sonyericsson kontakter till iphone4?!?! någon tack

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone sonyericsson kontakter till iphone4?!?! någon tack

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

jag har läst om liknande fråga men jag har inte windows kontakter. har den soney ericsson pc suite men den verkar inte mycket till hjälp.

Någon som gått över till iphone 4 från sonyericsson? hur gjorde ni? eller ska göra…Tappar det snart….

Flash
    Member
    Post count: 64

iPhone kan synka kontakter med Gmail också. Kanske kan du exporter dina kontakter från PC suite till en fil och sen importera dom till ett Gmail konto, har dock aldrig provat så kan inte säga om det går eller inte…

How to Sync Sony Ericsson Phone Contacts with Windows Contacts | TechiePortal

bozz
    Member
    Post count: 1199

Eller så kollar du guiden i vår FAQ. Finns i min signatur 🙂

ciklidus
    Member

@bozz 77837 wrote:

Eller så kollar du guiden i vår FAQ. Finns i min signatur 🙂

tjena…ja du verkar ha koll på detta =)
    en fråga, jag hittar inte windows kontakter?…har alla windows 7 det?
    jag har kopplat upp mobilen med pc suite och alla mina kontakter syns i den, ska jag markera dem och sen synkronisera eller vad?

bozz
    Member
    Post count: 1199

@ciklidus 77840 wrote:

tjena…ja du verkar ha koll på detta =)
    en fråga, jag hittar inte windows kontakter?…har alla windows 7 det?
    jag har kopplat upp mobilen med pc suite och alla mina kontakter syns i den, ska jag markera dem och sen synkronisera eller vad?

Från början har alla windows 7 det iaf. Går dock att ta bort. Testa sök på kontakter från startmenyn.

Ja, ange Windows Adressbok(windows kontakter/kontakter) som mål för dina kontakter och klicka på Synkronisera

TruB
    Member
    Post count: 476

kan du inte flytta över dom till ditt sim från den SE och sen importera från iphonen? eller missa jag nåt?

ciklidus
    Member

@trub 77857 wrote:

kan du inte flytta över dom till ditt sim från den SE och sen importera från iphonen? eller missa jag nåt?

iphone 4 har ett mindre sim-kort än standard sim-kortet

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Micro SIM Adapter ?
    Micro SIM Adapter 69kr

Flash
    Member
    Post count: 64

@bozz 77844 wrote:

Från början har alla windows 7 det iaf. Går dock att ta bort. Testa sök på kontakter från startmenyn.

Ja, ange Windows Adressbok(windows kontakter/kontakter) som mål för dina kontakter och klicka på Synkronisera

Ja, har dom inte bytt namn på adressboken och flyttat på den i Vista och 7? Hade själv problem att hitta den i Vista, men fick fram den till slut. Kommer dock inte riktigt ihåg…

ciklidus
    Member

@iPhoneReservdelar.se 77870 wrote:

Micro SIM Adapter ?
    Micro SIM Adapter 69kr

ok, låter lovande, men hur funkar det?

kan jag stoppa in det nya lilla simkortet i adaptern och sen i min gamla telefon, kopiera in kontakterna från telefonen till det lilla nya sim-kortet?

kommer jag kunna se/använda alla kontakter i min iphone sen när jag sätter tillbaka det lilla sim-kortet?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Ja precis, du sätter det lilla simkortet som är till iphone 4 in i adaptern, sätter i i din sonyericssson, överför alla kontakter från sönyericsson till sim kortet stoppar i simkortet i iphone 4 och importerar de in i iphonen.

ciklidus
    Member

@iPhoneReservdelar.se 77925 wrote:

Ja precis, du sätter det lilla simkortet som är till iphone 4 in i adaptern, sätter i i din sonyericssson, överför alla kontakter från sönyericsson till sim kortet stoppar i simkortet i iphone 4 och importerar de in i iphonen.

köper det idag då.. orkar inte med pc suite och massa skit…

tack, mvh

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.