Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Sn0wbreeze 2.0
-
AuthorPosts
-
lite kul info för oss som gillar customfirmware och inte har mac 😛
iPhone 2G — Works out the box.
iPhone 3G — Works out the box.
iPhone 3GS (old bootrom) — Requires you to be already jailbroken. (If you are the old bootrom on Spirit or Jailbreakbme use Spirit2Pwn on iWOOWIZ Repo)
iPhone 3GS (new bootrom) — Requires you to be on 3.1.2.
iPhone 4 (When exploit is released.)
iPod Touch 1G — Works out the box.
iPod Touch 2G (MB) — Works Out the Box.
iPod Touch 2G (MC) — Requires you to be on 3.1.2.
iPod Touch 3G — Requires you to be on 3.1.2.
iPod Touch 4 — (When exploit is released.)
iPad — (When exploit is released.)Sweet!
@h3nr11k 79166 wrote:
iPhone 2G — Works out the box.
iPhone 3G — Works out the box.
iPhone 3GS (old bootrom) — Requires you to be already jailbroken. (If you are the old bootrom on Spirit or Jailbreakbme use Spirit2Pwn on iWOOWIZ Repo)
iPhone 3GS (new bootrom) — Requires you to be on 3.1.2.
iPhone 4 (When exploit is released.)
iPod Touch 1G — Works out the box.
iPod Touch 2G (MB) — Works Out the Box.
iPod Touch 2G (MC) — Requires you to be on 3.1.2.
iPod Touch 3G — Requires you to be on 3.1.2.
iPod Touch 4 — (When exploit is released.)
iPad — (When exploit is released.)Sweet!
Känns najjs!
Släpps det imorgon vid 08:59 svensk tid då? Sist jag hörde skulle det släppas 11:59 pm (Pacific Standard Time). Har för mig det är 9 timmars skillnad…
@matteh80 79277 wrote:
Släpps det imorgon vid 08:59 svensk tid då? Sist jag hörde skulle det släppas 11:59 pm (Pacific Standard Time). Har för mig det är 9 timmars skillnad…
Var inte iH8sn0w som twittrade om tiden, utan det var en annan person. iH8sn0w RT:ade det bara och lade till “//Pacific Time :O”
Men det visar sig helt enkelt =).
Sen gällande den nya exploiten så kommer den med stor sannolikhet vara tethered jailbreak när det släpps.SHAtter-exploiten blev borttagen ur iphonewiki pga att det är en tethered och inte en untethered jailbreak som kommer bli av, av den.
Jag har en 3G så för mig är det lugnt ändå… 🙂 Börjar klia lite i jailbreakfingrarna efter att ha kört original ett bra tag nu.
iMedia blir först ut med den svenska guiden för hur man jailbreakar med sn0wbreeze 2.0: Hur man jailbreakar med sn0wbreeze 2.0 | iMedia
Fan, blev nåt fel första gången när jag skulle aktivera i iTunes, nu funkar inte iREB längre. Blir bara svart när det ska stå “Waiting for custom firmware”. Aja, får väl dra till jobbet nu och se hur det går ikväll…
Har nu Jailbreakat med Sn0wbreeze 2.0. Klickade i “enable procent battery” men inte har jag något procent tecken på skärmen. Någon som vet vad jag gör för fel?
Hej jag som har en 3gs med den nya bootrom kan ja jailbreaka min lur med detta program eller man ska vänta tills de kommer nått annat till 4.1?
@givememoney 79339 wrote:
Hej jag som har en 3gs med den nya bootrom kan ja jailbreaka min lur med detta program eller man ska vänta tills de kommer nått annat till 4.1?
Läs den länk jag postade i denna tråd.
Där står svaret på din fråga.Underbart! Skall testa denna på min 3GS jag kör snowbreeze 3.1.3 nu den bara startade om med 4.0 kanske denna funkar bättre det återstår att se! Kan ju hoppas problemet är löst =)
@givememoney 79345 wrote:
jag har gjort så som de står men de funkar inte den vill inte ens koppla upp på datan ska prova en annan data sen kör på 3.1.2 nu
Har du även testat med recovery-mode eller dfu-mode när du använder din custom IPSW ?
@givememoney 79371 wrote:
japp de gjorde ja men saken är att den står bara och tänker i itunes den vill inte fixa in den på mobilen men ska prova nu igen har gjort som ni har skrivit på er sida om detta
Edit: Så du har klickat i den nedersta rutan i guiden på bilden där man hacktiverar ?
Tack iMedia och muffins! Sitter på 4.1 nu 🙂
@iash 79374 wrote:
Tack iMedia och muffins! Sitter på 4.1 nu 🙂
Grattis och lycka till nu 🙂
@givememoney 79375 wrote:
ja har den nya men bockade i de man skulle göra om man hade den nya
Såg det i efterhand gällande nya bootromen. Var lite sen med min edit bara.
