Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Spara appsen innan återställing hjälp!
-
AuthorPosts
-
hej allihoppa jag vet inte om jag skriver i rätt tråd men jag undrar över hur man sparar appsen om jag ska formatera om iphonen så inte massa spel försvinner?
dom sparas i säkerhetskopian som itunes alltid gör varje gång du synkar
Du kan även trycka Överför inköp i iTunes så förs allt över utan att du behöver säkerhetskopiera
så om jag synkroserar telen innan återställing så får jag tillbaka appsen?
en till fråga om jag har spel i datorn som jag vill lägga in den i iphonen hur gör jag det?
@volvo-s60 51282 wrote:
så om jag synkroserar telen innan återställing så får jag tillbaka appsen?
en till fråga om jag har spel i datorn som jag vill lägga in den i iphonen hur gör jag det?
Ja då får du tillbaka appsen.
Vi kan bara tala om Cydia/applestore här. Har du piratkopierade spel/apps får du helt enkelt vända dig någon annan stans än detta forum, då det bryter mot reglerna.
@muffins 51316 wrote:
Ja då får du tillbaka appsen.
Vi kan bara tala om Cydia/applestore här. Har du piratkopierade spel/apps får du helt enkelt vända dig någon annan stans än detta forum, då det bryter mot reglerna.
nej nej vi snackar ingeting om pritat bla bla det ända hur lägger man in spel från datorn i iphonen bara jag vet inte hur man gör det lite hjälp?
när jag ska uppdatera fw eller återställa iphonen så kommer det upp en buckup där jag ska säkerhetskopera va? eller måste jag klicka nånstans o köra buckup för att spara alla kontakter och apps innan återställing eller uppdatering hur gör man lite närmare tips eller hjälp
@volvo-s60 51388 wrote:
nej nej vi snackar ingeting om pritat bla bla det ända hur lägger man in spel från datorn i iphonen bara jag vet inte hur man gör det lite hjälp?
när jag ska uppdatera fw eller återställa iphonen så kommer det upp en buckup där jag ska säkerhetskopera va? eller måste jag klicka nånstans o köra buckup för att spara alla kontakter och apps innan återställing eller uppdatering hur gör man lite närmare tips eller hjälp
Om du bara ska uppdatera fw, behöver du inte backa upp nåt, allt kommer ligga kvar.
Återställer du behövs det dock, såvida du inte återställer till en säkerhetskopia.Jag hade gjort så att jag backat upp kontakter med WindowsKontakter/gmailkontakter+tryckt Överför inköp i iTunes, då får du in alla program i iTunes på datorn. Sedan hade jag återställt. Då kan du antingen välja att återställa till en säkerhetskopia, vilket gör att du får tillbaka allt (kontakter, apps…), eller till Ny iPhone. Då försvinner ALLT och du får synca tillbaka det. Iom att du tryckt Överför inköp+backat upp kontakterna kan du lätt skicka från datorn till iphonen genom itunes.
Observera att ALLT försvinner vid återställning till Ny iPhone.
fråga1: hehe nej vi snackar inte alls om det va? (tänker på det mail jag fick utav dig som handlar om det) tycker du ska komma på det själv istället för att störa folk via pm om sådant.
fråga2: varje gång du syncar din iphone med din dator så gör den en säkerhetskopia, när du kör en återställning eller liknande som tar bort allt från din iphone, när den är klar och du är vid itunes igen, så kommer den fråga dig om du vill ta säkerhetskopian eller ställa in den som en ny.
@volvo-s60 51388 wrote:
Ptja, då är frågan hur du fått dessa spel på datorn.
För när man köper etc i appstore så finns ju allt kvar där att tanka ner igen för att lägga in på telefon.
Köper man i Cydia tankar man ner direkt till telefonen.
Låter onekligen inte att du tänker på nå “lagligt” då du säger att du har spelen på datorn.Även jag har varit med om dina PM med förfrågningar om piratsaker.
Så den frågan besvaras inte här.Om dina spel är signerade av apple så är det bara att lägga in dom som vanligt i iTunes.
