Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Snart kan man förhoppningsvis låsa upp sin 3.1.3!
-
AuthorPosts
-
Verkar som att unlock till 3.1.3 snart finns tillgängligt!
iPhone Baseband 5.12.01 Exploit Found? Unlock On Its Way? | FSMdotCOM
Då hade jag jävligt rätt att det inte är omöjligt. Nu gäller det dock att göra ett program osv…
ingenting är omöjligt här i världen! 😉
Jo jag såg det där på Twitter i går kväll, betänk dock att upplåsning av 3.1.3 kan innebära att upplåsning för den kommande feta firmware uppdateringen, tänkt att döda WinMo 7.0 kan komma att dröja betydligt.
Krascha baseband är det flera som kan och även om många säger att de kan och vill bygga en unlock så är det faktiskt bara dev-team och geohot som har givit oss unlocks de senaste 3 åren. Vill inte dom outa denna exploit så tror/hoppas jag inte det händer så mycket mer just nu
med andra ord, själv hoppas jag att ni som uppdaterat till 3.1.3 blir sittande där ni sitter =)
@freebo 55648 wrote:
Jo jag såg det där på Twitter i går kväll, betänk dock att upplåsning av 3.1.3 kan innebära att upplåsning för den kommande feta firmware uppdateringen, tänkt att döda WinMo 7.0 kan komma att dröja betydligt.
Krascha baseband är det flera som kan och även om många säger att de kan och vill bygga en unlock så är det faktiskt bara dev-team och geohot som har givit oss unlocks de senaste 3 åren. Vill inte dom outa denna exploit så tror/hoppas jag inte det händer så mycket mer just nu
med andra ord, själv hoppas jag att ni som uppdaterat till 3.1.3 blir sittande där ni sitter =)
Men tror du inte att sidor som iphone-unlock och andra kommer att släppa unlocken då*?
Det är ju deras sätt att klara sig på. Och blir inte dev-team o co tvungna att släppa sina unlocks med då?
@pori 55655 wrote:
Men tror du inte att sidor som iphone-unlock och andra kommer att släppa unlocken då*?
Det är ju deras sätt att klara sig på. Och blir inte dev-team o co tvungna att släppa sina unlocks med då?
Avskum som säljer upplåsningar på nätet måste ju först få tag på unlocken och om inte dev-team släpper en unlock – ja då har parasiterna inget att sälja.
@freebo 55648 wrote:
Kan inte annat än att hålla med, varför slösa bort ett hål på en skituppdatering som 3.1.3 är :confused: Känns som den bara är till för att stänga ute de som kör med upplåsning och är dumma nog att klicka Ja på allt som iTunes poppar upp…
Spara hålet till kommande 4.0.0!
om ens telefon crashar och man måste återställa den och den uppdateras automatiskt då?
jaha, då har man väl snart en jailad 3.1.3.. jag uppdaterade min eftersom jag hade haft min första iphone i 10 minuter när jag jailbreakade min och den hängde sig.. oavsett vad vissa tycker om detta så var iaf inte jag intereserad av att ‘ga en helt ny ipnone som var obrukbar.. så jag valde den lätta vägen ut ur träsket!
det finns ju faktiskt vi som är ambivalenta och inte så insatta och kanske inte ville riskera att bli utan telefon innan vi ens börjat använda den..
jag uppdaterade min eftersom jag visste att en ny jailbreak givetvis kommer släppas, det är ingen nyhet att piraterna alltid ligger ett steg före. jag var berädd att vänta på en ny verioson.. får ta den tid det tar innan den kommer.. om de kommer till denna eller nästa uppdate har mindre betydelse för mig. jag tar det med ro.. då jag vet att det kommer så småningom.
vet inte när 3.1.2 släpptes.. men min tanke var att eftersom det finns till den.. så varför skulle det inte komma en till 3.1.3 så småningom.. jag är berädd att vänta tills det släpps en ny verision.. och det tror jag fler är.
att ni sen tycker att vi som uppdaterat får skylla oss själva och att vi inte förtjänar en jailbreak.. ja… vad kan man säga? jag tycker det är bra att det finns duktiga människor som kan finna lösningar på nya problem som sedan kan hjälpa oss som behöver hjälpen.
