Söp precis bort min iPhone 16GB! Försäkringen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Söp precis bort min iPhone 16GB! Försäkringen?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

söp bort min nya vita 16gb iPhone 3G.. fan!!
    va fan händer nu!? vad tror ni gäller ang. försäkring? är det tuff shit, du har tappat din lur, köp en ny eller kan man få en ny på försäkring? telia är sopor så dom sträcker nog inte ut en hand… jävla skit byxor som har fickor där en telefon glider ur i en svarttaxi!

fuck!

Haziza
    Member
    Post count: 22

Du får nog hitta på något, men du bör låsa abonnemanget.

mrfestis
    Member
    Post count: 59

Har du en vanlig hemförsäkring så kan du ha ngn form av “drulle”-skydd och du pyntar typ 1500 i självrisk och blir ersatt mot kvitto/kartong/osv. Dock bör du styrka allt med spärrat sim-kort osv. Funkar alltid för mig! Har tappat min i målarburk, lagt på biltaket, bokstavligt kastat ut den på E4an i 140 (pga av kass nokia). Och alltid fått ersättning… dock får du inte fullvärde utan dom skriver ned den ganska rejält, men efter en vecka så kanske dom inte skriver ned den så mkt. Lycka till.

mrfestis
    Member
    Post count: 59

Är du smart och inte alls har tappat den och endast vill ha deg så uppge att du hade ett kontantkort som inte var registrerat på dig… 😉 Slipper du spärra sim-kort och vara utan telefon..

Garp
    Member
    Post count: 25

Tämligen säker på att du bör göra en stöld anmälan. Att du inte märkte nått och när du kom hem var den borta (ficktjuv lr nått). Detta ska hem försäkringen täcka mot en självrisks avgift på 1000-1500 kr. Du ska få ut full priset minus självrisken då. Snacka med Telia och säg att din mobil är stulen så spärrar dem kort och telefon så får du ett nytt sim till samma abonnemang.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.