått kvitto heller. Får väl ringa och kolla med telenor imorn.
Jag har försökt surfa runt och hitta ett svar till min fråga men alla säger olika. Jag har en Iphone 3GS med den nya Ibooten. Har stora problem med min operatör som inte hittar signal. Kan jag nu uppgradera den till 3.1.3 och ENDAST jailbreaka den då jag funderar på att fixa ett fabriksupplåsning. (Jag kan inte återställa den till 3.1.2 annars hade jag gjort det)
@Lucien.R 58540 wrote:
Jag har försökt surfa runt och hitta ett svar till min fråga men alla säger olika. Jag har en Iphone 3GS med den nya Ibooten. Har stora problem med min operatör som inte hittar signal. Kan jag nu uppgradera den till 3.1.3 och ENDAST jailbreaka den då jag funderar på att fixa ett fabriksupplåsning. (Jag kan inte återställa den till 3.1.2 annars hade jag gjort det)
3GS med nya bootromen + saknade SHSH i Cydia + 3.1.3 = ingen möjlighet att jailbreaka
Tack för svar men jag har sparat SHSH i cydia dock 3.1.3 som är sparad. vad innebär det? 🙂
@Lucien.R 58549 wrote:
Tack för svar men jag har sparat SHSH i cydia dock 3.1.3 som är sparad. vad innebär det? 🙂
Det innebär att du kan när du vill återställa till 3.1.3. 🙂
Hej, Jag måste bara dubbel kolla nu när jag har läst så många forum på nätet att ögonen svider..
Jag vill jailbreaka min telefon jag vill inte låsa upp den bara jailbreaka och ha cydia på min Iphone.
Jag vill veta om jag kan göra detta, satt här kommer all bakgrund och fakta om min telefon 🙂När jag köpte telefonen så hade den 3.1.2 och jag jailbreakade den med Blackra1n och installerade Cydia, sedan en någon vecka efter så kom en uppdatering som jag installerade utan att veta konsekvenserna av det hela.
Jag har en Iphone 3GS
Serie Nr: 85937******
Modell: MC131KS
Version: 3.1.3(7E18)
Modenfirmware: 05.12.01Jag har inte sparat SHSH filer på cydia, jag har gett all information jag kan komma på att man ska behöva för att svara på frågan, är det något mer så är det bara att säga till.
Jag vill veta vilka Trådar/Program jag ska använda om det går att Jailbreaka telefonen
Mvh Jonas19
Jonas; Om du inte har sparat SHSH så kan du inte jaila.
H3NR11K: okej, då vet jag.. har läst så många olika saker satt jag är helt snurrig 🙂
Tjenare jag har “råkat” uppdatera min iphone som många andra,
jag har comviq och jag undrar om de går att låsa upp telefonen med,
laglig upplåsning hos någon butik?.
Jag orkar inte vänta på något upplåsningsprogram 😡 😮För har testat att “downgrade” till 3.1.2 de kommer upp itunes error
senaste error va “2005”. Ingen som vet vad jag kan göra har varken lust,
eller råd att köpa en ny(?) 😮Verkligen tacksam för snabbaste svar av någon kunnig :laugh:
/ MVH
Tråd Flyttad /Ponyboy
När är den köpt? Om den är köpt för 12 månader sedan så kan den låsas upp av Telia (Om den är köpt där) Annars så går det inte. ingen kommer att kunna låsa upp den.
Läs de andra trådarna som gäller exakt samma sak.
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7016-kan-jag-jailbreaka-3-1-3-a.html
Hur kunde du missa den?
@jonas19 58563 wrote:
H3NR11K: okej, då vet jag.. har läst så många olika saker satt jag är helt snurrig 🙂
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7016-kan-jag-jailbreaka-3-1-3-a.html
@nitroz 58568 wrote:
Tjenare jag har “råkat” uppdatera min iphone som många andra,
jag har comviq och jag undrar om de går att låsa upp telefonen med,
laglig upplåsning hos någon butik?.
