Snälla kan någon hjälpa mig!!:(

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Snälla kan någon hjälpa mig!!:(

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej jag har precis fått en iphone ifrån NY. Jag har telia abonomang där internet ingår. Mobilen är bara på engelska och ser inte riktigt exakt likadan ut som den svenska apel men nästan. när jag går in på network för att gå ut på internet så fungerar det inte det kommer bara fram en text där det står “GPRS not subscribed” Snälla kan någon hjälpa mig som vet hur man kan göra för att få internet att fungera.. Tacktack:)

snook
    Member
    Post count: 2190

@-beatrice 32962 wrote:

Hej jag har precis fått en iphone ifrån NY. Jag har telia abonomang där internet ingår. Mobilen är bara på engelska och ser inte riktigt exakt likadan ut som den svenska apel men nästan. när jag går in på network för att gå ut på internet så fungerar det inte det kommer bara fram en text där det står “GPRS not subscribed” Snälla kan någon hjälpa mig som vet hur man kan göra för att få internet att fungera.. Tacktack:)

Det är en iphone 2g kanske med silverbaksida?

Testa och gå till Settings -> General -> international (tror jag det heter) -> language.

Testa om du kan välja språk där.

Sen måste du ställa in Apn (för mobilt internet).

Om du får svenska så finns det i Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk:

APN: online.telia.se
    Lämna användarnamn och lösen tomt.

Mr EmCom
    Member
    Post count: 361

Eller så har du köpt en kina kopia värd ca 800kr…

Mr EmCom
    Member

Mr EmCom
    Member

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om det är en iPhone så är den operatörslåst!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det där är inte en iPhone 😉 Låter som en HiPhone.. iPhonen är alltid översatt till många språk, och om den inte hittar nät skulle det stå ungefär “Could not connect to internet”, ist för “GPRS not subscribed”… Har den här “iPhonen” löstagbart batteri?

asa.d
    Member
    Post count: 7

om den har det? vad betyder det då? eller tvärtom.. undrar hur man ser om det är en kopia?

generuss
    Member
    Post count: 285

ta en bild på den och ladda upp den någonstans och länka här så får vi se vad det är.

om du kan ta bort batteriet är det en kopia.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Fattar inte att det finns folk som går på sånt här.
    Om man är osäker så ska man köpa sin iPhone i närmsta Telia/telenorbutik,då slipper man sånt här.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.