@Säraldo 55662 wrote:
om ens telefon crashar och man måste återställa den och den uppdateras automatiskt då?
Att din telefon kraschar av sig själv är inte så troligt, troligen har du själv orsakat det genom att installera nått dumt eller ändrat någon kritiskt med ett Cydia program/hack.
Jag är dock inte bättre kålsupare att jag själv har lyckats med ovan. 😮 Skulle installera en billigare Cydia version av MobilMe, slutade att min telefon krashade just då släppate Apple en ny firmware version och jag var utestängt för Jailbreak. Numera är jag mycket restriktiv vad jag installerar med Cydia.
@Säraldo 55662 wrote:
Kraschar den bör du kunna återställa den till 3.1.2 igen, men bara om du har sparat ECID SHSH koderna i Cydia. Annars blir det 3.1.3
mm, precis, och jag har aldrig använt cydia, låste bara upp den med r0ck? eller heter det sn0w?
Tack och lov att han är smart nog för att låta Dev Team betämma release datumet. De vet bättre än att slösa på ett bra kryphål och tillgodo ge apple gratis information.
Musclenerd confirmed it working :)))) timing of 5.12 unlock release is totally the dev team opinion
about 20 hours ago from Twitterrific@herolindi exploit handled to the dev team and the release time is their own decision
about 14 hours ago from webDev-Team Blog
We aren’t revealing any new exploits to Apple with this jailbreak. Everything here has been used before, it’s just a straightforward port of Pwnage2 and 24Kpwn to the new firmware. It’s possible the new firmware was released largely to flush out new exploits before the next big release. We won’t be biting.@ponyboy 55678 wrote:
Tack och lov att han är smart nog för att låta Dev Team betämma release datumet. De vet bättre än att slösa på ett bra kryphål och tillgodo ge apple gratis information.
Helt rätt! Så det inte blir en jävla chronic igen.. Undra om de kommer kunna leverera eller om de bara suger
Om man precis har köpt en iphone, helt ny, är den inte automatiskt av versionen 3.1.3?
eller har jag helt fel?Det finns väl en metod att låsa upp iphone 3gs med versionen 3.1.3 fast enbart ifall den varit jailbreakad förrut.
Jag hoppas jailbreak för 3.1.3 kommer ut snart så jag kan börja använda min iphone.
@malin66 55812 wrote:
Om man precis har köpt en iphone, helt ny, är den inte automatiskt av versionen 3.1.3?
eller har jag helt fel?Det finns väl en metod att låsa upp iphone 3gs med versionen 3.1.3 fast enbart ifall den varit jailbreakad förrut.
Jag hoppas jailbreak för 3.1.3 kommer ut snart så jag kan börja använda min iphone.
Inte säkert du har 3.1.3, men troligtvis. Kolla under Inställningar-allmänt-om
@malin66 55812 wrote:
Malin, om du precis köpt den tror jag du kan vara säker på att det är 3.1.2 du har fått. Det är enkelt att kolla, titta bara vilken Version du själv har
Tyvärr kan jag inte kolla det, eftersom den är låst till telia och jag inte har en simkort som fungerar med mobilen? jag köpte telefonen från blocket och den ska vara köpt från telia den 20 januari. Min poolare säger att han måste vara helt säker på vilken version mobilen har innan han försöker jailbreaka den, för om den har versionen 3.1.3 och man provar med den jailbreaken som finns idag, så kan den bli totaltlås. Stämmer detta?
sen tror jag även att han jag köpte mobilen av uppdaterade telefonen till farbiksinställningar innan han sålde den till mig då han ville radera alla nummer och dylikt på telefonen.
