Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Snabbfråga Tre – yellowsnow
-
AuthorPosts
-
Tjo!
Har i dagsläget en iPhone 2.2 (5G77) 02.28.00 yellowsn0w 0.9.6
Allt fungerar perfekt. Är det värt att uppdatera ys till 0.9.8?
Har massor av apps som behöver uppdateras och vill helst slippa göra alla manuellt.Så; Har folk problem med Tre och 0.9.8?
Humm, en motfråga, måste man uppdatera alla andra program när man uppgraderar yellowsn0w? När jag uppgraderade mitt så var det inget speciellt att behöva göra, utan allt funkar precis som det ska även efter uppgradering.
Polarn min har 3 och samma som jag/du (version/modem-firmware) och han har inga problem med ys 0.9.8 heller.
Varför uppdatera när det redan funkar perfekt?
@slansson 30058 wrote:
Tjo!
Har i dagsläget en iPhone 2.2 (5G77) 02.28.00 yellowsn0w 0.9.6
Allt fungerar perfekt. Är det värt att uppdatera ys till 0.9.8?
Har massor av apps som behöver uppdateras och vill helst slippa göra alla manuellt.Så; Har folk problem med Tre och 0.9.8?
Hej,
Låter lite som du menar att yellowsn0w påverkar uppdateringen av program? eller menar du att du vill veta om det är värt att installera om allting för en ny version av YS? Det ska du inte behöva göra.
här är ett citat från ihackingotsh.com:
“The 0.9.8 release changed things only related to exit from airplane mode and wi-fi. It changes nothing with the yellowsn0w payload itself or the injection vector or the baseband version.”Det är alltså bara stabilitet som skiljer mellan olika yellowsn0w-versioner, så om ditt funkar bra nu kommer det inte funka bättere om du uppgraderar.
folks!!! han har många uppdateringar i cydia, han vill uppdatera alla på en gång ist för o göra det manuellt o skippa yellowsn0w…
ja rekommenderar manuellt 🙂 så länge det funkar perfekt@qeudee 30075 wrote:
folks!!! han har många uppdateringar i cydia, han vill uppdatera alla på en gång ist för o göra det manuellt o skippa yellowsn0w…
ja rekommenderar manuellt 🙂 så länge det funkar perfektah nu är jag med, men jag glömde faktiskt skriva det viktigaste, jag har Tre och senaste versionen av Yellowsn0w, och det funkar prima! så du ska inte behöva vara rädd för att uppdatera!
ELLER!
så är det så att han har många program i ifrån APPSTORE som vill uppdatera men kräver att han ska ha 2.2.1, och han funderar på lägga in 2.2.1, och då måste han naturligtvis också köra in YellowSw0w 0.9.8.@generuss 30091 wrote:
ELLER!
så är det så att han har många program i ifrån APPSTORE som vill uppdatera men kräver att han ska ha 2.2.1, och han funderar på lägga in 2.2.1, och då måste han naturligtvis också köra in YellowSw0w 0.9.8.Ehh :confused:
Han uppdaterar ju inte yellowsn0w från appstore :rolleyes: Och vill han uppdatera sin appstore apps påvärkar det inte yellowsn0w :rolleyes: Och om han funderar på att lägga in 2.2.1 med 2.2s baseband skulle han nog skrivit det…
Det finns en knapp som det står ”update all packages” som han vill trycka på, men tvekar av anledningen av en ny vers av ys..Många har nog missuppfatat mig eller så har jag varit otydlig.
Så här ligger det till;Allt fungerar i dagsläget perfekt. Jag har dock 22 “saker” i Cydia som behöver uppdateras till nyare version. Min tanke var att köra “Upgrade all” eller liknande. Har inte telefonen här så kommer inte ihåg vad det hette.
Frågan är att yellowsn0w som är 0.9.6 är bland de som det finns en uppdatering på. Och eftersom det fungerar perfekt i dagsläget ställer jag mig frågan om det är värt att uppdatera ys och _kanske_ få problem som jag inte har i dagsläget.
Och nu om jag bör välja att inte uppdatera YS, så måste jag antagligen uppdatera alla andra en för en och det kommer ju i princip ta ett bra tag :P.
Eller går det på något sätt exkludera YS ur någon uppdatera alla funktion.dvs har folk problem med ys 0.9.8 till tre där det fungerat med tidigare versioner
Har aldrig hört att YS skulle krångla oavsett version,det är diverse fakesim som brukar kunna jäklas ibland.
@slansson 30164 wrote:
Många har nog missuppfatat mig eller så har jag varit otydlig.
Så här ligger det till;Allt fungerar i dagsläget perfekt. Jag har dock 22 “saker” i Cydia som behöver uppdateras till nyare version. Min tanke var att köra “Upgrade all” eller liknande. Har inte telefonen här så kommer inte ihåg vad det hette.
Frågan är att yellowsn0w som är 0.9.6 är bland de som det finns en uppdatering på. Och eftersom det fungerar perfekt i dagsläget ställer jag mig frågan om det är värt att uppdatera ys och _kanske_ få problem som jag inte har i dagsläget.
Och nu om jag bör välja att inte uppdatera YS, så måste jag antagligen uppdatera alla andra en för en och det kommer ju i princip ta ett bra tag :P.
Eller går det på något sätt exkludera YS ur någon uppdatera alla funktion.dvs har folk problem med ys 0.9.8 till tre där det fungerat med tidigare versioner
Även om du väljer att bara uppdatera en sak och skippa uppgrade all, så kommer du kunna välja att uppgradera allt eftersom ändå. SÅ väljer du att uppgradera 2st saker av 22, oavsett vilka de är, så kan du välja att uppgradera de resterande 20 sakerna på en gång. Så du behöver nog inte oroa dig 🙂
Fast kanske missuppfatta dig ändå.. lite trött..Men men, som jag skrev tidigare polarns lur jailbrejkade jag med 0.9.6 och uppgradera till 0.9.8 och det funkar utan problem.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.