Snabb fråga om Edge och wifi

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Snabb fråga om Edge och wifi

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • Author
    Member
    Post count: 594

Har äntligen köpt mig en iphone 3G 😀
    Bara undrar en sak som jag inte lyckas hitta något svar på.
    Längst uppe på skärmen brevid min operatörs namn (ACKE, använde MIM) finns ett E. Vad jag kan förstå så betyder det här EDGE. Och nör jag surfar på WIFI så är det en sån symbol med sträck. Så min fråga är:
    Om det är ett E där, betyder det att telefonen är uppkopplad mot internet? för i så fall så kostar ju det MASSA med pengar för mig eftersom jag inte har fri surf. Är lite orolig som ni kanske förstår.

Där står det E
    lNVhkflTM.png

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

När det står E så betyder det att du har tillgång till edge (internet), men du är inte uppkopplad så fort det står E .. 🙂

imported_Thian
    Member

När det står E så betyder det att du har tillgång till edge (internet), men du är inte uppkopplad så fort det står E .. 🙂

Appelphone
    Member

Puhu! skönt att veta 😀 tack så mycket! är det likadant med alla sån internet symboler?
    och man behöver väll bara trycka på HOME för att stänga ner safari och alla sån internet apps? (På min förra mobil, en HTC, var man tvungen att gå in i en meny för att stänga av webbläsarn helt mm.)

Appelphone
    Member

Puhu! skönt att veta 😀 tack så mycket! är det likadant med alla sån internet symboler?
    och man behöver väll bara trycka på HOME för att stänga ner safari och alla sån internet apps? (På min förra mobil, en HTC, var man tvungen att gå in i en meny för att stänga av webbläsarn helt mm.)

mcdandrew
    Member
    Post count: 154

HTC tss tss…

mcdandrew
    Member
    Post count: 154

HTC tss tss…

Appelphone
    Member

men de va ju ballt me HTC när Iphone inte fanns 😛

Appelphone
    Member

men de va ju ballt me HTC när Iphone inte fanns 😛

Johnny Hotpants
    Member
    Post count: 384

Det är väl lite samma sak som att man kan ha telefonmottagning utan att man betalar för samtal.

Johnny Hotpants
    Member
    Post count: 384

Det är väl lite samma sak som att man kan ha telefonmottagning utan att man betalar för samtal.

Appelphone
    Member

bra 🙂 ville ha koll, så inte fakturan som kommer ligger på 5000 kr 😛

Appelphone
    Member

bra 🙂 ville ha koll, så inte fakturan som kommer ligger på 5000 kr 😛

ekkg
    Member
    Post count: 294

Köp fri surf… du kommer inte ångra det :rolleyes:

ekkg
    Member
    Post count: 294

Köp fri surf… du kommer inte ångra det :rolleyes:

Appelphone
    Member

jo ja vet, men grejen är att jag 14 år, får 400 i månadspeng och för dom måste jag betala mitt telia abb för. Så jag har inte riktigt råd 🙁

Appelphone
    Member

jo ja vet, men grejen är att jag 14 år, får 400 i månadspeng och för dom måste jag betala mitt telia abb för. Så jag har inte riktigt råd 🙁

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@Äppelphone 22329 wrote:

Jag är 14 år (om 5 dagar), jag får iofs 500 i månaden, jag har iPhone med Telia 99, fri surf, och nu även en iMac 24″ 🙂

Men alla är olika 🙁

Mekke
    Member

@Äppelphone 22329 wrote:

Jag är 14 år (om 5 dagar), jag får iofs 500 i månaden, jag har iPhone med Telia 99, fri surf, och nu även en iMac 24″ 🙂

Men alla är olika 🙁

imported_Thian
    Member

@mekke 22331 wrote:

Men alla är olika 🙁

“Pappa betalar” .. det steker, det är ostron, det är schöönt .. 😛

imported_Thian
    Member

@mekke 22331 wrote:

