Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,751 through 3,800 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 482

@valentine 83966 wrote:

slänga mobilen åt helvete, det ska jag om jag inte kan låsa upp från telia! 😮

annars får jag ju leva med ios 4.0.1 som jag är på nu 🙂

nimren
    Member
    Post count: 250

Använd teliakort så länge. Ni ska vara glada att ni kan använda något kort här i Sverige. Vi som har låst till AT&T MÅSTE ha unlock 🙁

apple 3g
    Member

@nimren 83971 wrote:

Använd teliakort så länge. Ni ska vara glada att ni kan använda något kort här i Sverige. Vi som har låst till AT&T MÅSTE ha unlock 🙁

vad menar du så länge. kommer det komma nån lösning ? altså det jag önskar nu är att min 3g har ios 4.2 och är upplåst med ultrasn0w. men vad menar du men så länge ?

nimren
    Member

@apple 3g 83972 wrote:

vad menar du så länge. kommer det komma nån lösning ? altså det jag önskar nu är att min 3g har ios 4.2 och är upplåst med ultrasn0w. men vad menar du men så länge ?

Med så länge menar jag tills Telia låser upp det åt er.

nimren
    Member

Ska uppdatera till en polare snart. Undrar om man måste ha senaste iTunes 10.1 för denna nya jailbreak med iPad BB?

Aenima_
    Member
    Post count: 1

Hej!
    Nu kanske jag verkar lite blond och blåögd, men jag har precis låst upp min
    Iphone via Telia och vill nu jailbreaka den. Min fråga är om den fortfarande kommer vara upplåst efter detta eller inte? 😮

Tacksam för svar!
    // Linda

apple 3g
    Member

@aenima_ 83986 wrote:

Hej!
    Nu kanske jag verkar lite blond och blåögd, men jag har precis låst upp min
    Iphone via Telia och vill nu jailbreaka den. Min fråga är om den fortfarande kommer vara upplåst efter detta eller inte? 😮

Tacksam för svar!
    // Linda

jaa den är upplåst för evigt

armis
    Member
    Post count: 104

Ja, det kommer den.

apple 3g
    Member

ååhh hoppas det kommer komma en lösning till detta. vill ju ha ios 4.2.1 upplåst med ultrasn0w. är det nån hör som har lyckats låssa upp en 3g ios 4.2.1 med ultrasn0w

Sebbe_c
    Member
    Post count: 7

Hej. Har en 3GS 3.1.2 och mitt iTunes vill uppdatera till 4.2. Finns det jailbreak/unlock för detta? Hur går jag isf tillväga? Hjälp en nybörjare! Tack!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@sebbe_c 84049 wrote:

Hej. Har en 3GS 3.1.2 och mitt iTunes vill uppdatera till 4.2. Finns det jailbreak/unlock för detta? Hur går jag isf tillväga? Hjälp en nybörjare! Tack!

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/10413-guide-till-att-lasa-upp-och-jailbreaka-4-1-och-4-2-med-windows.html

apple 3g
    Member

kan jag låssa upp en iphone 4 ios 4.1 ?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@apple 3g 84129 wrote:

kan jag låssa upp en iphone 4 ios 4.1 ?

Nej inte i dagsläget om det har någon av de nedanstående baseband.
    Finns inget stöd för baseband 02.xx.xx eller 03.xx.xx i dagsläget hos Ultrasn0w.

amanda91
    Member
    Post count: 14

Hej, jag har en iphone 3GS som jag jailbreakade förut med limer1n och då försvann massa appar och så. Någon som vet ett säkert Jailbreak för mig?

nimren
    Member

Varför ger sig folk in i Jailbreak-världen om ni inte kan något om det? Det har jag aldrig fattat. Sen får dom panik för att dom förstört allt.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@nimren 84267 wrote:

Varför ger sig folk in i Jailbreak-världen om ni inte kan något om det? Det har jag aldrig fattat. Sen får dom panik för att dom förstört allt.

Kanske för att en orörd iPhone är en “halv” iPhone och man vill ha mer än den fattiga originalaren…

muffins
    Member

@nimren 84267 wrote:

Vi har alla varit nybörjare en gång i tiden.
    Även du & jag. Bättre att hjälpa till när problem uppstår än att mer eller mindre se ner på folk som är nya inom området.

Goktytan
    Member
    Post count: 50

Hej
    Har en för närvarande JB iphone 4 (USA lur) som har 4,1 och modemsoft 01.59.00 kan man låsa upp den med senaste 4,2 mjukvaran, samt om det går finns det någon guide någonstans så man gör rätt.