Jag orkar inte vänta på något upplåsningsprogram 😡 😮För har testat att “downgrade” till 3.1.2 de kommer upp itunes error
senaste error va “2005”. Ingen som vet vad jag kan göra har varken lust,
eller råd att köpa en ny(?) 😮Verkligen tacksam för snabbaste svar av någon kunnig :laugh:
/ MVH
Har du uppdaterat ditt baseband till 05.12.01 så kan du inte nergradera den igen, finns ingen upplåsning till 05.12.01.
Du kan endast låsa upp den i butik om du har köpt den med kontantkort från Tre. Annars måste du vänta 12 månader efter inköps datumet för att kunna få den fabrikupplåst i butiken som du köpte den ifrån, kostar 300-350 kr beroende på operatör.
Kan jag jb:a en 3Gs som är helt “Box fresh” från Telia med senaste mjukvaran? Har letat runt men folk slänger sig med så mkt konstiga termer som jag inte begriper.
Flyttar till rätt tråd /Freebo
Har iphone med 3.1.2, nya iboot, och vill jailbreaka.
Har jailat frugans exakt likadan med B****Rain på windows dator.
Problemet är att man måste köra B****Rain igen om telefon stängs av för att starta telefonen.Kan jag undankomma detta om jag jailar med mac dator?:confused:
What to do? tacksam för svar
Flyttar till rätt tråd /Freebo
@icecube 58615 wrote:
Har iphone med 3.1.2, nya iboot, och vill jailbreaka.
Har jailat frugans exakt likadan med B****Rain på windows dator.
Problemet är att man måste köra B****Rain igen om telefon stängs av för att starta telefonen.Kan jag undankomma detta om jag jailar med mac dator?:confused:
What to do? tacksam för svar
Nej du kommer inte undan detta ens med en IBM Deep Blue dator
@freebo 58616 wrote:
Nej du kommer inte undan detta ens med en IBM Deep Blue dator
ok tack för ditt snabba svar!:)
kan jag jaila med snowbr**ze eller red*s**w? Eller är mitt enda val blackR ?
@icecube 58617 wrote:
ok tack för ditt snabba svar!:)
kan jag jaila med snowbr**ze eller red*s**w? Eller är mitt enda val blackR ?
Du kan jaila med dem alla men att jaila om dina telefoner ger dig inga fördelar. Om din nuvarande jailbreak fungerar dvs. RedSn0w får nog anses vara det mest stabila alternativet
@freebo 58618 wrote:
Du kan jaila med dem alla men att jaila om dina telefoner ger dig inga fördelar. Om din nuvarande jailbreak fungerar dvs. RedSn0w får nog anses vara det mest stabila alternativet
Jag var otydlig, min fråga är, kommer jag att ha samma problem om jag jailar med de andra alt? Eller kommer jag fortfarand ha avstägnings buggen?
@icecube 58626 wrote:
ok då vet jag, tack!
En sista fråga, kan jag uppgradera med snowbreez och jaila? eller funkar det inte på nya 3gs som har nyare iboot? ps jag har 3.1.2 idag med äldre baseband.
Sn0wBreeze funkar bara på 3GS med gamla iboot. Om du nu har en fungerande jailad tele på 3.1.2 så är det verkligen inte värt att uppdatera. Uppdaten gjorde inget vettigt..
