Snart upplåsning för nya basebandet!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Snart upplåsning för nya basebandet!

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 103 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1433

@rödluva 45887 wrote:

för att jag vill använda mitt telenor sim 😀

Så du köper telia när de finns telenor? DU har kanske två sim?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@slansson 45874 wrote:

Är det någon som vet om “gamla” 3G telefonen blir något kvickare med denna version istället för custom IPSW och ultrasn0w?

Bra fråga, förutsatt att du jämför med 3.1.2 på en ren telefon skulle jag faktiskt påstå att det inte lär vara någon större skillnad på Pwnagetool/Ultrasn0w och black/black.

Det enda som ligger Ultrasn0w till last är att Ultrasn0w skickar ett litet packet till CommCenter(?), efter FW 3.0 började Apple resetta dataströmmen med några minuters mellanrum så för att Ultrasn0w skall fungera måste patchen läggas på med jämna mellanrum. Ultarsn0w använder ngt som kallas mobile substrate för att göra detta med automatik och det KAN vara så att det är det som dragit ned batteritiden och orsakat varma telefoner… tittar du i logfilerna (/var/logs via t.ex. iFile) eller här så ser du att dessa uppdateras kontinuerligt)

geohot har ju lovat en teknisk beskrivning av blacksn0w inom kort så vi får väl se och jämföra då.

peter_malmoe2008
    Member
    Post count: 30

är det rc2 som ligger på blackra1ns hemsida nu när man trycker på windows iconen?

Freebo
    Member
    peter_malmoe2008;45891 wrote:
    är Det Rc2 Som Ligger På Blackra1ns Hemsida Nu När Man Trycker På Windows Iconen?

Rc3….

frias
    Member
    Post count: 16

Nej, jag hade samma problem. Du måste ta bort cachen. ctrl-f5 sen laddar du ner igen 😉

edit: jag bara antog att du fick ner rc2:an 😛

peter_malmoe2008
    Member

OK nu kör vi point of no return installerar 3.1.2 nu från Itunes

frias
    Member
    Post count: 16

Lycka till 😛

peter_malmoe2008
    Member

hur länge står den i “post instal log for snow” ? ska man installera cydia först?

H3NR11K
    Member

@peter_malmoe2008 45899 wrote:

hur länge står den i “post instal log for snow” ? ska man installera cydia först?

Tror inte att du behöver det.. Vad säger iclarified?

peter_malmoe2008
    Member

det funkade klockrent juh wieee alla apps ligger kvar plus vidoes och musik TAck alla för stöd och hjälp 🙂

Freebo
    Member

@peter_malmoe2008 45899 wrote:

Hänger den sig där?

testa att hålla ned Home button tills den släpper och kör blackra1n igen

Edit: bra att det fixade sig =)

peter_malmoe2008
    Member

Freebo installerade cydia först sen cydia och då funkredraade
    Vilket föredrar ni cydia lr rock?

H3NR11K
    Member

Cydia kör de flesta på vad jag vet.. Jag älskar de 🙂

DonRon
    Member
    Post count: 96

Fasen va smidigt det gick!
    Äntligen kan man andas ut och ge bort en lur som faktiskt går att ringa på, trodde det var kört där ett tag 🙂

peter_malmoe2008
    Member

har oxå använt cydia tidgare och vant mej vid det mest nyfiken på om några använder rock och vad dom tycker om det

H3NR11K
    Member

@donron 45905 wrote:

Fasen va smidigt det gick!
    Äntligen kan man andas ut och ge bort en lur som faktiskt går att ringa på, trodde det var kört där ett tag 🙂

Toppen! Vi pratade om dig innan 😉

Då är de tre som jag vet fixat unlock utan problem!

peter_malmoe2008
    Member

helt sjukt smidigt gick det 🙂

peter_malmoe2008
    Member

vad är det package heter i cydia som gör man kan synka apps i itunes som man laddat ner?
    appsinstall?

H3NR11K
    Member

@peter_malmoe2008 45909 wrote:

vad är det package heter i cydia som gör man kan synka apps i itunes som man laddat ner?
    appsinstall?

Bryter mot regel 8 i detta forum…. Google är din vän

peter_malmoe2008
    Member

aha oki sorry dåligt påläst

DonRon
    Member
    Post count: 96

@h3nr11k 45907 wrote:

Toppen! Vi pratade om dig innan 😉

Då är de tre som jag vet fixat unlock utan problem!

Haha där ser man.
    var ju så sjukt frustrerad där ett tag, sov to.m dålig 🙂

Freebo
    Member

@donron 45912 wrote:

Haha där ser man.
    var ju så sjukt frustrerad där ett tag, sov to.m dålig 🙂

HAHA, been there one that 😛

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Jag fick problem efter att ha installerat blacksn0w först så fungerade inte wifi.
    Då återställde jag nätverks inställningar som Geohot tipsade om och efter det så startar den inte,den bara startar om hela tiden och och äpplet kommer fram.
    Ja ja,det är väll bara att sätta den i DFU mode och återställa den.

