Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Småproblem med 3.0
-
AuthorPosts
-
Jailbreak till 3.0 gick perfekt och jag tycker det är jättecoolt att man nu kan klippa och klistra mellan olika applikationer.
Hursomhelst…..
Bild 1 och 2: Av ngn konstig anledning så är texten svart. Om man ser i fotoalbumet så är knapptexterna svarta (förutom Avbryt), och på nätet så är översta rubriken svart. Hur kommer detta sig?Bild 3: Youtube funkar inte. Man kan gå in och söka och få upp resultat men man kan inte se klippen. Varför är det så?
Bild 4: Statusbaren högst upp är borta. När jag tog dom här korten så fanns den med när man öppnade applikationerna men försvann sedan när man gick tillbaka till springboard, men nu är den borta överallt. Vad har hänt?
Som sagt så är det här bara småproblem och jag överlever om man inte får dom att funka men det vore iaf kul att kunna fixa dom så att man har en perfekt iPhone.
@krilleric64 36534 wrote:
Jailbreak till 3.0 gick perfekt och jag tycker det är jättecoolt att man nu kan klippa och klistra mellan olika applikationer.
Hursomhelst…..
Bild 1 och 2: Av ngn konstig anledning så är texten svart. Om man ser i fotoalbumet så är knapptexterna svarta (förutom Avbryt), och på nätet så är översta rubriken svart. Hur kommer detta sig?Bild 3: Youtube funkar inte. Man kan gå in och söka och få upp resultat men man kan inte se klippen. Varför är det så?
Bild 4: Statusbaren högst upp är borta. När jag tog dom här korten så fanns den med när man öppnade applikationerna men försvann sedan när man gick tillbaka till springboard, men nu är den borta överallt. Vad har hänt?
Som sagt så är det här bara småproblem och jag överlever om man inte får dom att funka men det vore iaf kul att kunna fixa dom så att man har en perfekt iPhone.
Det mesta brukar lösa sig med en ny installation, och ställa in som ny iphone(kom ihåg någon form utav backup).
Youtube är väl ett problem som drabbar “Hackifierade” (stavning) iphones, alltså aktiverad med annat simkort som telefonen är bunden till.
Men har inte riktigt koll om det är löst än.
Gör som jompao säger, och prova om Youtube-appen funkar.. Om inte den funkar är problem 3 inte så konstigt, och det löser sej med en återställning 🙂
krilleric64:
det svarta ser väl ut som ett tema helt enkelt …
nåt du lagt in med winterboard perhaps?
bocka ur massa där ska du se att det bör bli som vanligtAng. Youtube problemet, ladda ner mxtube från cydia 🙂
Nix funkade inte med att avinstallera Winterboard men youtube är inte lika viktigt som dom grejer jag har i winterboard så den får vara ifred.
Jag fär väl titta runt lite grann och försöka hitta vad som har orsakat dom här småproblemen.
Tack iaf för hjälpen
Jag vill bara nämna för er som inte får youtube att funka med 3.0, gå in på sources i cydia och lägg till iMobileCinema – Installation Guide och installera den sedan.
Det är en flash player som funkar med youtubes klipp.
Bra va?!:)
Edit: Såg nu när jag la in det här inlägget att det blev en installationsguide av min url så jag antar att det inte var ngn nyhet men det funkar ju och det är det viktigaste
Förmodligen dina teman som gör så att allt ser wierd ut. Prova “avbocka” alla teman i winterboard…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.