SMS/Tangentbord

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone SMS/Tangentbord

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Jag har precis skaffat en Iphone 3G och håller på att bli tokig när jag ska skriva sms, det tar en evighet att skriva sms med tangentbordet (då har jag ändå inte speciellt stora fingrar).

Finns det något annat bra sätt; någon inställning eller dylikt som man kan göra? Eller något större “tangentbord” att köpa?

TruB
    Member
    Post count: 476

varför tar det lång tid tror du?
    kan det vara så enkelt att du inte vant dig vi det än?`eller att du trycker på fel tangenter av misstag?

om det är klart att det bara beror på det första så är det bara träning
    är det det andra så kommer det en uppdatering som låter dig skriva horisonten relativt snart och det borde göra det lättare för dig.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Jag var också sölig när jag skrev i början.. Du lär dig snabbt dock. Ett tips är att skriva med båda tummarna istället för ett pekfinger tex. Gjorde jag i början, men bytte sen och det speedade upp det en hel del.
    Nu går det snabbare på iphonen än en vanlig feleton

Övning ger färdighet. :d

spjonky
    Member
    Post count: 138

Det kommer 😀 har haft min iPhone en månad typ och nu går det snabbt,iphonen lär sig orden du skriver ofta så det är buslätt ^^

steffe
    Member
    Post count: 2452

Som sagt,med träning så går det.Skriver själv nästan dubbelt så snabbt på iphonen som på min gamla nokia.

carpe
    Member
    Post count: 904

Är ju alltid smidigare att skriva i “landscape-mode”….för mig iaf.

Halle
    Member
    Post count: 837

@bozz 28271 wrote:

Nu går det snabbare på iphonen än en vanlig feleton

Lugna dig med önsketänkandet. 😛

Orr3
    Member
    Post count: 4

Jag skriver mycket snabbare på min iPhone än på min gamla Sony i700. Är ju ett vanligt QWERTY tangentbort på iPhonen så borde väl gå snabbt att skriva, iaf om du skriver snabbt på datorn.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Du lär dig självklart med tiden, men det var ju någon som fick ett Apple Wireless Alu-Keyboard att funka med iPhone 🙂

Halle
    Member
    Post count: 837

@orr3 28341 wrote:

Är ju ett vanligt QWERTY tangentbort på iPhonen så borde väl gå snabbt att skriva, iaf om du skriver snabbt på datorn.

Datorns tangentbord är ju större än hela telefonen, faktiskt lika stort som runt 6st iphones i bredd, så det var en missvisande jämförelse.:P

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Men om man väl vet var knapparna sitter och är van att skriva på QWERTY går det ju fortare att lära sig iPhonens tangentbord? 😛

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.