Freebo
    Member

så där ja, nu finns det en guide på Stockholmska oxo. Översättningen och hackandet gick på under 20 minuter så garva inte åt språket :rolleyes:

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Ingen annan som fått problem?
    Men nu är jag på gång igen;-)
    Körde en återställning i iTunes och nu körde jag ett litet Blackrain förut var den jailbreakad med Pwnage sen så lade jag in Blacksn0w via Cydia men då gick det åt helvete.Kanske var det mitt problem men nu lungnar jag mig med Blacksn0w för att se om alla lyckas bra så jag inte måste återställa den igen för det är inte nödvändigt för mig att låsa upp den men man vill ju testa;-)

rodluva
    Member
    Post count: 41

Grymt vad gott en ny iphone användare och aldrig jb eller tagit bort op lås innan och de funkar klockrent !

slansson
    Member
    Post count: 84

Tack för svaren tidigare i tråden på min fråga om luren blir snabbare genom blackra1n.

Jag har för närvarande en iPhone3G 3.1.2 (7D11), bb 04.26.08

Jag tänkte först uppdatera och få en ren install av Apple och köra blackra1n på den istället.
    Nu är jag faktiskt tveksam och tycker det är bra att ventilera i forumet.

Faktum är att luren faktiskt fungerar väldigt bra som det är.. den blir lite varm, ja, och batteritiden har jag inget att jämföra med, men tycker ändå att det är okej.

Om jag (vi alla som sitter i samma sits som jag) väljer att installera via itunes och får det nya basebandet får ju alltså denna tethered jailbreak, dvs att telefonen får aldrig stängas av. Min har dött några gånger bland annat på långpass på jobbet eller när jag varit iväg. Då måste jag koppla in den till en PC och köra blackra1n igen eftersom jag är beroende av en annan operatör (3) till min telialur.

Nån vis man sa “Don’t fix what’s not broken” och man kan nog få sig en tankeställare av det.

Dom skriver att det är 15 sekunder snabbare (boottime?) men ärligt, hur ofta behöver jag göra det.. annars som ovanstående postare skriver; den är antagligen lika bra.

Jag ser det lite som att det minus med avstängd lur är större än problemet att jag installerat med en custom fw.

Sen om det är prestandaskillnader i cpu, batteri och om luren inte längre sakta dör ju längre man haft den jailbreakad då hamnar saken i ett annat läge.

Kommentarer att vakna till imorgonbitti tack!

och sist men inte minst – Grattis till alla er som nu kan låsa upp er lur som inte kunnat göra det innan.

H3NR11K
    Member

Skit i att uppdatera.. Snart kommer säkert en fixad version av blacksn0w så att man kan stänga av telen utan att förlora unlock. Vänta tills den kommer ut (Om den nu gör det)

Du säger att du klarar dig med det du har nu.. Så; Don’t fix what’s not broken

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@h3nr11k 45925 wrote:

Skit i att uppdatera.. Snart kommer säkert en fixad version av blacksn0w så att man kan stänga av telen utan att förlora unlock. Vänta tills den kommer ut (Om den nu gör det)

Du säger att du klarar dig med det du har nu.. Så; Don’t fix what’s not broken

öh, vad menar du med att stänga av telefonen utan att förlora unlock? har startat om flera gånger sedan jag låst upp min med det nya, funkar perfekt ändå

Freebo
    Member

Tethered jb gäller bara 3GS med det berömda uppdaterade bootrom:et

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@freebo 45927 wrote:

Tethered jb gäller bara 3GS med det berömda uppdaterade bootrom:et

ah tack, blev lite orolig där en stund 😛

H3NR11K
    Member

@pongo 45928 wrote:

ah tack, blev lite orolig där en stund 😛

Förlåt! 😉 En vacker dag så fixas nog det med för de med de nya boot..

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

BlackSn0w fungerar inte till 2g va? läste ngt om att den bara e till 3g och 3gs. ?

H3NR11K
    Member

@deluxenoone 45952 wrote:

BlackSn0w fungerar inte till 2g va? läste ngt om att den bara e till 3g och 3gs. ?

Freebo kan!

Freebo
    Member

@deluxenoone 45952 wrote:

Blackra1n = JB – fungerar på 2G
    Blacksn0w= unlock – fungerar inte på 2G, använd BootNeuter från Cydia

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

@freebo 45972 wrote:

Spelar det ngn roll vilken firmware man är på just nu är jag på 3.0 och kommer basebandet uppgraderas med Blackra1n ? osv?

H3NR11K
    Member

@deluxenoone 45992 wrote:

Spelar det ngn roll vilken firmware man är på just nu är jag på 3.0 och kommer basebandet uppgraderas med Blackra1n ? osv?