Är dom inte signerade, ja då vet vi att det inte är lagliga spel.Men det finns ju app man tankar ner när iphonen är jailbreakad, även fria sådana.
Dessa måste man komma ihåg själv. Tror iofs att rock har en minneslist funktion.@grozny 51493 wrote:
Så alla apps från cydia kommer inte tillbaka av sig själva om man gör en återställning?
Nej
använd PKGbackup eller liknande från Cydia för att spara en lista över det du installerat. När du återställt telefonen kör du en enkel restore av alla apps.
Eller så kör du Rock, den lagrar allt
Jag återställde precis min iphone och innan jag gjorde det så syncade jag den en sista gång, så att jag skulle få tillbaka mina apps… men det blev aldrig så, dom kom inte tillbaka. Hur skall man göra då?
Det du skriver låter fel… på något sätt..
Jag utgår från att du menar att “Du skulle återställa telefonen så du synkade den med iTunes en sista gång innan återställningen, du återställde den och nu när du synkar den efter återställningen så kommer apparna inte över till din iPhone”
Har jag fattat det rätt?
Koppla in telefonen till datorn, öppna iTunes. Klicka på telefonen och sedan på fliken Applikationer/Applications . Markera sedan de appar du vill synka över till telefonen
Japp du förstog rätt.
Någon sådär flik till vänster med alla mina apps har jag aldrig fått upp. Varken innan återställningen, och inte ens nu när jag har återställt den. Det ser ju väldigt lätt ut om man hade fått upp den där fliken så kan man bara föra över appsen.
Vad ska man göra då?
Jag menar den delen till vänster OM appsen, på din bild där det står “Sync Applications” inne i “applications” fliken. Där du har en rad med olika apps. Den har jag inte upp. Det är tomt där.
Japp jag har den versionen, är det inge bra att ha den eller? Kan man få tag på äldre versioner?
Mmm det är den jag har. Men du tycker jag ska ominstallera itunes? Eftersom du frågade om jag redan hade 9.0.2 versionen?
Avinstallera allt enligt min instruktion, installera sedan 9.0.2 igen
Såhär ser det ut under min flik “program” Det går inte att lägga över programmen till vänster sidan.
Mja, att listan till vänster är helt tom beror helt enkelt på att iTunes inte hittar några apps att visa! Du behöver alltså inte installera om någonting utan snarare söka igenom dina hårddiskar efter dina apps. Sök på *.ipa så “bör” du hitta dem. Dubbelklicka på var och en eller markera alla och dra-och-släpp dem in i iTunes programbibliotek.
Synka sedan din iPhone med iTunes så är det tillbaka på plats igen. Är det så att du mot förmodan lyckats radera dem (*.ipa) även från datorn så är det bara att ladda ned dem igen, de apps du betalat för får du ned gratis efter en varning/påminnelse om att du redan köpt dem och att ytterligare nedladdning är gratis
@freebo 51810 wrote:
Mja, att listan till vänster är helt tom beror helt enkelt på att iTunes inte hittar några apps att visa! Du behöver alltså inte installera om någonting utan snarare söka igenom dina hårddiskar efter dina apps. Sök på *.ipa så “bör” du hitta dem. Dubbelklicka på var och en eller markera alla och dra-och-släpp dem in i iTunes programbibliotek.
Synka sedan din iPhone med iTunes så är det tillbaka på plats igen. Är det så att du mot förmodan lyckats radera dem (*.ipa) även från datorn så är det bara att ladda ned dem igen, de apps du betalat för får du ned gratis efter en varning/påminnelse om att du redan köpt dem och att ytterligare nedladdning är gratis
Kollade på hans screenshot igår men kunde inte förstå vad som skapar problemet. Jag trodde också först att itunes inte hittar hans applikationer, men han har ju nyss återställt teleonen och då borde endast standard apps finnas i hans iphone. Om du kollar på hans applikationer till höger så ser du att itunes har redan hittat hans apps och i förhandsvisnings läge placerat dem i hans iphone.