Jag läste en annons på blocket det var en kille som att han kunde jailbreak vilken 3gs spm helst som hade 3.1.3 jag ringde och pratde med han och fråga om detta stämde och sa att det var sant kan skicka länk till han sida på blocket om ni vill
Tjenare jag har en iphone 3g 16gb som jag råkade uppdatera till 3.1.3 sen nu har jag lyckats återställa den till 3.1.2 men jag har fortfarande 05.12.01 finns det ingen unlock till den?, eller någon butik man kan gå till och låsa upp lagligt? MVH
Flyttar inlägg till rätt tråd /Freebo
@nitroz 58678 wrote:
Tjenare jag har en iphone 3g 16gb som jag råkade uppdatera till 3.1.3 sen nu har jag lyckats återställa den till 3.1.2 men jag har fortfarande 05.12.01 finns det ingen unlock till den?, eller någon butik man kan gå till och låsa upp lagligt? MVH
Flyttar inlägg till rätt tråd /Freebo
Nej, det finns ingen unlock för baseband 05.12.01 och ingen ‘butik’ kan fixa det åt dig. Tips; betala aldrig för något som är gratis
Snälla hjälp
har en fråga hur man gör för att göra backup över sin ssh fil på min iphone 3g fw 3.2.1 den är jb och jag har cydia installerat
@moneyjones 58683 wrote:
Snälla hjälp
har en fråga hur man gör för att göra backup över sin ssh fil på min iphone 3g fw 3.2.1 den är jb och jag har cydia installerat
Förlåt? Vad är det du vill ta backup på?
har hört talat som att man kan backa up sin signatur på cydia på något sätt. om de nu skulle hända nått med min iphone för den har redan börjat bli seg och hacka ibland så jag vill vara säker att ja kan återställa den om något skulle hända.
@moneyjones 58685 wrote:
har hört talat som att man kan backa up sin signatur på cydia på något sätt. om de nu skulle hända nått med min iphone för den har redan börjat bli seg och hacka ibland så jag vill vara säker att ja kan återställa den om något skulle hända.
ahh ok. Öppna Cydia. På första sidan skall det finnas en knapp som heter “Make My Life Easier”, tryck på den.
Saknas den så har du tryckt på den vid något tidigare tillfälle och då skall det stå i grön text högst upp på första sidan vilka fw versioner du kan återställa till med hjälp av guiden vi skrivit här i forumet
jag öppnar cydia och jag hittar inte den kanppen och det står inte så med någon görn text häller :S
längst ner står det iphone 3g iphoneOS 3.2.1 Cydia 1.0.3044-65
@freebo 58680 wrote:
Nej, det finns ingen unlock för baseband 05.12.01 och ingen ‘butik’ kan fixa det åt dig. Tips; betala aldrig för något som är gratis
vadå betala inte för någon som är gratis?,
så jag kan inget göra har lyckats att “downgrade” till 3.1.2
men de är fortfarande 05.12.01 fan jävla skitgrejer..Hej, jag fick min iphone 3g för några veckor sen och har uppdaterat den till 3.1.3
Har lite dumma frågor som jag skulle vilja ha svar på:
Om jag jailbreakar min iphone. Kan jag sedan återställa den till apples firmware och ha garantin kvar? eller ser dem det? (jag vill inte låsa upp operatörerna.)
Ifall någon pixel skulle gå sönder.tack för svar 🙂
@elmi 58692 wrote:
Hej, jag fick min iphone 3g för några veckor sen och har uppdaterat den till 3.1.3
Har lite dumma frågor som jag skulle vilja ha svar på:
Om jag jailbreakar min iphone. Kan jag sedan återställa den till apples firmware och ha garantin kvar? eller ser dem det? (jag vill inte låsa upp operatörerna.)
Ifall någon pixel skulle gå sönder.tack för svar 🙂
Yes, det är bara att välja Återställ i iTunes så har du en ny, oskuldsfull iPhone igen (utan jailbreak)
freeboo hjälp vad ska jag göra
jag öppnar cydia och jag hittar inte den kanppen och det står inte så med någon görn text häller :S
längst ner står det iphone 3g iphoneOS 3.2.1 Cydia 1.0.3044-65kan man bli av med garantin om man låser upp operatören? och sedan återställer igen? (inte bara jailbreaka)
@moneyjones 58695 wrote:
freeboo hjälp vad ska jag göra
längst ner står det iphone 3g iphoneOS 3.2.1 Cydia 1.0.3044-65Antar att du menar 3.1.2.
Det är för sent för det nu, sen en månad tillbaka kan man endast spara SHSH för fw 3.1.3.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.