Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Söker två apps
-
AuthorPosts
-
Någon som kan rekommendera en bra kart applikation? Har ju självklart Google Maps och den som hänger med men jag funderade på om det finns någon bättre där ute att ladda ner?
Vill ju självklart kunna skicka positioner osv till folk och kunna ha bra karttjänst!Och så funderar jag på vilken Bil-GPS app jag ska skaffa, någon som kan rekommendera någon? Har ju tänkt på Tom Toms men det finns ju några andra att välja mellan så om någon kan tipsa mig om någon så är det till stor hjälp! Vi snackar ju ändå över 600 spänn..
Navigon, finns på appstore för bil-gps.
Ok, tack! Har hört bra saker om den. Gäller Europa även i Sverige/Norden?
Har en till fråga. Hur “nollställer” man sin dator så den inte
känner igen din iphone?@hinther 50850 wrote:
Ok, tack! Har hört bra saker om den. Gäller Europa även i Sverige/Norden?
Har en till fråga. Hur “nollställer” man sin dator så den inte
känner igen din iphone?Om du köper europa-versionen så finns sverige/norden med. Eftersom de tillhör europa.
Vad menar du meda tt nollställa sin dator så den inte känner igen din iPhone?
Varför vill man göra så att datorn inte känner igen sin iPhone? Behövs ju för synkning med mera.
Hehe, Jo för att : Jag syncade mina kontakter från min ericsson via itunes från outlook (Förde först över alla kontakter till outlook via Ericsson PC Suite).
Och eftersom det inte är min dator så vill jag självklart inte att alla mina kontakter ska finnas på denna datorns outlook så jag tog ju självklart bort dom från datorn när jag var klar!Och, som vanligt när jag körde telefonen i itunes nästa gång så började ju den synca de första, den syncar ju allt man bockat i. Och eftersom jag förra gången valde att synca kontakter med outlook så gör den även det denna gången, men nu finns inga kontakter kvar på datorn, och därför tar den bort alla på min iphone 😛 Ser ni problemet?
Jag vill hur som helst inte att den längre ska bry sig om mina kontakter!!!
Men tar jag bort bocken “synca kontakter” så frågar den : vill du verkligen ta bort alla kontakter på telefonen?????” – eh nej! Jag vill bara att du inte ska bry dig om det mer! typ 🙂@hinther 50868 wrote:
Hehe, Jo för att : Jag syncade mina kontakter från min ericsson via itunes från outlook (Förde först över alla kontakter till outlook via Ericsson PC Suite).
Och eftersom det inte är min dator så vill jag självklart inte att alla mina kontakter ska finnas på denna datorns outlook så jag tog ju självklart bort dom från datorn när jag var klar!Men, nästa gång jag startade itunes så syncade den ju kontakterna igen (den syncar ju allt man bockat i) eftersom jag bockade i den förra gången när jag skulle föra över kontakterna på itunes från outlook. Och eftersom kontakterna nu är borta från datorn så förvinner alla mina kontakter från min iphone också 🙂 Ser ni problemet?
Du får nog dra över dem igen från din gamla Ericsson via SE PC Suite till en dator du äger/kontrollerar. Samma visa en gång till m.a.o
Ok, så om jag någon gång i framtiden formaterar datorn och jag då även inte har kvar min ericsson så måste jag sätta mig då och lägga in alla typ 250 kontakter igen manuellt?
@hinther 50870 wrote:
Ok, så om jag någon gång i framtiden formaterar datorn och jag då även inte har kvar min ericsson så måste jag sätta mig då och lägga in alla typ 250 kontakter igen manuellt?
Beror på hur du syncar.
C:Documents and Settingsanvändarens-namnMina dokumentMin musikiTunes <– sparas saker om iTunes
Samt %appdata%/Apple Computer
Bara säkerhetskopiera allt det innan du formaterar.
För mig spelar det ingen roll om jag formaterar min dator.
Eftersom jag synkar mot mitt google-konto vad gäller kontakter.nav4all är byggda från navigon å är gratis till iPhone
@Mr Fyhr 50879 wrote:
nav4all är byggda från navigon å är gratis till iPhone
bästa gratis navigatorn om man skall utomlands
tar ner minimalt med data, vilket ifs betyder att du får klara dej med pilar, symboler och tal. visar även kartor om man begär det…
har funkat kanon i min gammla N95 i 2 år 😎Ok, ok är det helt gratis?
Villkor och bestämmelser för användning av NAV4ALL :
1. Nav4all är ett navigationshjälpmedel som du kostnadsfritt får använda fram till den 01-01-2010.
Står inget mer vad som händer efter det datumet, som redan vart..
Vågar nog inte acceptera 🙂@hinther 51050 wrote:
Ok, ok är det helt gratis?
Villkor och bestämmelser för användning av NAV4ALL :
1. Nav4all är ett navigationshjälpmedel som du kostnadsfritt får använda fram till den 01-01-2010.
Står inget mer vad som händer efter det datumet, som redan vart..
Vågar nog inte acceptera 🙂“Du får komma in till oss och äta för halva priset fram till 2010-01-01!”
Då kan du inte tro att du får äta för halva priset 2010-01-02 ;).
Kort och gott, då är det inte kostnadsfritt längre ang nav4all om det stämmer du skrivit om datumet.
@Mr Fyhr 50879 wrote:
nav4all är byggda från navigon å är gratis till iPhone
Riktig skum applikation. Ingen ordentlig beskrivning i itunes och inga screenshots heller. Står fortfarande att den är gratis men det känns lurt på nåt sätt.
Japp, skumt är bara förnamnet!
Man finner detta datumet som sagt i avtalet du måste godkänna första gången du startar Nav4All.
Jag vågar hur som helst inte acceptera de där avtalet,.. drar dom väl en summa från kotot någon vacker dag och hänvsiar till avtalet jag godkänt.
Blir att spara ihop pengar till Navigon 😛 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.