Snälla hjälp! 3GS Reagerar inte… :(

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Snälla hjälp! 3GS Reagerar inte… :(

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 28

Hej,
    idag köpte jag mig en Iphone 3GS. Jag fick med telenor-kontantkort, men eftersom jag använder telia så skulle jag Jailbreaka den.

Jag hade den uppdaterad till v. 4.1 och skulle först nedgradera den till 4.0.1.
    Det var nu som problemet tog till…
    Jag stängde av Iphonen, och sedan när jag kopplade in USB-sladden till datorn så höll jag inne Home-knappen tills “Koppla in din iphone med iTunes”-loggan kom upp.
    Jag gjorde inte det utan skulle starta om den för att jag ångrade mig. Så jag höll inne Avstängningsknappen, men inget hände. Så jag testade (som jag sett på andra hemsidor) att stänga av den genom att hålla inne Avstängningsknappen + Home-knappen.

Nu reagerar inte min Iphone på någonting…. 🙁 Jag kopplar in sladden, det händer inget, testar hålla inne startknappen händer inget, och testar att
    koppla in sladden och hålla inne home-knappen = inget händer.
    och jag testade att hålla inne home+på-knappen igen INGET händer.

Snälla hjälp! jag börjar bli rädd för att vara ärlig…

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Well.. Du har en stor ipod touch.. Eftersom att du har uppdaterat till 4.1 så har ditt BB uppdaterats = inget unlock.

Så det du kan göra är att uppdatera till 4.1 igen och bara vänta

TrueType
    Member

@h3nr11k 78972 wrote:

Well.. Du har en stor ipod touch.. Eftersom att du har uppdaterat till 4.1 så har ditt BB uppdaterats = inget unlock.

Så det du kan göra är att uppdatera till 4.1 igen och bara vänta

Men jag kan ju inte det heller… 🙁 Min Iphone 3GS har fastnat i DFU-läget och vägrar att reagera med iTunes eller datorn över huvudtaget… 🙁

H3NR11K
    Member
    TrueType
    Member

@h3nr11k 78981 wrote:

dfu loop – Sök på Google

Tack, men kan inte förstå vad det innebär till 100%
    Jag har prövat att hålla inne home och sleepknappen i 30-60sekunder ändå händer inget…
    Jag kopplade in den nyss till datorn, och då visade den symbolen för “lite batteri”
    men sen stängdes den av igen och nu tillbaks till ingen respons…:(

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Batt är troligtvis urladdat. Håll den på laddningn över natten så löser det sig med DFU sen

akke
    Member
    Post count: 5

@truetype 78956 wrote:

Hej,
    idag köpte jag mig en Iphone 3GS. Jag fick med telenor-kontantkort, men eftersom jag använder telia så skulle jag Jailbreaka den.

Jag hade den uppdaterad till v. 4.1 och skulle först nedgradera den till 4.0.1.
    Det var nu som problemet tog till…
    Jag stängde av Iphonen, och sedan när jag kopplade in USB-sladden till datorn så höll jag inne Home-knappen tills “Koppla in din iphone med iTunes”-loggan kom upp.
    Jag gjorde inte det utan skulle starta om den för att jag ångrade mig. Så jag höll inne Avstängningsknappen, men inget hände. Så jag testade (som jag sett på andra hemsidor) att stänga av den genom att hålla inne Avstängningsknappen + Home-knappen.

Nu reagerar inte min Iphone på någonting…. 🙁 Jag kopplar in sladden, det händer inget, testar hålla inne startknappen händer inget, och testar att
    koppla in sladden och hålla inne home-knappen = inget händer.
    och jag testade att hålla inne home+på-knappen igen INGET händer.

Snälla hjälp! jag börjar bli rädd för att vara ärlig…

igår jag läste om DFU Läge man kan fixa ios 3.1.3 igen!!!!!!!! innan du uppdaterar din iphone igen läss odentligt kanske du kommer fixa ios 3.1.3

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det beror på om du har sparat dina shsh med cydia d.v.s. om den tidigare ägaren har det.
    Om inte då blir det lite svårt med jailbreak och upplåsning just nu.

H3NR11K
    Member

@iPhoneReservdelar.se 79013 wrote:

Batt är troligtvis urladdat. Håll den på laddningn över natten så löser det sig med DFU sen

Låter troligt med tanke på varningen.

Låt iphonen ladda några timmar. Om det inte funkar att få igång den då så säg till här!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.