Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Söka grannarnas wifi-kanaler
-
AuthorPosts
-
Ny iphone, ny medlem på forumet.
Det sägs att det är viktigt att välja rätt channel på sitt wifi som inte kolliderar med grannarna, för att få bra hastighet.
Suttit å sökt efter nån app som kan skanna av de wifi som finns närmast och ange deras kanaler. Hittar ingen sån.
Hittade en för pc, Net stumbler, men det kan ej detektera mitt nätverkskort. Så finns det tips på bra sådana för pc tar jag tacksamt emot den.
WiFi Analyzer är mycket bra, du får bra översikt över hur kanalerna överlappar varandra och förslag på kanal som fungerar bäst
Tydligen inte tillgänglig i den svenska app-butiken…
@bruse 77915 wrote:
Ny iphone, ny medlem på forumet.
Det sägs att det är viktigt att välja rätt channel på sitt wifi som inte kolliderar med grannarna, för att få bra hastighet.
Suttit å sökt efter nån app som kan skanna av de wifi som finns närmast och ange deras kanaler. Hittar ingen sån.
Hittade en för pc, Net stumbler, men det kan ej detektera mitt nätverkskort. Så finns det tips på bra sådana för pc tar jag tacksamt emot den.
Inget jag har märkt av iaf.
Jag och två till i denna byggnad har kanal6 inställt, och jag märker inte av någon skillnad på hastigheten för det. Inte heller mina grannar märker av skillnaden.@Mr.Axan 78049 wrote:
WIFI Analyzer ligger på Cydia och inte AppStore
Aha, tack. Innebär att jag måste jailbreaka den.
Välkommen Bruse.
Yes. Gå in och läs vår introduktionskurs när du sitter på dass sen, den ligger i problemforumet. Efter att du läst den kommer du att vara mer jordnära till din iPhone.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.