Sms från LKAB

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Sms från LKAB

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 200

Detta är VÄLDIGT konstigt!!
    När jag aktiverade min iPhone så började jag helt plötsligt få massor med sms från LKAB (Läs om det här), med information om olika rör som är sönder o pumpar o fan vet allt! och att viss borrning inte kan ske just nu o blablabla… jag får dom lite då och då.. What is this?! hahaha!

Skit kul!

Kan Telia ha get mig ett nummer som har varit använt förr kanske? Eller what is the deal!?

Al3x
    Member
    Post count: 272

Det är nog så, tex att företaget bytt nummer och kanske deras kunder har det där numret. Det var som en som hade fått Paris Hiltons gamla nummer och fick ca 2000 sms per dag…

K-mountain
    Member

@al3x 11442 wrote:

Det är nog så, tex att företaget bytt nummer och kanske deras kunder har det där numret. Det var som en som hade fått Paris Hiltons gamla nummer och fick ca 2000 sms per dag…

haha.. Synd att jag inte riktigt är såå cool då 😛
    Jag får ju bara från sveriges största gruva(tror jag) 😉

EDIT:
    Det konstiga är att jag får “insider” sms.. Saker som sånna som jobbar där bara skall veta.. Detta skall jag kontakta aftonbladet med, då kanske jag får massa pengar.. haha!;)

jocke
    Member
    Post count: 189

Jo för fan, utnyttja Felias misstag!! 😀

geezarn
    Member
    Post count: 197

Men vad sjutton, folk råkar ut begagnade, telefoner som är köpt “nya”, nu är det begagnade telfonnummer också.. Fan man börjar ju undra, är min sambo också begagnad… :p

Hampe_t42
    Member
    Post count: 3

Du får ju meddelanden från en LKAB anställd till en annan LKAB anställd. xD
    Troligen till en person som bytt nummer, och du har personens gammla.
    (( världens största underjords gruva för järnmalm )) 😉

Hampe_t42
    Member
    Post count: 3

@k-mountain 11477 wrote:

haha.. Synd att jag inte riktigt är såå cool då 😛
    Jag får ju bara från sveriges största gruva(tror jag) 😉

EDIT:
    Det konstiga är att jag får “insider” sms.. Saker som sånna som jobbar där bara skall veta.. Detta skall jag kontakta aftonbladet med, då kanske jag får massa pengar.. haha!;)

Du får sms från en anställd till en anställd. Telia kan få problem för dedär xD

K-mountain
    Member

haha yeeah! Nu har jag makt hurreni! 😉
    Vet inte om det är från anställd till anställd, för det står LKAB som avsändare, men jag har inte deras nummer inlagt + att det verkar vara nån sånt nummer som typ Telia använder till att skicka sms, eller posten… Och det är från massa personer(ibland står det t ex.” /janne “…

Ett litet sms jag fick igår som var intressant:
    Stopp sektion 27 kl 08:10 pga stora problem med häng i rågodfickan.
    Sprängning pågår.

Sånna grejer får jag bland annat.. Skit sköjj 😉

brorzan
    Member
    Post count: 121

Vad är problemet? Kontakta Telia eller butiken där du köpte den. Beskriv problemet så ska du se att du får ett nytt nummer helt utan kostnad.

Alternativ två, om du nu gillar numret, är att du själv kontaktar LKAB så att de tar bort ditt nummer ur sin nummerbas.

Som fakta så ligger ett nummer i “karantän” i 6 månader innan det kan väljas till ett nytt abonnemang.

iohan
    Member
    Post count: 167

@hampe_t42 11600 wrote:

Du får sms från en anställd till en anställd. Telia kan få problem för dedär xD

Tror du verkligen det? Mobilnummer är ju ett abonnemang, alltså inget man äger. Väljer man att säga upp sitt nummer så är det väl upp till en själv att informera sina vänner / kollegor om att man bytt nummer.

Dock är det ju rätt trist att man skall behöva dras med det när man fått ett nytt nummer. Trodde de hade en karantän på gamla nummer så att de fick ligga något år innan de togs i bruk.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.