Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Spara alla kontakter och lägga in igen?
-
AuthorPosts
-
Jag skall snart åka iväg på en lång resa och kommer då att ha ett annat sim kort i luren, Men hur skall jag föra över alla mina kontakter till datorn?
Har iofs ZYB i luren och synkar upp alla mina kontakter upp till den, Men hur gör man för att synka ner alla till luren igen?
Sedan en sista, Finns det något lätt sätt att radera ur hela telefonboken? eller måste man ta dom 1 för 1 ?
@tattoos777 46402 wrote:
Jag skall snart åka iväg på en lång resa och kommer då att ha ett annat sim kort i luren, Men hur skall jag föra över alla mina kontakter till datorn?
Har iofs ZYB i luren och synkar upp alla mina kontakter upp till den, Men hur gör man för att synka ner alla till luren igen?
Sedan en sista, Finns det något lätt sätt att radera ur hela telefonboken? eller måste man ta dom 1 för 1 ?
Synkar du med iTunes och anger att du vill synka även kontakterna lagras de ju på din dator också. Du har ju kontakterna i telefonen och inte på SIM-kortet så även om du byter SIM-kort ligger de ju kvar, varför radera dem bara för att du skall ut och resa? Jag måste ha missat något…=9
@freebo 46404 wrote:
Synkar du med iTunes och anger att du vill synka även kontakterna lagras de ju på din dator också. Du har ju kontakterna i telefonen och inte på SIM-kortet så även om du byter SIM-kort ligger de ju kvar, varför radera dem bara för att du skall ut och resa? Jag måste ha missat något…=9
Skall vara borta i 6 mån, vill inte ha mina svenska nr kvar då det är lätt att man kommer åt dessa, men lutar nog att dom alla vackert får vara kvar 🙂
Det enklaste är väl att synka dina kontakter med ditt gmail konto. Har du inte gmail så är det bara att skaffa, då har du tillgång till dem vart du än är i världen.
@ponyboy 46417 wrote:
Det enklaste är väl att synka dina kontakter med ditt gmail konto. Har du inte gmail så är det bara att skaffa, då har du tillgång till dem vart du än är i världen.
Men hur fan synckar dom emot gmail? Har gmail konto och allt, men har aldrig sett att man kan syncka emot den, hur gör man detta?
@tattoos777 46512 wrote:
Men hur fan synckar dom emot gmail? Har gmail konto och allt, men har aldrig sett att man kan syncka emot den, hur gör man detta?
Öppna itunes, klicka på din iphone, välj info, i kontakter välj “synkronisera kontakter med: google contacts.
@tattoos777 46548 wrote:
Ok, skall genast kolla detta då jag kommer hem, Tack igen för tipset, Men då kommer fråga nr 2… Hur raderar man alla ina kontakter i ett svep i luren då?
En av Apples alla gåtor… har du inte jailbrekat luren börjar en intressant process som någon annan får ta dig igenom =)
Har du JBat söker du efter “Erase contacts” i Cydia.
Hittade dessa:
Ecamm Network: PhoneView – Save Texts, Rip iPhone Music and Recover iPhone Photos – dock bara till MAC
Transfer iPod to iTunes, Copy iPod and iPhone music to PC or Mac, iPod rip – till PCVerkar göra vad du vill!:laugh:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.