Har intresse att låsa upp den då den strular en hel del med mobildata ,mms osv om de nu hjälper.

apple 3g
    Member

@Göktytan 84333 wrote:

Hej
    Har en för närvarande JB iphone 4 (USA lur) som har 4,1 och modemsoft 01.59.00 kan man låsa upp den med senaste 4,2 mjukvaran, samt om det går finns det någon guide någonstans så man gör rätt.

Har intresse att låsa upp den då den strular en hel del med mobildata ,mms osv om de nu hjälper.

Det går inte att låssa upp en iphone 4 iOS 4.1 eller iOS 4.2.1

Goktytan
    Member

@apple 3g 84376 wrote:

Det går inte att låssa upp en iphone 4 iOS 4.1 eller iOS 4.2.1

Jag kanske formulerade mig felaktigt med att låsa upp för jag har ju gjort det nu med 4,1

apple 3g
    Member

@Göktytan 84377 wrote:

Jag kanske formulerade mig felaktigt med att låsa upp för jag har ju gjort det nu med 4,1

vaaaa. låsste du upp en iphone 4 med ios 4.1 vad har du för baseband ?

Goktytan
    Member

@apple 3g 84380 wrote:

vaaaa. låsste du upp en iphone 4 med ios 4.1 vad har du för baseband ?

Kolla bif bild upplåst, kör telia

apple 3g
    Member

@Göktytan 84385 wrote:

Kolla bif bild upplåst, kör telia

haha där blev jag lite ägd. glömde att man kunde skapa en ipsw custom fil med pwnagetool !

Goktytan
    Member

@apple 3g 84388 wrote:

haha där blev jag lite ägd. glömde att man kunde skapa en ipsw custom fil med pwnagetool !

Blev själv lite orolig att jag gjort något som man inte kan göra 😉

apple 3g
    Member

@Göktytan 84392 wrote:

Blev själv lite orolig att jag gjort något som man inte kan göra 😉

läste inte att den var jailbreakad

doter
    Member
    Post count: 2

Hejsan!

Som ny inom Iphonevärlden hittade jag hit nyligen.

Undrar ifall någon kan länka, eller vet om det finns en JB till en IP4 iOS 4.2.1 BB 01.10.01 som är untethered?

Vet att det iaf finns som tethered men vill inte köra den om det nu ska komma en untethered.

Tack på förhand gott folk!

Doter

filipusa
    Member

Hejsan,

Är helt grön på det här med jailbreakande och operatörlåsning som ni nog kommer förstå från min fråga.

Bor i USA sedan i somras och ska efter ändrade omständigheter bara bli kvar här tills i jul. Köpte en iphone 4 och fick berättat för mig av försäljaren i AT&T butiken att om jag av någon anledning skulle flytta hem till Sverige så var det bara att komma in och låsa upp den. Jag har nu i efterhand förstått att det inte riktigt är så enkelt.

Kommer kunna säga upp mitt abonnemang utan problem, men vill ju fortfarande kunna använda min telefon när jag åker hem.

Nu till min fråga.

Måste jag jailbreaka och låsa upp den innan jag åker hem eftersom jag inte har någon tillgång till mitt abonnemang när jag har sagt upp det och åkt hem, eller kan jag alltid komma åt ett wifi nätverk utan att ha ett abonnemang?

Måste jag han en jailbroken telefon för att kunna låsa upp den?

Tack för hjälpen!

version 4.0.2
    baseband 01.59.00

johanfo
    Member
    Post count: 52

Hur viktigt är det att byta det här passwordet efter man jailbreakat? Vad kan hända om man inte gör det?

gustaf99
    Member
    Post count: 29

jag kan inte jb:a min ipod touch 3 gen fw:4.1 jag har försökt med både limera1n och greenpois0n

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@filipusa 84491 wrote:

Hejsan,

Är helt grön på det här med jailbreakande och operatörlåsning som ni nog kommer förstå från min fråga.

Bor i USA sedan i somras och ska efter ändrade omständigheter bara bli kvar här tills i jul. Köpte en iphone 4 och fick berättat för mig av försäljaren i AT&T butiken att om jag av någon anledning skulle flytta hem till Sverige så var det bara att komma in och låsa upp den. Jag har nu i efterhand förstått att det inte riktigt är så enkelt.

