@mickex 69682 wrote:
Efter att ha uppgraderat min iphone 3g, 3.1.2 till 4.0 har jag inte kunna ta emot sms från tele2 eller från någon annan svensk operatör. Är det någon som upplever samma problem?
Tjena. Jag upplever samma problem sen uppdateringen från 3.1.2 till 4.X.X.
Har en 3gs och först trodde jag att det var jailbreaken som strulade till så nu kör jag utan JB men problemet kvarstår. Det går att ringa och ta emot samtal, men kan ej ta emot eller skicka sms. Meddelande-appen crashar när jag trycker på send/skicka. Itunes kan inte identifiera mobilen heller när jag kopplar in den till datorn. Får fel: (0x8000006E)! När jag bootar om så hamnar telefonen i recovery mode. Då återställer/uppdaterar jag den och det går utmärkt, men efter ett tag (kan vara några timmar eller dygn) så kan jag inte skicka sms, samma problem uppstår som en ond cirkel. Telefonens ljusstyrka och batteriprocent återställs till standardvärdena och jag kan ej ändra på dom heller. Har läst överallt och beskrivit problemet i många forum men ingen har lyckats hjälpa. Hoppas iphoneinfo kan bidra med något, det vore grymt.