Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › SMS-Rapport
-
AuthorPosts
-
Gå till cydia och lägg till i source Redirection vers les pages des descriptions des packages firmware 3.x
Sök sen på: Iphone delivery
sen kan du gå in på inställningar och medelanden och sätt på SMS-rapport
Funkar skitbravad skumt jag skrev ett url och då blev det nått annat:
cy.sosiphone.com
ska man lägga tillKör själv med sms-rapporten :).
Då kan jag passa på att fråga här, iphonedelivery, vart sparas inställningarna i telefonen? Tänkte jag skulle ssh:a in och ändra om så det blir på svenska istället för engelska.
Känns så dåligt att ha allt på svenska och sedan rapporten på engelska.Ja jag har iallafall inte en aning??
Jag blev med irriterad av att rapporten är på Engelska@dasken 47131 wrote:
Ja jag har iallafall inte en aning??
Jag blev med irriterad av att rapporten är på EngelskaHittade denna länk: Translation021 – iphone-delivery-report – new translation scheme in release 0.2.1 – Project Hosting on Google Code
Men sökvägen “/Applications/Preferences.app/.proj/Messages.strings” innehåller inget om smsdelivery där.
Inte heller den andra sökvägen ” /Library/Application Support/ID.bundle”
För det finns inget bundle id för sms i application support.Mysko.
Jag får bara “söker” och sedan “ingen service” då jag installerar detta =. Har varit så ett tag då jag har försökt med detta tidigare.
Ja det fick jag med..Du måste starta om enheten
Själv behövde jag inte boota om eller liknande efter installation.
Men kan bero på att jag tog det från en annan source.Ok..Min startade om automatiskt…Och innan den gjorde det så stod det söker
Fick nu signal, men har bara lyckats att få lev.rapport en gång, medans han nu inte meddelar mig nå leverans alls. Har testat olika väl i inställningar. Finns väl inga fler inställningar än “normal, flash, flash2 discret” ?
@carpe 47152 wrote:
Fick nu signal, men har bara lyckats att få lev.rapport en gång, medans han nu inte meddelar mig nå leverans alls. Har testat olika väl i inställningar. Finns väl inga fler inställningar än “normal, flash, flash2 discret” ?
Vi verkar ha olika isf.
Bland meddelande inställningar har jag följande “knappar”: SMS_DELIVERY & DELIVERY_IMMEDIA…Ok det var bra att du fick signal iallafall!
Det var konstigt att du inte har fått leverans medans en gång?…
Jag får det alltid…fasst jag vet inte hur det funkar om du står i den konversationen med den du messar med..du måste nog gå ur den tror jag? för att få leverans..Har inte testat det…Nä det verkar inte så att det finns fler inställningar än dom?@dasken 47155 wrote:
Ok det var bra att du fick signal iallafall!
Det var konstigt att du inte har fått leverans medans en gång?…
Jag får det alltid…fasst jag vet inte hur det funkar om du står i den konversationen med den du messar med..du måste nog gå ur den tror jag? för att få leverans..Har inte testat det…Nä det verkar inte så att det finns fler inställningar än dom?För mig fungerar leveransrapport oavsett om jag är inne bland “pratbubblorna” eller om jag gör något annat med telen. Till och med när lockscreen har hoppat igång.
Min source jag la till det från: apt.iguides.ru
Ok…Jo jag får oxå upp det i pratbubblorna…och i lockscreen
Undras om det finns olika versioner på sms delivery?
Jag har att man kan välja olika typer av leveransrapporter
typ Off,normal,flash1,flash2 och diskretversion 0.2.1-1 har jag! verkar som man kan välja ljud med?…men det kan inte jag!…Hm skumt
Jaaaa nu hittade jag var man väljer ljud
Gå in i inställningar och sen ljud
där ligger en meny som heter DR Messages
Där kan man välja ljud
Har man den på discrete så får man en bock i pratbubblan och ett ljud bara så slipper man stänga ner rapporter i Lockscreen
Funkar kanon juför mig pajar det totalt!
installerar iphonedelivery, tappar teckning, startar om telefonen och då är den i recovery mode och måste återställas. har provat 2 gånger med olika sources/versioner :S ny å tom iphone så ingen förlustVerkar inte som att man kan lita på detta. Jag får inte alltid leveranser, men svar på mina sms ifrån personen ifråga får jag.
@hulken 47327 wrote:
för mig pajar det totalt!
installerar iphonedelivery, tappar teckning, startar om telefonen och då är den i recovery mode och måste återställas. har provat 2 gånger med olika sources/versioner :S ny å tom iphone så ingen förlustDet är inte så att du har en 3GS med nya bootromen?
För isf får du jailbreaka om på nytt vid VARJE uppstart av telefon, oavsett om du installerar något eller inte.@muffins 47330 wrote:
Det är inte så att du har en 3GS med nya bootromen?
För isf får du jailbreaka om på nytt vid VARJE uppstart av telefon, oavsett om du installerar något eller inte.tack! men du var 2minuter för sent, jag skulle just uppdatera och säga att det inte var iphonedelivery’s fel.. utan mitt eget, visste inte om detta :S
Tack för hjälpen muffins, funkar skitbra!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.