@ponyboy 55678 wrote:
“We aren’t revealing any new exploits to Apple with this jailbreak. Everything here has been used before, it’s just a straightforward port of Pwnage2 and 24Kpwn to the new firmware. It’s possible the new firmware was released largely to flush out new exploits before the next big release. We won’t be biting.”
Tycker det buskapet är lite tvetydigt… så vitt jag förstår så säger dom att dom inte avslöjar något nytt till apple med att jailbreaka?
Sedan säger han att den nya firmware var släppt för att rensa bland andra kryphål som finns….och att de inte kommer att gå på det.
bar jag som tycker det är dubbla budskap?
@pori 55828 wrote:
“We aren’t revealing any new exploits to Apple with this jailbreak. Everything here has been used before, it’s just a straightforward port of Pwnage2 and 24Kpwn to the new firmware. It’s possible the new firmware was released largely to flush out new exploits before the next big release. We won’t be biting.”
Tycker det buskapet är lite tvetydigt… så vitt jag förstår så säger dom att dom inte avslöjar något nytt till apple med att jailbreaka?
Sedan säger han att den nya firmware var släppt för att rensa bland andra kryphål som finns….och att de inte kommer att gå på det.
bar jag som tycker det är dubbla budskap?
Ser inte det dubbla budskapet. De menar att fw 3.1.3 släpptes för att förhindar jailbreak/upplåsning och tvinga fram de kryphål som upplåsarna sitter på för att i senare uppdatering kunna förhindra dem. Med tanke på att 3.1.3 inte erbjuder nåt så har de nog rätt.
Den nya Pwnagetool använder sig inte av nån ny exploit, det är samma metod som har använts tidigare. Den har bara ändrats lite för att kunna användas till 3.1.3 men det är fortfarande samma kryphål. Det är nog därför man måste sitta på fw 3.1.2 med en 3Gs för att kunna uppdatera till en custom 3.1.3 ipsw.
enkelt svar någon. jag har 2 frågor
1.) jag har version 3.1.2 och Cydia. om jag nu uppdaterar till 3.1.3 vad händer med cydia?
försvinner allt?.
2.)om det gör det vad skall man installera då för cydia
//P@petbir 55868 wrote:
enkelt svar någon. jag har 2 frågor
1.) jag har version 3.1.2 och Cydia. om jag nu uppdaterar till 3.1.3 vad händer med cydia?
försvinner allt?.
2.)om det gör det vad skall man installera då för cydia
//PSvårt att svara på din fråga, vill du ha ett bra svar så måste du nog ge mera info.
Vad har du för iphone modell? Om 3Gs, nya bootromen eller gamla? Har du sparat din SHSH i cydia.vet inte vad jag skall svara, förutom att jag har Version 3.1.2 o installerade cydia i förra veckan för första gången. min fråga är egentleigen bara
vad händer med alla program jag kört in i cydia, om jag installerar 3.1.3
försvinner dom eller vad händer…….@petbir 55938 wrote:
vet inte vad jag skall svara, förutom att jag har Version 3.1.2 o installerade cydia i förra veckan för första gången. min fråga är egentleigen bara
vad händer med alla program jag kört in i cydia, om jag installerar 3.1.3
försvinner dom eller vad händer…….Om du inte tar backup på dem så försvinner de all världens väg. Rör inte 3.1.3…
@malin66 55819 wrote:
Tyvärr kan jag inte kolla det, eftersom den är låst till telia och jag inte har en simkort som fungerar med mobilen? jag köpte telefonen från blocket och den ska vara köpt från telia den 20 januari. Min poolare säger att han måste vara helt säker på vilken version mobilen har innan han försöker jailbreaka den, för om den har versionen 3.1.3 och man provar med den jailbreaken som finns idag, så kan den bli totaltlås. Stämmer detta?