Då har jag tyvärr ingen aning, kan inte felsöka heller då jag har en 3GS hemma med den gamla bootromen tyvärr :/
Testa att låta den stå på och tugga litegrann gällande återställningen med din custom firmware. Har ett vagt minne av att det var nå liknande när jag hade en iPhone 3G att någon enstaka gång vid återställning kunde den tugga i någon timma men sen blev det krut i kanonen och det stack iväg.
@muffins 79378 wrote:
Testa att låta den stå på och tugga litegrann gällande återställningen med din custom firmware. Har ett vagt minne av att det var nå liknande när jag hade en iPhone 3G att någon enstaka gång vid återställning kunde den tugga i någon timma men sen blev det krut i kanonen och det stack iväg.
oki men de e så att skärmen blir bara svart för man ska ju göra nått i ibooty men där kommer inte upp någon bild eller så vet inte va de kan vara
HEj
Är desperat får error 1604 hela tiden i Itunes när jag försöker ladda in den nys ipsw filen
Har en 3G och kör Win 7 och itunes 10 tacksam förr all hjälp
//Peter@peter_malmoe2008 79401 wrote:
HEj
Är desperat får error 1604 hela tiden i Itunes när jag försöker ladda in den nys ipsw filen
Har en 3G och kör Win 7 och itunes 10 tacksam förr all hjälp
//PeterLadda ner ireb, den fixar error 1604.
iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhonesHar kört Ireb fuckar sej ändå
Prova den här metoden.
Fix 1604, 1600 Error During iOS 4 Custom Firmware Restore in Tunes | Redmond Pie
Funkar nu men telefonen låses inte upp hamnar i nödsamtals läge
beror det på att den är låst till annan operatör än jag använder förr när man har JB alltid kommit in i telefonen och kunnat låsa upp den via Cydia
@peter_malmoe2008 79408 wrote:
beror det på att den är låst till annan operatör än jag använder förr när man har JB alltid kommit in i telefonen och kunnat låsa upp den via Cydia
Är det löst nu eller?
kan vi låssa upp en 3g ios 4.1 ????
@apple 3g 79418 wrote:
kan vi låssa upp en 3g ios 4.1 ????
Nej det finns ingen upplåsning för basebandet som medföljer i fw 4.1.
Men när man har den nya bootrom skulle man ju bocka i den längst ner och göra nått i ibooty men då blir min skärm helt svart kommer inte upp någon bild eller så hur ska man gå till väga?
körde in 4.1 igår med sn0wbreeze, fungerar riktigt smutt faktiskt. snabbare än 4.0 på min 3gs.
nu ska dom bara släppa en uppgradering till backgrounder så man kan installera den utan att cydia gnäller på fel os.. annars verkar de mesta fungera.@givememoney 79423 wrote:
Men när man har den nya bootrom skulle man ju bocka i den längst ner och göra nått i ibooty men då blir min skärm helt svart kommer inte upp någon bild eller så hur ska man gå till väga?
Du ska inte ha telefonen inkopplad under den tid du håller på med sn0wbreeze.
Det är när du ska återställa med iTunes som du ska ha telefonen igång och kopplat till datorn.H3NR11K >>
nä mitt problem är inte löst , det jag skrev angående operatör “beror det på att den är låst till annan operatör än jag använder förr när man har JB alltid kommit in i telefonen och kunnat låsa upp den via Cydia” var egentligen en fråga om det är så ,jag kan ju ha missat någon information i instruktionenSå mitt problem består hamna i nödsamtals läge och Itunes säger att “sätt i ett simkort från en operatör som telefonen stödjer”
Jag är nu inne på att återställa min Iphone 3G då den krångla lite. Nu har jag 3.1.2 och telefonen är köpt USA vilket gör att jag inte har ett SIM-kort som jag kan aktivera telefonen via Itunes.
Vad rekomenderar ni att göra? Köra blackra1n och unlock med sn0w som jag gjort innan eller finns det en bättre JB och unlock att köra med?
@muffins 79429 wrote:
Du ska inte ha telefonen inkopplad under den tid du håller på med sn0wbreeze.
Det är när du ska återställa med iTunes som du ska ha telefonen igång och kopplat till datorn.Oki men vad ska man göra med den ibooty somkommer när man har gjort sin egna fw då? Har provat igen men inget händer!
Nu har man provat säkert 5ggr och de vill fan inte så man får väl lägga in vanliga 4-1 och vänta på en jailbreak till den. Men va e den iBooty som kommer när man gör sin egna fw?
La in 4.1 med snoowbreeze nu jag har kört 3.1.3 innan och 4.0 men med denna så fungerar ju inte hacktivated som är viktigt för mig annars kommer jag inte in i telefonen den är från USA. Hmm när kommer den funka eller hur gör jag för jag måste ju köra Ultrasn0w liksom ja ni förstår =)
Någon som har svar på mitt problem?
Tacksam för hjälpbara undrar, det är fortfarande omöjligt att jailbreaka en iPhone 4 med 4,1?
Fortfarande inget för IP 4 , 4.1?
Snackats om exploiten ett tag nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.