Nej de kommer de inte.. Du uppdaterar med ituens..

mattiL
    Member
    Post count: 53

Var kollar man vilken version på boot-rom man har på 3GS ?

adam_
    Member
    Post count: 43

@freebo 45972 wrote:

Jag har en 2g med nyaste firmware och hur ska jag kunna jailbreaka den om jag inte kan låsa upp den, fastnar ju alltid på den jävla itunessladden där endast emergencycall är möjligt :S

Freebo
    Member

@adam_ 46001 wrote:

Jag har en 2g med nyaste firmware och hur ska jag kunna jailbreaka den om jag inte kan låsa upp den, fastnar ju alltid på den jävla itunessladden där endast emergencycall är möjligt :S

Emergency screen är inget problem, koppla in sladden och jailbreaka på bara. Testa så får du se vad som händer 🙂

mattiL
    Member
    Post count: 53

@mattil 46000 wrote:

Var kollar man vilken version på boot-rom man har på 3GS ?

If you want to find out the version of the boot ROM running on your iPhone 3GS then the only way to achieve this is to check the System Profiler while the phone is in DFU mode.

Är länkar tillåtna?
    Apple Blocked Jailbreak in iPhone 3GS 3.1.2 OOB | iPhone 3G S

Sök och du skola finna.

adam_
    Member
    Post count: 43

det är ju det jag gjort men det fungerar inte… kommer alltid tillbaka till emergency screen..

pori
    Member
    Post count: 49

Hur nöjd som helst. Han är ett geni killen, förmodligen den lättaste jailbreaken och upplåsningen någonsin.

Jag kan förklara hur jag gjorde ifall det är någon som fortf undrar.

Hade fw 3.0 jailbreak/redsn0w och upplåsning/ultrasn0w.

Kopplade den till itunes och gjorde en ren uppdatering med mitt comviqkort i.
    Efter uppdateringen ville itunes att jag skulle aktivera telen (telenor låst).
    Då satte jag igång blackra1n (blackweather)
    Efter att den hade jailat färdigt klicka jag på blackra1n loggan, markera cydia och blacksn0w..wips så var det färdigt..programet respringar iphonen själv..

Den bästa och största skillnaden jag märkt av hittils är att när iphonen byter från gsm/edge till 3g så flyter det på som vanligt. När jag hade ultrasn0w med 3.0 så hakade telefonen upp sig i upp till 30 sekunder ibland och den kunde avbryta samtal mitt i en konversation då den bytte från gsm/edge till 3g…

Bra jobbat geo!

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

Hmm, mycket nytt just nu… :confused:

Funkar nya JBen och upplåsningen även till 3Gs med nya bootromet utan att det försvinner när man startar om den? (Alltså inte tethered jailbreak.)

Är det blackra1n och blacksn0w?

Vad är blackweather, båda två i ett eller?

Tacksam för svar

H3NR11K
    Member

@dannewalle 46108 wrote:

Hmm, mycket nytt just nu… :confused:

Funkar nya JBen och upplåsningen även till 3Gs med nya bootromet utan att det försvinner när man startar om den? (Alltså inte tethered jailbreak.)

Är det blackra1n och blacksn0w?

Vad är blackweather, båda två i ett eller?

Tacksam för svar

Blackweather är samma sida som blackra1n. Blacksn0w finns i blackra1n appen. Så du jailar med blackra1n och använder den appen till att installera sn0w.

Vet inte med det nya bootroom:et… Tror tyvärr att du måste jaila om och låsa upp där med..

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

@h3nr11k 46110 wrote:

Blackweather är samma sida som blackra1n. Blacksn0w finns i blackra1n appen. Så du jailar med blackra1n och använder den appen till att installera sn0w.

Vet inte med det nya bootroom:et… Tror tyvärr att du måste jaila om och låsa upp där med..

Hmm, okej :/ Någon som vet säkert?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@dannewalle 46111 wrote:

Hmm, okej :/ Någon som vet säkert?

Ja det är fortfarande tethered jailbreak för de som har de “nya” 3GS telefonerna.
    Dvs att du måste jailbreaka vid varje start av telefonen.

H3NR11K
    Member

@muffins 46112 wrote:

Ja det är fortfarande tethered jailbreak för de som har de “nya” 3GS telefonerna.
    Dvs att du måste jailbreaka vid varje start av telefonen.

Då gäller de med stor sannorlikheten att unlocken försvinner samtidigt..

Matt3
    Member
    Post count: 251

Sorry om jag är trög, kan någon bara svara ett raktsvar, je eller nej. Går det att uppdatera i itunes nu, för att sedan jailbreaka och låsa upp?

Freebo
    Member

@matt3 46139 wrote:

Sorry om jag är trög, kan någon bara svara ett raktsvar, je eller nej. Går det att uppdatera i itunes nu, för att sedan jailbreaka och låsa upp?

Ja ja

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 103 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.