Nej , jag tycker att du ska försöka jailbreaka det e inte så att den kommer bli paj .
Jag har 3.1.3 och jag har ju såklart testat att jailbreaka me blackra1n utan någon som hälst resultat.Testa inget kommer att hända 😀
@zaamaya 56025 wrote:
Nej , jag tycker att du ska försöka jailbreaka det e inte så att den kommer bli paj .
Jag har 3.1.3 och jag har ju såklart testat att jailbreaka me blackra1n utan någon som hälst resultat.Testa inget kommer att hända 😀
PÅ
@zaamaya 56027 wrote:
Själv så tycker jag att det e lite onödigt att uppdatera jag menar vad kännar du på det?
Jag tycker du ska vänta tills en ny jailbreak kommer ut för 3.1.3 😀
Sorry för OT men aja…
AV
Är schizofrena råd gratis idag?
tjaa har det kommit jailbreak för 3.1.3
Lite öndigt med en tråd om det när du skriver här?
Hänvisade till denna tråd och denna; https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2136-smafragor-ang-upplasning-och-jailbreak-haer-81.html
Hej jag tänkte kolla om någon har läst eller hört något om ett release datum eller något liknande för oss stackare som inte läste på innan vi uppdaterade till 3.1.3 på en 3G(s) iphone…
Jag har bara hört en massa rykten osv om att det inte kommer att komma någon Jailbreak till 3.1.3 och har man inte sparat sina SHSH filer på cydia eller inte vet om man har gjort detta så finns det inget sätt (som jag vet iallafall) att kolla detta på en Windows dator, och i så fall omöjligt till downgrade !
Om ni vet något intressant kring detta så säg gärna till !
Tacksam för svar ..Mvh en trogen Jailbrekare som dumt nog inte läste innan Uppgradering.
Sammanfogade trådarna /Ponyboy
@jonas19 56688 wrote:
Hej jag tänkte kolla om någon har läst eller hört något om ett release datum eller något liknande för oss stackare som inte läste på innan vi uppdaterade till 3.1.3 på en 3G(s) iphone…
Jag har bara hört en massa rykten osv om att det inte kommer att komma någon Jailbreak till 3.1.3 och har man inte sparat sina SHSH filer på cydia eller inte vet om man har gjort detta så finns det inget sätt (som jag vet iallafall) att kolla detta på en Windows dator, och i så fall omöjligt till downgrade !
Om ni vet något intressant kring detta så säg gärna till !
Tacksam för svar ..Mvh en trogen Jailbrekare som dumt nog inte läste innan Uppgradering.
Sammanfogade trådarna /Ponyboy
Du kan nog vara så säker på att alla nyheter angående jail och upplås kommer att komma upp på denna sida när den väl kommer.
Den som väntar på något gått….
/ F
haha jaa de e ju de … men börjar bli desperat nu asså .. haha jag vill ha alla mina apps tbx ! ..
Detta var min teori för ett par månader sen om untetherd jailbreaks ankomst.
@ponyboy 51536 wrote:Chronic Dev har sagt att de kommer snart med Green poison lite, då kan man starta om sin iphone och använda den utan jailbreak tills man har åtkomst till en dator. De har dessutom sagt att en komplett version av Green poison ska komma till sommaren som ska fixa untethered JB till den nya bootromen.
Här är lite av mina egna spekulationer:
Dev-Team hittade en ny exploit i oktober 2009 och därmed har de redan en untethered JB till det nya bootromen. Geohot var inne på samma spår men fick ett meddelande av Musclenerd om att inte gå ut med en lösning förren sommaren då den nya iphone modellen kommer, samma med ih8tesn0w då han har ett nära samarbete med Geohot.
Chronic Dev har jag noll förtroende för. De kommer förmodligen som tidigare skjuta upp sin release tills nån annan kommer med en lösning som de ska sno ifrån.Har ingen anning om när ett nytt jailbreak kommer ut men jag kan återigen skriva mina spekulationer och gissa.
