Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Snälla kan någon hjälpa mig!!!!!????
-
AuthorPosts
-
De e så här att min iphone va helt död i 1 vecka så för att inte lämna in den o betala 1500-2000 spänn för att dem ska fixa den så återställde jag den för att kolla om de va skärmen de va fel på..
men den startade o så men den e ju låst till telia så när jag kopplar den till itunes så måste jag ha ett telia kort..
men jag vill jailbreaka den på nåt sätt för att komma in i telefonen och åtminstone kunna använda den som en ipod..
de e en iphone 3gs 16 gb..
snälla skulle någon kunna hjälpa mig har testat med allt läst o så men hittar inget!
Vad exakt är det du vill ha hjälp med? DU kommer inte kunna låsa upp den i dagsläget då den har 3.1.3 vilket gör att du har en jäkligt dyr iPod just nu.
@mayki777 62541 wrote:
De e så här att min iphone va helt död i 1 vecka så för att inte lämna in den o betala 1500-2000 spänn för att dem ska fixa den så återställde jag den för att kolla om de va skärmen de va fel på..
men den startade o så men den e ju låst till telia så när jag kopplar den till itunes så måste jag ha ett telia kort..
men jag vill jailbreaka den på nåt sätt för att komma in i telefonen och åtminstone kunna använda den som en ipod..
snälla skulle någon kunna hjälpa mig har testat med allt läst o så men hittar inget!
Låna någons Telia SIM och aktivera den, har du tur möter du kriterierna för en nedgradering till 3.1.2 och sedan jailbreak. Precis som Steffe säger så är telefonen nu låst till Telia, hur du än gör.
@mayki777 62541 wrote:
varför inte låna ett telia kort från någon för att aktivera din iphone?
eller beställ ett kontaktkort via telia. kostar ingenting.
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/kontantkort/tillvanner/till-vanner.productedit: damn, freebo var snabbare
aaa får göra de;)tackar boys…åter komme ifall de e nåt..
ps: så de går inte o göra nåt förutom aktivera den med telia kontantkort
la in mitt telia kort som jag köpte men nu har jag ingen mottagning på iphonen:s
kortet funkar på andra telefoner..va kan de vara för fel??
Vet du att den verkligen är låst till Telia?
Edit: 3000 😮
aa jag har ringt telia o dem har sagt att det är en svensksåld iphone som e låst till telia..
och den är inte spärrad de e bara mottagningen..
har försökt jailbreaka den med de går inte heller:(…
när jag fick den va den låst till telia o jag jailbreaka den o allt funkade fint sen efter tre veckor så försvann mottgningen då använde jag comviq/tele2 så jag återställde den!
och som sagt nu har jag samma problem fast den är återställd o låst till telia o ingen teckning med telia kort!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.