Front page › Forums › Övriga ämnen › Snälla någon som kan hjälpa mig! restore till 3.1.3
-
AuthorPosts
-
Hej
jag har version 3.1.3 jag gjorde en fabriks inställnings och alla mina apps o iställnings ska raderas för att jag har så mycket skit i iphone..
men telefonen verka inte fungera 🙁 kommer upp svart bakgrund med äpple ikonen. vad ska jag göra? jag vill inte köra restore via itunes för att det är version 4.0.1 då kan jag inte köra jailbreak 🙁snälla någon som kan hjälpa mig
tusen tack
mvh linda tt
@tontella 72248 wrote:
Hej
jag har version 3.1.3 jag gjorde en fabriks inställnings och alla mina apps o iställnings ska raderas för att jag har så mycket skit i iphone..
men telefonen verka inte fungera 🙁 kommer upp svart bakgrund med äpple ikonen. vad ska jag göra? jag vill inte köra restore via itunes för att det är version 4.0.1 då kan jag inte köra jailbreak 🙁snälla någon som kan hjälpa mig
tusen tack
mvh linda tt
googla efter ispw filen för 3.1.3 och följ instruktionerna.
hej jag laddade hem 3,1,3 för 3gs o döpt om till ispw o äterställa gebin itunes
klicka på SHIT o väljen den filen som jag har laddade ner..
men jag fick ERROR 🙁 någon som kan hjälpa mig?
–
det står att jag måste återställa iphone innan börjar använda..
men vad hände om jag klicka återställa kommer iphone uppdatera till version 4.0.1
snälla hjälp migmvh linda
Du måste ha sparat hash i cydia
Sedan ska du ändra i din dator så att hash kontroll går till sauriks server och inte apples
Först då kan du återställa till 3.1.3Hej
jag har gjort en fabrik restore i iphone
så jag har inte sparat hash i cydia
så vad ska jag göra för att få min 3.1.3 🙁 jag har gjort 10ggr på shift o klick
jag får bara fram fel meddelande som står
–
iphone-enheten iphone kunde inte återställas ett okänt fel uppstod (3194)Är du säker på att du inte sparat hashen ?
du kan försöka i alla fallÖppna Anteckningar med administratörsrättigheter (klicka med höger, sen öppna som administratör)
Välj Arkiv, Öppna.
Gå till(C:/Windows/System32/drivers/etc) hitta och öppna filen hosts.
Lägg till följande rad i slutet av filen
74.208.10.249 gs.apple.com <————Välj Arkiv och Spara.
Nu kommer alla hash förfrågningar gå till Sauriks (Cydia) server istället för till Apple.
Nu kan du åter igen lägga iphone i DFU, och försöka att återställa med 3.1.3
hej
nej jag vet inte vad är hashen än–
jag gjorde exakt det du skrev spara 74.208.10.249 gs.apple.com på hosts filen
sen skift o klick och välj firmware 3.1.3 för 3gs men jag får fortfarande fel meddelande
att det står iphone-enheten iphone kunde inte återställas ett okänt fel uppstod (3194)kan jag få din msn snälla om du kan hjälpa mig så ska jag skicka gratis skal, silikon elle skärmskydd till dig för att du hjälpa mig
Nu har det kommit jb till ios4 så kör in 4.01 och jb den…
Tack för erbjudan om skal och liknande, men jag hjälper dig gärna gratis om jag kan -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.