Det finns bara 3 seriösa aktörer som jobbar med jailbreak/upplåsning, det är Dev Team, Geohot och iH8sn0w (Chronic Dev räknas inte som seriösa). Dessa 3 jobbade för fullt under hösten för att kunna fixa untethered jailbreak till 3Gs med nya bootromen. Det lät positivt, Geohot rapporterade framgångar och Dev Team påstod att de har hittat en ny exploit som de kommer att använda snart. Det lät som untethered jailbreak skulle komma vilken dag som helst. Det fanns däremot heta debatter mellan dessa 3 i twitter. DevTeam anklagade Geohot för att ha läkt ut förra bootrom exploiten för apple. Geohot skyllde på Chronic Dev och iH8tsn0w påstod sig ligga bakom baseband exploiten i Geohots blacksn0w.
Plötsligt slutade alla framgångarna, Geohot annonserade att han längre inte jobbar med untethered jailbreak och Dev Team slutade helt och hållet kommentera saken. Jag tror att Dev Team lyckades under denna period att övertyga både Geohot och iH8tsn0w att lägga alla nya exploit i hyllan tills 4:e generations iphone kommer ut. Det var också under denna tid som Chronic Dev(parasiterna) annonserade att de har untethered jailbreak, Green Poison heter programmet och det kommer inte releasas förrän sommaren. Jag gissar på att de fick reda på Dev Teams planer och hittade på Green Poison för att ännu än gång suga i sig donationer.
Sen dess har det inte kommit några som helst nya upptäkter från dessa 3 aktörerna. Blackra1n har inte uppdaterats, redsn0w och pwnagetool har uppdaterats men de använder sig av samma metod och exploit och likaså sn0breeze. Dev Team har sagt att de inte vill avslöja nya exploit tills nästa stora uppdatering. Geohot har flaemat alla som frågar efter ny jailbreak, men ibland så läker han ut kommentarer som insunierar att “han kan om han vill”. iH8sn0w driver tiden med meningslösa program som f0recast, en program som avslöjar om din 3Gs har ny eller gammal bootrom.
Jag tror inte det kommer nån ny jailbreak förrän juli/augusti och jag tycker att de gör rätt i att vänta med nya exploit. Det är inte värt att riskera hela jailbreaks framtiden för de som trots alla varningar uppdaterat till fw 3.1.3. Nu är det inte så att alla har gjort det av okunnighet, vissa har varit tvungna att återställa och andra kommer nu att köpa iphone med fw 3.1.3 redan installerad. Men för att det ska vara möjligt att i framtiden också kunna jailbreaka så är det värt att låta denna lilla grupp vänta.
Nu är det sent och jag vet om jag har skrivit allting rätt men som sagt dessa är bara gissningar och spekulationer.
Bra summering där, hoppas det inlägget lägger locket på alla böner…
du kan extraknäcka som som skvallerreporter på Se&Hör 😉
Tack för de svaret. nu fick jag en helt ny synvinkel på det hela .. men jag hoppas att du har fel och att dom släpper någon form av program som kan hjälpa dom som använde sig av blackra1n på 3.1.2 men dumt nog uppdaterade för dom (jag) inte läste något om det innan 🙂
Hej, så om ja förstod det hela rätt så det du menar med 4.e generationen är en helt ny iphone eller är de bara en ny uppdatering från apple?
Mvh@xenomorph.se 56801 wrote:
Hej, så om ja förstod det hela rätt så det du menar med 4.e generationen är en helt ny iphone eller är de bara en ny uppdatering från apple?
Mvh4:e generations iphone är en helt ny iphone modell och innan release så brukar det komma en rejäl OS uppdatering, i denna fall blir det fw 4.0. Så har det varit tills nu iaf.
