Spara in på datatrafik

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Spara in på datatrafik

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Hej,

jag får snart min iPhone från Telia, med denna ska jag har iMini men ingen fri surf då jag är blott en ung gymnasist med lite pengar :rolleyes:

Nu undrar jag vad man kan göra för att minimera mängden datatrafik man hämtar/skickar genom telefonnätet. Jag får iofs 100 gratis MB per månad men jag tvekar på att det räcker till att surfa utan bekymmer. Tänkte hämta mejl med edge men göra resten på WiFi, hur många MB ungefär tar det?

Tack på förhand

Zike
    Member
    Post count: 571

mailen blir inte mindre med edge än med 3g.. ett mail med bara text är bara några hundra Kb. om det är bifogade filer blir det mer..

*edit*
    har för mig att ett skrivtecken = 1b. (1000 tecken = 1 Kb)

Zike
    Member

mailen blir inte mindre med edge än med 3g.. ett mail med bara text är bara några hundra Kb. om det är bifogade filer blir det mer..

*edit*

Zike
    Member

*edit*

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Mail tar inte så mycket, men akta dig för YouTube eller liknande tjänster. Samt sidor med mycket reklam (speciellt Aftonbladet).

Fixa en vettig RSS-läsare istället om du vill läsa nyheter.

iPhoneinfo.se
    Member

Mail tar inte så mycket, men akta dig för YouTube eller liknande tjänster. Samt sidor med mycket reklam (speciellt Aftonbladet).

iPhoneinfo.se
    Member

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.