Det har du alldeles rätt i, han har ju faktiskt ytterligare apps utöver standard apparna installerade. Skumbanan :confused: jag skule ändå testa att dra in ett par IPA-filer i mappen, fungerar det inte så skulle jag avinstallera
Hittade ingenting när jag sökte på *IPA. Jag har inte raderat dom medvetande. Jag hittar inte ens dom nya som jag har precis laddat ner och synkat. Jag har redan installerat om både itunes och iphone. Itunes hittar inte dom fast dom finns på telefonen, o så fort jag har synkat telefonen så försvinner dom och så måste jag ladda ner en ny app för alla ska funka. Det är ju något som är helt galet när jag inte ens kan hitta dom i datorn när jag inte raderat dom själv.
Låter som problemt ligger i din dator och itunes inte installeras korrekt. Vad har du för OS i din dator?
sökte du på *.ipa ?
stjärna punkt IPA
Mmm precis så.. *.ipa
Vad händer om du laddar den ett gäng apps från AppStore via din dator? Syns de i iTunes lista och vad händer om du försöker synka in dem i din iPhone?
I windows sparas applikationerna i Musik/iTunes/iTunes Media/Mobile Applications.
I iTunes under Bibliotek finns det en ikon för Program? Om det inte finns prova att ladda ner en gratis applikation och se om den dyker upp. Ett annat sätt att få fram Program ikonen under bibliotek är att i iTunes välja Redigera/Inställningar/Allmänt, bocka för Program och trycka på Ok. I Program klicka välj en av dina applikationer, höger klicka på den och välj Visa i utforskaren. Då ska mappen med dina applikationer öppnas,. Hittar du inte sådan mapp i din dator eller om itunes inte kan hitta dina applikationer i utforskaren så kan det bero på att itunes har inte installerat dina mappar och sökvägar korrekt i din dator.När jag laddar ner genom App Store genom datorn så lägger sig dom i den listan, men när jag ska synca över dom till telefonen så står det bara “auktorisera dator” och när jag gör har auktoriserat min dator så funkar det inte fortf att få över appsen.
Sen har jag hittat ett annat fel, “den här datorn” hittar inte min telefon när den är inkopplad, men itunes hittar den.
@ponyboy 51840 wrote:
I windows sparas applikationerna i Musik/iTunes/iTunes Media/Mobile Applications.
I iTunes under Bibliotek finns det en ikon för Program? Om det inte finns prova att ladda ner en gratis applikation och se om den dyker upp. Ett annat sätt att få fram Program ikonen under bibliotek är att i iTunes välja Redigera/Inställningar/Allmänt, bocka för Program och trycka på Ok. I Program klicka välj en av dina applikationer, höger klicka på den och välj Visa i utforskaren. Då ska mappen med dina applikationer öppnas,. Hittar du inte sådan mapp i din dator eller om itunes inte kan hitta dina applikationer i utforskaren så kan det bero på att itunes har inte installerat dina mappar och sökvägar korrekt i din dator.Hittar mappen, men den innehåller bara den appen jag laddade ner genom app store genom datorn. Mina apps jag laddat ner igenom iphonen är inte där. Jag har precis installerat om itunes och det var precis samma problem innan jag installerade om itunes. Så sökvägarna borde vara korrekta efter den senaste ominstallationen av itunes.
För att få applikationerna från iphone till itunes ska man högerklicka på iphone i itunes och välja Överför inköp. Funkar det om du gör så?
@ponyboy 51843 wrote:
För att få applikationerna från iphone till itunes ska man högerklicka på iphone i itunes och välja Överför inköp. Funkar det om du gör så?
Går inte att högerklicka när man har markerat en köpt/free app. Appen blir bara blåmarkerad men sen så händer det inget om man högerklickar.
Alex, du sklll högerklicka på telefon längst till vänster. På bilden heter den Dave’s iPhone och är blåmarkerad
Okey, där fanns det en knapp, men det gjorde ingen skillnad, appsen överförs ändå inte, till itunes..
Löste det genom att lämna in den, den var helt pajj sa dom på telia.
Tack för hjälpen iaf
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.