Efter att ha läste igenom hela tråden inser jag nu att jag gjort ett STORT misstag. Köpte en 3gs från en tjej på blocket, låst till 3 och direkt uthämtad. Låste upp den för 500 kr men redan efter några dagar la vibratorn av och jag missade typ alla samtal. Idag så hängde den sig, verkade avstäng men återhämtade sig. Ringsignalen försvann också och det enda jag kunde göra var att sms:a. Inte ringa eller ta emot samtal. Har sett att den velat uppdatera till 3.1.3 men har såklart inte tryckt på den eftersom jag då vet att det inte skulle gå att använda den. (enligt han som låste upp den fick jag inte ens stänga av den)
HUr som helst så var den helt obrukbar när jag kom hem idag. Önskar att jag läste igenom hela den här tråden innan jag tryckte på uppdatera. Nu sitter jag här med en tre veckor gammal Iphone 3gs 16gb och får gå tillbaka till min ericsson w880. Livet är fantastiskt.
Jag hoppas det kommer en 3.1.3 snart…
FAAN vad jag ångrar att jag gjorde det jag gjorde, men samtidigt, telefonen var ju helt obrukbar, vad borde jag ha gjort? …(vet inte om jag vill veta men…)3vlig kväll
@kirrang
Ja du gjorde faktisk en misstag när du uppdaterade till 3.1.3, men din första misstag var att betala nån 500 kr för att låsa upp din mobil. Blir riktig förbannad när jag ser hur vissa människor utnyttjar andra genom att ta så mycket betalt för en sån enkel och gratis program. Hade du läst lite tidigare och låst upp mobilen själv så hade du kunnat undvika detta.Just nu är det kört vad det gäller upplåsning för dig, såvida den inte är köpt med kontant kort hos Tre. Då kan du låsa upp den en gång för all för 350 kr. Annars för du byta/sälja eller vänta på en eventuell ny upplåsnings metod.
Även om den verkade lida av en rutten jailbreak (betala ALDRIG för sådant) så kan det vara värt att kolla så dem inte är stöldanmäld… Otroligt vanligt förfarande med nya iPhones på Blocket & Tradera
@kirrang 57222 wrote:
Efter att ha läste igenom hela tråden inser jag nu att jag gjort ett STORT misstag. Köpte en 3gs från en tjej på blocket, låst till 3 och direkt uthämtad. Låste upp den för 500 kr men redan efter några dagar la vibratorn av och jag missade typ alla samtal. Idag så hängde den sig, verkade avstäng men återhämtade sig. Ringsignalen försvann också och det enda jag kunde göra var att sms:a. Inte ringa eller ta emot samtal. Har sett att den velat uppdatera till 3.1.3 men har såklart inte tryckt på den eftersom jag då vet att det inte skulle gå att använda den. (enligt han som låste upp den fick jag inte ens stänga av den)
HUr som helst så var den helt obrukbar när jag kom hem idag. Önskar att jag läste igenom hela den här tråden innan jag tryckte på uppdatera. Nu sitter jag här med en tre veckor gammal Iphone 3gs 16gb och får gå tillbaka till min ericsson w880. Livet är fantastiskt.
Jag hoppas det kommer en 3.1.3 snart…
FAAN vad jag ångrar att jag gjorde det jag gjorde, men samtidigt, telefonen var ju helt obrukbar, vad borde jag ha gjort? …(vet inte om jag vill veta men…)3vlig kväll
@freebo 57226 wrote:
Även om den verkade lida av en rutten jailbreak (betala ALDRIG för sådant) så kan det vara värt att kolla så dem inte är stöldanmäld… Otroligt vanligt förfarande med nya iPhones på Blocket & Tradera
Jag köpte den av en tjej som hade fått ut en ny på försäkringen, hon hade tagit ut en lånemobil från sitt jobba under tiden den var på reparation och hade pajjat den, så hon fick inte lämna tillbaka den, därför valde hon istället att sälja sin Iphone. Jag var med och hämtade ut den från 3, så den var inte stulen i alla fall.
