Sökväg till säkerhetskopian

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Sökväg till säkerhetskopian

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 300

Någon som vet var säkerhetskopian av iPhonen hamnar? Använder Windows och default settings. Har dammsugit både datorn och internet utan att hitta svaret. Tycker att Vista är lite knepigt att söka i. Tacka vet jag XP 🙂

Jonas
    Member
    Post count: 116

@jasifil 34990 wrote:

Någon som vet var säkerhetskopian av iPhonen hamnar? Använder Windows och default settings. Har dammsugit både datorn och internet utan att hitta svaret. Tycker att Vista är lite knepigt att söka i. Tacka vet jag XP 🙂

känns inte

C:Documents and SettingsAdministratorApplication DataApple ComputerMobileSyncBackup

rätt nära ? nånstanns där iaf.. men vad tror du backupen inehåller ? inte något speciellt läsligt tror jag….

jasifil
    Member
    Post count: 300

@jonas 34991 wrote:

känns inte

C:Documents and SettingsAdministratorApplication DataApple ComputerMobileSyncBackup

rätt nära ? nånstanns där iaf.. men vad tror du backupen inehåller ? inte något speciellt läsligt tror jag….

Bra, tack för det! Tänkte inte på att leta under documents and settings. I Vista är sökvägen
    C:UsersAnvändareAppDataRoamingApple ComputerMobileSyncBackup

Tanken är att jag ska säkerhetskopiera hela mappen till extern hårddisk ifall datorn kraschar eller något annat går åt helvete ifall jag skulle jailbreaka.

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Tack för tipset, får göra de jag med innan jag uppgraderar..
    Mkt att tänka på innan man uppgraderar, ifall att

// TwiZteD

henke1975
    Member
    Post count: 17

Hej
    Jag försöker också hitta backupen på min hårddisk. Jag använder XP.

En av mapparna i backup-mappen är ändrad samma datum som senaste backupen enligt itunes-inställningar. Antar att det då är den senaste och därmed den mapp som är viktigast att jag sparar på extern hårddisk? Innehåller den även kontakter osv som jag har valt att ha med i sync.

Denna mapp skrivs dock över hela tiden. Hur får jag itunes att spara den senaste backupen så att datum osv syns i listan över backuper i itunesinställningar? Annars riskerar man ju att göra en ny felaktigbackup över den senaste riktiga 🙂 Tex om man har autosäkerhetskopiering vid uppstart av itunes och mobilen har kraschat eller dylikt…då kopieras ju senaste riktiga backupen över av backupen med kraschkopian.

/Henrik

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.