Men alla är olika 🙁

“Pappa betalar” .. det steker, det är ostron, det är schöönt .. 😛

Jetii
    Member
    Post count: 106

@Äppelphone 22314 wrote:

Längst uppe på skärmen brevid min operatörs namn (ACKE, använde MIM) finns ett E. Vad jag kan förstå så betyder det här EDGE. Och nör jag surfar på WIFI så är det en sån symbol med sträck. Så min fråga är:
    Om det är ett E där, betyder det att telefonen är uppkopplad mot internet? för i så fall så kostar ju det MASSA med pengar för mig eftersom jag inte har fri surf. Är lite orolig som ni kanske förstår.

Där står det E
    lNVhkflTM.png

kanske lite fel ämne att ta upp detta men vad heter ditt tema du har ? och var kan man hitta den?:cool:

Jetii
    Member
    Post count: 106

@Äppelphone 22314 wrote:

Där står det E
    lNVhkflTM.png

kanske lite fel ämne att ta upp detta men vad heter ditt tema du har ? och var kan man hitta den?:cool:

imported_Thian
    Member

@jetii 22341 wrote:

Det heter glasklart och finns i cydia 🙂

imported_Thian
    Member

@jetii 22341 wrote:

Det heter glasklart och finns i cydia 🙂

Kungen
    Member
    Post count: 985

@mekke 22331 wrote:

Men alla är olika 🙁

Haha börjar ålders snacket igen 😛
    Jag är också 14, får 300 i månaden (som går rätt in på kontot, så jag märker inte av dem :P) Min iPhone köpte jag för födelsedagspengar, men abbonemanget betalar inte jag. Dels till vänner + comviq kompis och 200 mb surf 🙂 Jävlar en iMac, går väll på +10000? Däremot håller jag ögonen öppna för en mac mini 😀

Kungen
    Member
    Post count: 985

@mekke 22331 wrote:

Men alla är olika 🙁

Haha börjar ålders snacket igen 😛
    Jag är också 14, får 300 i månaden (som går rätt in på kontot, så jag märker inte av dem :P) Min iPhone köpte jag för födelsedagspengar, men abbonemanget betalar inte jag. Dels till vänner + comviq kompis och 200 mb surf 🙂 Jävlar en iMac, går väll på +10000? Däremot håller jag ögonen öppna för en mac mini 😀

Appelphone
    Member

@mekke 22331 wrote:

Men alla är olika 🙁

hehe, ja fyllde för 8 dagar sen 😛

Appelphone
    Member

@mekke 22331 wrote:

Men alla är olika 🙁

hehe, ja fyllde för 8 dagar sen 😛

Appelphone
    Member

@jetii 22341 wrote:

jupp, temat heter glasklart, sök i cydia. Och wallpaper hittade jag också i Cydia. Tror packet hetter Abstarct någoting.

Appelphone
    Member

@jetii 22341 wrote:

jupp, temat heter glasklart, sök i cydia. Och wallpaper hittade jag också i Cydia. Tror packet hetter Abstarct någoting.

Mekke
    Member

@kungen 22351 wrote:

Jävlar en iMac, går väll på +10000? Däremot håller jag ögonen öppna för en mac mini 😀

Lite OT, men ja 🙂

Om det står ett E i statusbaren betyder det att du inte är ansluten till wi-fi eller 3G. Om du öppnar safari och det kommer upp en ruta där det står “Kan inte ansluta till internet”, då kan du vara säker på att den inte drar nått 😉

Mekke
    Member

@kungen 22351 wrote:

Jävlar en iMac, går väll på +10000? Däremot håller jag ögonen öppna för en mac mini 😀

Lite OT, men ja 🙂

Om det står ett E i statusbaren betyder det att du inte är ansluten till wi-fi eller 3G. Om du öppnar safari och det kommer upp en ruta där det står “Kan inte ansluta till internet”, då kan du vara säker på att den inte drar nått 😉

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.