Har mobilräkningen betald via jobbet med eftersom jag bara extrajobbar fick jag ingen Iphone som alla andra, ville fortfarande ha en Iphone men den var tvungen att passa till Telenor. Ville så gärna ha en att när jag hittade den på blocket så slog jag till, trodde inte det skulle vara sånt meck med allt detta. La alltså 5000 kr för telefonen i cash, typ mina sista pengar. Men vet ni vad det bästa är? Att jag inte får vara kvar på jobbet och det fick jag veta helgen efter att jag köpt telefonen= att jag inte har kvar abonemanget via jobbet heller, alltså hade jag kunnat teckna ett nytt abonnemang och fått en Iphone på helt VANLIGT sätt och aldrig haft allt det här krånglet. Suck.
Måste se om jag kan återställa den till 3.1.2 och sedan ska jag gå till tre (som telefonen kommer från från början) och se om jag kan teckna nått billigt abonnemang och då kanske jag inte behöver låsa upp den igen…vad tror ni om det…känns som mitt enda hopp just nu..
Vad hindrar henne från att stöldanmäla den 10 minuter efter att ni gjort upp affären när det enda hon behöver är IMEI numret för att få ut en ny och sabba din helt och hållet… Som jag nämnde, man har satt detta i system. Kolla din IMEI med Tre.
@freebo 57229 wrote:
Vad hindrar henne från att stöldanmäla den 10 minuter efter att ni gjort upp affären när det enda hon behöver är IMEI numret för att få ut en ny och sabba din helt och hållet… Som jag nämnde, man har satt detta i system. Kolla din IMEI med Tre.
Sant. tack, ska göra det.
Men vad frågar jag då? om den är stöldanmäld? om allt är dom det ska…verkar ju lite wierd..eller?@kirrang 57230 wrote:
Sant. tack, ska göra det.
Men vad frågar jag då? om den är stöldanmäld? om allt är dom det ska…verkar ju lite wierd..eller?Ja. Säg hej: Har har köpt tele från brud. Är den stöldanmäld?
Om den inte är det så har snubben du payat upplåsning/jb för ett jon. Men det är han i och med att han tar betalt för gratissaker..
Det är bs att du inte kan starta om den.. Du måste bara jailbreaka om den. Inget försvinner då.
JAG HATAR FOLK SOM LEVER PÅ ANDRA!! Dvs dem som tar betalt för saker som är gratis..
Pappa Freebo…. Ska vi köpa ett gevär och hälsa på folk som tar betalt för att jaila/låsa upp?
@h3nr11k 57343 wrote:
Ja. Säg hej: Har har köpt tele från brud. Är den stöldanmäld?
Om den inte är det så har snubben du payat upplåsning/jb för ett jon. Men det är han i och med att han tar betalt för gratissaker..
Det är bs att du inte kan starta om den.. Du måste bara jailbreaka om den. Inget försvinner då.
JAG HATAR FOLK SOM LEVER PÅ ANDRA!! Dvs dem som tar betalt för saker som är gratis..
Pappa Freebo…. Ska vi köpa ett gevär och hälsa på folk som tar betalt för att jaila/låsa upp?
Ringde dom igår -den var inte stöldanmäld. Pratade med dom på Tre och frågade om jag tecknade ett abonnemang med dom, som telefonen var låst till från början så ska den fungera. Eftersom jag ändå inte kan ha kvar mitt gamla abonemang med Telenor (som var den egentliga anledningen till att jag låste upp den) så är det ju lika bra att teckna med Tre så slipper jag hålla på och jävlas.
Dom som låser upp och tar betalt inser väl att det finns inkompetent folk som jag, men jag är ju faktiskt läskunnig och ska ta till mig alla instruktioner på nätet innan jag betalar för nått sånt igen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.