Kommer kunna säga upp mitt abonnemang utan problem, men vill ju fortfarande kunna använda min telefon när jag åker hem.

Nu till min fråga.

Måste jag jailbreaka och låsa upp den innan jag åker hem eftersom jag inte har någon tillgång till mitt abonnemang när jag har sagt upp det och åkt hem, eller kan jag alltid komma åt ett wifi nätverk utan att ha ett abonnemang?

Måste jag han en jailbroken telefon för att kunna låsa upp den?

Tack för hjälpen!

version 4.0.2
    baseband 01.59.00

Du kan redan idag jailbreaka och låsa upp den.
    efter jailbreak installera sedan ultrasn0w från cydia och undvik att uppdatera telefonen i itunes tills vidare.
    Ang din andra fråga, ja du kan använda wifi om telefonen saknar kort helt.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@johanfo 84496 wrote:

Hur viktigt är det att byta det här passwordet efter man jailbreakat? Vad kan hända om man inte gör det?

Gannska viktigt speciellt om man använder wifi på allmän plats.

doter
    Member

Jailbreak 4.2.1 baseband 03.10.01 (untethered)

Hejsan!

Som ny inom Iphonevärlden hittade jag hit nyligen.

Undrar ifall någon kan länka, eller vet om det finns en JB till en IP4 iOS 4.2.1 BB 01.10.01 som är untethered?

Vet att det iaf finns som tethered men vill inte köra den om det nu ska komma en untethered.

Tack på förhand gott folk!

Doter

p.s

Chansar med en likadan post och antar att folk har missat min post då den hamnade som sista post på förra sidan?

Skulle jääättegärna få hjälp =)

d.s

johanfo
    Member
    Post count: 52

@iPhoneReservdelar.se 84502 wrote:

Gannska viktigt speciellt om man använder wifi på allmän plats.

Tack för svaret. Orkar du länka till en enkel svensk guide?

muffins
    Member

@johanfo 84520 wrote:

Tack för svaret. Orkar du länka till en enkel svensk guide?

Byt ut ditt root-lösenord på din iPhone | iMediaNU

PLH
    Member

Jailbreakade om min iPhone 3g precis med redsn0w 0.9.6b4 med FW 4.2.1 och allt funkade fint. Men home screen är svart och det går inte lägga till någon bild. Inte ens med Winterboard.

Hjälp tack.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det blir så på iphone 3g om man inte bockar för att man ska kunna lägga till bild.
    Ang att det inte går med winterboard så är det troligtvis så att apple har ändrat på nåt namn eller mapp så att teman behöver anpassas till 4.2.1 för att fungera fullt ut

PLH
    Member

@iPhoneReservdelar.se 84543 wrote:

Det blir så på iphone 3g om man inte bockar för att man ska kunna lägga till bild.
    Ang att det inte går med winterboard så är det troligtvis så att apple har ändrat på nåt namn eller mapp så att teman behöver anpassas till 4.2.1 för att fungera fullt ut

“Enable homescreen” då eller? Har för mig att jag kryssa i den. Konstigt…
    Om jag nu kör om hela proceduren med redsn0w, o jailbreakar om, kommer alla cydia-appar o tweaks gå förlorade då?

PLH
    Member

@plh 84544 wrote:

“Enable homescreen” då eller? Har för mig att jag kryssa i den. Konstigt…
    Om jag nu kör om hela proceduren med redsn0w, o jailbreakar om, kommer alla cydia-appar o tweaks gå förlorade då?

Nevermind nu, det fixade sig 😀

apple 3g
    Member

ok nu är det dags att uppdatera min 3g till ios 4.1. ligger just nu på ios 4.0.1 jailbreak:redsn0w unlock : ultrasn0w. den är låst till telia. men näre jag uppdaterar den till ios 4.1 , kan jag då aktivera den med redsn0w ?

filipusa
    Member

Känner mig asdum som sitter här o inte får rätt på jailbreaket.

Har 4.0.2 o har försökt downgradea, men det går inte bra. Vad är senaste versionen? Ser på på startsidan hr guider till att JBa 4.1 men ej till 4.0.2.

Finns det något JB till 4.0.2 eller ska jag uppdatera via itunes o sen JB?

Vill inte föra något dumt (för utom ställa vad som kanske är dumma frågor)

Tack!

iPhoneReservdelar.se
    Member

4.02 ska gå att jailbreaka med limera1n och greenpois0n annars kan du gå upp till 4.1 eller 4.2.1 om du inte behöver unlock i form av ultrasn0w

gladamange
    Member
    Post count: 10

jag har gjort guiden med resn0w och hela det faderullan 4.2.1 men det händer ingenting efter redsnow har kört klart sitt. det står att det är done men ikke.

där är bara slide to unlock och sladden till itunes loggan fortfarande

gladamange
    Member
    Post count: 10

Jag har en Iphone 3G 5.14.04 / 4.2.1
    jag har provat köra redsnow och hela den guiden med ipswn
    jag kommer så långt att jag sätter den i dfu och sedan står det finnish och allt verkar funkar
    .. sen står det att resten kommer fortsätta på telefonen . men då är den vara (svartblå?) och inget händer.. vad ska jag göra jag kan ju inte komma in i den eftersom den är lås

kör windows vista

noboundaries
    Member
    Post count: 8

såhär ligger det till..

jag har(hade) en iphone 16GB 3G 3.1.2, och det är andra gången den crashar totalt att jag inte kan starta den… eftersom den är låst till telia så måste jag låsa upp den och det kunde tydligen göras genom redsnow.

så jag går in i recovery mode och dum som jag är så låter jag itunes uppdatera till den senaste versionen 4,1. Jag läser då att det inte finns något jailbreak för detta och jag försöker via greenposion och redsnow fast utan resultat.

så jag uppdaterar till dden senaste 4.2.1. Jag försöker via redsnow men hela tiden så hackar den upp sig efter jag gått in i DFU-läge och den ska ladda upp ramdisk..

så läser jag någonstans att jag ska ladda bocka för ipads baseband på redsnow och men samma problem finns kvar..

jag läser vidare och hittar att man kan undgå detta genom att via processprogram bocka för affinity CPU1 för redsnow.

nu är problemet att jag inte ens kommer in i DFU läge längre..

vad ska jag ta mig till

jag använder redsnow0.9.6b6

bly
    Member
    Post count: 15

Hej.
    Har en tethered-jailbreakad (blackra1n) 3.1.2 iPhone 3gs. Funderade för några månader sedan på att uppdatera till OS 4 och Jailbreaka om den. Då fick jag höra att det inte går pga att jag inte sparat ner shsh eller liknande innan ett visst datum (tror det berodde på detta).
    Tänkte höra om detta går nu och hur man isf lättast och säkrast gör detta? Ska alltså endast Jailbreakas och behöver inte låsas upp till någon speciell operatör.

1: Försvinner alla cydiaapps om man gör detta?
    2: Är iAsh söt?
    3: Är det värt det?

MVH BLY

kalmardezze
    Member

God Jul på er 🙂
    Jag fick min polares gamla Iphone 3gs igår. Den är låst till 3 och jag har Telenor 🙁 Ringde 3 om att få upplåsningskod osv men jag fick inte hämta den utan den min polare köpte den av men hon är i London och pluggar 🙁 Har jailbreakat och låst upp den enligt redsn0w och ultrasn0w guiderna men får bara ingen service i mobilen. Måste man aktivera mobilen i itunes med ett 3 kort innan man kan låsa upp den? 🙂 mvh denniz

nnesjo
    Member
    Post count: 1

Hej!
    Min dotter har köpt en begagnad 3 g som skulle vara olåst men nu visar sig vara jailbreakad, upplåst och inköpt i USA. Problemet är att hon uppdaterade den till 4.2.1 i itunes och nu är den låst igen.
    Någon som vet hur vi lättast löser detta? Går det att låsa upp den i butik?
    Vi har försökt jailbreaka den för att kuna låsa upp den men fick det inte att fungera, vi har inte jättemycket kunskaper om iphones så jättetacksam för all hjälp.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Tyvärr så går det inte att låsa upp i butik.
    Du kan i nuläget bara jailbreaka den med redsn0w och du får lägga in ipads baseband för att kunna låsa upp.

kalmardezze
    Member

Köpte en Iphone 3gs av en polare som är låst till tre(3). Han betalar fortfarande abonemanget på den till oktober nästa år så jag kunde inte låsa upp den hos tre.
    Den har firmwaren 4.1 och basbandet 06.15.00
    Testat allt men det funkar inte att låsa upp den men bara att jailbreaka :(:(
    Hjälp mig 🙁

torgren
    Member
    Post count: 69

Hej när kan jag låsa upp min iphone 3gs 4.1 utan att behöva instalera ipadens baseband??

Viewing 50 posts - 3,751 through 3,800 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.